luni, 23 mai 2011

Ţinta mea, Liceul





Ore de consiliere la clasele 8 A,B,C,D,E


În ultima lună elevii claselor a VIII-a au primit vizita liceenilor de la Coşbuc, Edmond Nicolau, Traian, Hermes, Decebal, Leonida (în baza unor proiecte de parteneriat).

Ziua Şcolii











Vineri, 20 mai, a fost o zi specială: am sărbătorit Ziua Şcolii. Premieri, expoziţii, parade, spectacole, prezentare de proiecte, dezbateri, jocuri, muzică şi dans...




Târgul de Oferte Educaţionale...







... s-a mutat în şcoală!

Pe holul de la parter găsiţi ofertele liceelor bucureştene. Expoziţia e parte componentă a proiectului de orientare şcolară şi profesională "Paşaport pentru Viitor", derulat în acest an şcolar.

Alege liceul potrivit!

Ora de consiliere...






... la clasa 2 A.

Campania Globală pentru Educaţie

miercuri, 18 mai 2011

Fabrica de vise



„Orice lucru pe care mintea şi-l imaginează şi crede în el devine realizabil” – Napoleon Hill

luni, 16 mai 2011

Când completezi fişa de înscriere la liceu...

FII SIGUR/Ă CĂ:

1. ANALIZEZI CU ATENŢIE REŢEAUA DE UNITĂŢI LICEALE

2. MEDIA ULTIMULUI ADMIS ÎN ANUL ANTERIOR LA PROFILUL DORIT ESTE CÂT MAI APROPIATĂ DE NIVELUL PROPRIEI MEDII DE ADMITERE

3. PROFILUL ŞI SPECIALIZAREA ALESE CORESPUND PROPRIILOR INTERESE ŞI APTITUDINI

4. AI OPORTUNITĂŢI DE ANGAJARE/CONTINUARE A STUDIILOR DUPĂ ABSOLVIREA LICEULUI

5. NOTEZI CU ATENŢIE CODURILE CORESPUNZĂTOARE FIECĂREI UNITĂŢI DE ÎNVĂŢĂMÂNT ALESE

6. COMPLETEZI UN NUMĂR SUFICIENT DE OPŢIUNI ÎN FIŞĂ

7. ALEGEREA TA E REALISTĂ, CU ŞANSE MARI DE REUŞITĂ.


Calculul mediei de admitere în liceu...

... pentru ABSOLVENŢII CLASELOR a VIII-a
Promoţia 2011



MEDIA DE ADMITERE = (ABS + EN): 2

ABS = media generala de absolvire a claselor V-VIII
EN = media generala obtinuta la EVALUAREA NATIONALA


!!! EN se calculeaza ca medie aritmetica, cu 2 zecimale, fara rotunjire, din notele obtinute la probele incluse in EVALUAREA NATIONALA

E timpul să iei o decizie! Liceu teoretic, vocaţional, tehnologic ???

Liceu teoretic, vocaţional, tehnologic ??? E timpul să iei o decizie!
Haideţi să vedem ce presupune fiecare tip de instituţie!

Liceul Teoretic:

I. Profil Real
Specializări:
1. Matematică – Informatică (matematică, intensiv, bilingv)
2. Ştiinţe ale Naturii

II. Profil Uman:
Specializări:
1. Filologie (matern, intensiv, bilingv)
2. Ştiinţe Sociale

Liceul Vocaţional

Profiluri:
1. Sportiv
2. Teologic
3. Arte vizuale/Arhitectură
4. Muzică
5. Coregrafie
6. Teatru
7. Filologie (Waldorf)
8. Pedagogie

Liceul Tehnologic

I. Filiera Servicii

Domenii:
1. Economic
2. Turism şi alimentaţie
3. Comerţ

II. Filiera Tehnic:

Domenii:
1. Producţie media
2. Tehnici poligrafice
3. Mecanică
4. Electronică, Automatizări
5. Electric
6. Electromecanică
7. Construcţii, instalaţii şi lucrări publice
8. Materiale de construcţii
9. Chimie industrială
10. Industrie textilă şi pielărie
11. Fabricarea produselor din lemn

III. Filiera Resurse naturale şi protecţia mediului

Domenii:
1. Protecţia mediului
2. Industrie alimentară
3. Agricultură
4. Chimie industrială

INFORMEAZĂ-TE!
ANALIZEAZĂ OFERTELE LICEELOR!
ALEGE CEEA CE ESTE MAI POTRIVIT PENTRU TINE!

sâmbătă, 14 mai 2011

e Consiliere şi la Târg!











Pentru absolvenţii clasei a VIII-a se desfăşoară Târgul de Ofertă Educaţională la Palatul Copiilor în perioada 12-15 mai între orele 10-18 (pe 15 mai, duminică, activitatea se va încheia la ora 14).

eConsiliere şi la Târg!

vineri, 13 mai 2011

Pentru...


...cei pe care îi iubim
indiferent unde ar fi ei.

luni, 9 mai 2011

Galicia para el Mundo


Târgul de Ofertă Educaţională

Ca în fiecare an, ISMB organizează pentru absolvenţii clasei a VIII-a Târgul de Ofertă Educaţională la Palatul Copiilor. Anul acesta perioada este 12-15 mai între orele 10-18 (pe 15 mai, duminică, activitatea se va încheia la ora 14).


