marți, 27 octombrie 2015

SAPTAMANA PSI: 2-8 noiembrie 2015


SAPTAMANA PSI: 2-8 noiembrie 2015

Cum ar fi daca dragostea ar putea gandi?
Cat de liber vrei sa fii si cum eviti capcana relatiilor toxice?
Cum ii poti invata pe copii si pe adolescenti sa stapaneasca limbajul emotiilor?
Daca vrei sa te cunosti mai bine, daca doresti sa intelegi cum lucreaza mintea umana, vino intre 2 si 8 noiembrie la editia de toamna a Saptamanii PSI, eveniment organizat in 7 orase din tara de Editura Trei si Librariile Carturesti.

Specialisti in psihologie si psihoterapie, profesori si practicieni experimentati te invita la discutii deschise si pline de miez despre cuplu si familie, vis si hipnoza, despartire si singuratate, fericire si incredere in sine. Editia din aceasta toamna a Saptamanii PSI a rezervat o zi speciala pentru psihologia in scoala, oferind educatorilor instrumente utile pentru activitatile cu elevii vulnerabili.

Saptamana PSI se afla la a IX-a editie si va avea loc in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov, Constanta, Arad.

Intrarea este libera, iar cartile de psihologie ale Editurii Trei vor beneficia in toata saptamana 2-8 noiembrie de reduceri de 25% in librariile Carturesti.


PROGRAM BUCURESTI - Libraria Carturesti Verona

1. Libertatea de a alege? Despre dificultatea deciziilor si consecintele asupra starii emotionale a omului modern
Invitat: Simona Radu
Luni, 2 noiembrie - ora 18.30

2. Ce faci cand esti copil? Ce faci cand esti parinte?
Invitat: Anca Munteanu
Marti, 3 noiembrie - ora 18.30

3. Spy the Lie. Trucuri psihologice de la CIA
Invitat: Ion Duvac
Miercuri, 4 noiembrie - ora 18.30

4. Despre fericire
Invitat: Diana Vasile
Joi, 5 noiembrie - ora 18.30

5. In lumea misterioasa a viselor
Invitat: Vasile Dem Zamfirescu
Vineri, 6 noiembrie - ora 18.30

6. Sanatatea mentala a elevului
Invitat: Ramona Anghel
Sambata, 7 noiembrie - ora 11.30

luni, 12 octombrie 2015

Grupul de discutii pentru parinti "Copilul meu incepe scoala"

Azi la cel de-al treilea Grup de discutii adresat parintilor elevilor din clasele pregatitoare am dezbatut tema: Comportamente pozitive / dezirabile

- Invatare de comportamente pozitive/dezirabile.
- De ce nu functioneaza metodele pe care le aplicam? (informatia, feedback-ul negativ)
- Disciplinarea = metoda de invatare de comportamente dezirabile 
- !!! PASUL 1: dezvoltarea încrederii în sine a copilului
- Principiile invatarii unui comportament:
1.    Disciplinarea înseamnă focalizarea pe comportament şi nu pe persoană.
2.   Disciplinarea înseamnă învăţarea unor comportamente (imitarea si observarea celorlalti, exercitiu)
3. Disciplinarea înseamnă focalizarea pe aspectele pozitive ale unui comportament. (concret, intariri/recompensa, pedeapsa doar stopeaza cmp, nu il invata cmp pozitive)
- PREVENIREA problemelor comportamentale
- Cum reactionam cand copilul are un cmp problematic?
 - Cum incurajam comportamentele pozitive? 
 - Alternative de disciplinare      

sâmbătă, 10 octombrie 2015

Disciplina pozitiva



DISCIPLINA POZITIVĂ înseamnă:
Ø  A recompensa un comportament bun. Pentru că recompensele sunt constructive, încurajează eforturile viitoare. Pedeapsa este distructivă – îi umileşte pe copii şi îi face să se simtă neputincioşi.
Ø  A încuraja auto-disciplina şi respectul pentru ceilalţi. Pentru că cei mici trebuie să devină nişte persoane care ştiu să se comporte frumos, chiar şi atunci când nu există cineva care să le spună ce au de făcut.
Ø  A stabili limite realiste în funcţie de vârsta şi stadiul de dezvoltare. Pentru că, pe măsură ce copiii cresc, aşteptările noastre se schimbă.
Ø  A fi noi înşine un bun exemplu. Pentru că cei mici observă întotdeauna mai uşor cum suntem şi ce facem noi şi nu ceea ce spunem.
Ø  A încuraja şi nu a da ordine şi instrucţiuni. Pentru că „fă ce ţi-am spus!” nu îl învaţă nimic pe copil, iar data viitoare va proceda la fel. Disciplina pozitivă înseamnă a explica de ce.
Ø  A fi constant – când spunem „nu” înseamnă „nu”. Pentru că cei mici au nevoie să ştie care le este locul şi este foarte important să ştie că vorbim serios de fiecare dată.
Ø  A lăuda, a aprecia şi a acorda atenţie. Pentru că dacă cei mici sunt obişnuiţi să capete atenţia noastră dacă se poartă frumos, atunci nu vor mai fi nevoiţi să ne atragă atenţia prin comportamente inadecvate.
Ø