Consilierii şcolari sunt şi ei la Târg pentru voi! Vă aşteptăm cu drag.

joi, 5 mai 2011

Metoda pălăriilor gânditoare

Metoda Six Thinking Hats (Cele şase pălării gânditoare) - Edward de Bono

Obiectivele trainingului:
Focalizare şi îmbunătăţirea procesului de gândire
Incurajarea creativităţii, gândirii paralele şi laterale
Imbunătăţirea procesului de comunicare
Grăbirea procesului de luare a deciziilor
Evitarea contradicţiilor şi dezbaterilor


Six Thinking Hats este o tehnică puternică şi de mare importanţă creată de Dr. Edward de Bono. Este utilizată pentru a privi deciziile din mai multe perspective importante. Aceasta tehnică ne ajută să ieşim în afara stilului obişnuit de gândire şi ne permite să vedem situaţia dintr-o perspectivă globală.



Despre cele şase pălării:
Pălăria Alba (Foaie goala): Informatii & rapoarte, fapte si evenimente (obiectiv)
Pălăria Galbena (Soare): Laude, aspecte pozitive, de ce va functiona (obiectiv)
Pălăria Neagra (Roba Judecatorului): Critici, judecati, aspecte negative (obiectiv)
Pălăria Verde (Planta): Alternative, noi abordari & 'totul functioneaza', generare de noi idei & provocari (speculatii/creatie)
Pălăria Roşie (Foc): Intuitie, opinii&emotii, sentimente (subiectiv)

Pălăria Albastră (Cerul): "Imaginea de Ansamblu," "Palaria de Conducator," "Palaria Meta," "gandind despre gandire", proces global (panorama)



Prezentare AICI

Sistematizarea informaţiilor (tabel) AICI



ATELIER DE LUCRU – Dezbatere Tema: „Creativitatea în demersul didactic”

Grup ţintă: cadre didactice


Desfăşurarea activităţii:

1. Captarea atenţiei şi crearea cadrului tematic - Vizionare fragment Conferinţa „Despre Creativitate” - Ken Robinson („Distruge şcoala creativitatea?”)
Sir Ken Robinson susţine într-un mod profund şi distractiv crearea unui sistem educaţional ce alimentează (în loc să distrugă) creativitatea.

2. Confecţionarea pălăriilor (fiecare echipă primeşte un set de resurse pentru activitate – cartoane colorate, capsator, marker, lipici, ormanente, fişe de lucru, materiale teoretice despre metoda utilizată şi despre creativitate)

3. Lucru pe grupuri:

Pălăria Albă (Povestitorii): Ce informaţii aveţi despre creativitate?
Pălăria Roşie (Psihologii): Ce simţiţi în legătură cu tema noastră (Creativitatea)?
Pălăria Galbenă (Creatorii): Care sunt beneficiile unui învăţământ creativ?
Pălăria Neagră (Criticii): Care sunt factorii care blochează creativitatea şi activismul elevilor în şcoală?
Pălăria Verde (Gânditorii): Ce modalităţi de stimulare a creativităţii şi a activismului în procesul didactic cunoaşteţi?
Pălăria Albastră (Moderatorii): Care sunt concluziile? Ce reţinem în legătură cu tema - „Creativitatea în demersul didactic” ?
4. Prezentarea lucrărilor realizate
- Fiecare echipă prezintă lucrarea efectuată
- Schimbarea pălăriilor pentru exprimarea altor opinii referitoare la tema dată

Creativitatea în demersul didactic

Fără creativitate, nu există progres! Am repeta la nesfârşit aceleaşi pattern-uri.” (Eduard de Bono)


Creativitatea în demersul didactic AICI


Predarea-învăţarea interactivă centrată pe elev AICI

luni, 2 mai 2011

Marea Povestire – Campania Globală pentru Educaţie

Azi lansăm Săptămâna Globală de Acţiune (2- 8 mai 2011)!


„Este un drept!
Fă-l să fie drept!
Educaţie pentru fete şi femei!”

“Campania Globală pentru Educaţie este un eveniment desfăşurat anual, la nivel mondial, de o coaliţie de asociaţii de caritate, sindicate şi grupuri de cetăţeni din întreaga lume şi care, începând cu anul 2001, este coordonat în România de organizaţia Salvaţi Copiii. Campania Globală pentru Educaţie doreşte să reprezinte un factor de presiune la nivelul liderilor de opinie şi autorităţilor, arătând că este timpul demarării de acţiuni pentru a nu se permite încă unei generaţii de copii şi adulţi să nu beneficieze de educaţie.


În acest an, la nivel internaţional, Campania îşi propune să atragă atenţia opiniei publice asupra importanţei accesului la educaţie al femeilor şi fetelor, lansând un apel către toate statele să aloce resursele necesare, să ia măsurile oportune şi să dea dovadă de sprijin activ astfel încât femeile şi fetele să aibă şanse egale în domeniul educaţiei.


Conceptul central al ediţiei din acest an a Campaniei Globale pentru Educaţie este acela de povestire, accentul punându-se pe experienţele personale ale unor femei pentru care accesul la educaţie sau, dimpotrivă, obstacolele întâlnite în acest domeniu, au reprezentat factori determinanţi în evoluţia personală şi profesională ulterioară.


La nivel naţional, Organizaţia Salvaţi Copiii intenţionează ca, în cadrul campaniei din acest an, să pună accentul pe consecinţele neparticipării la educaţie a femeilor şi fetelor, abordând legătura dintre această neparticipare şi fenomene cum ar fi traficul de persoane, egalitatea de şanse pe piaţa muncii, mortalitatea şi morbiditatea infantilă, abandonul copiilor în maternităţi şi spitale etc” (Salvaţi Copiii).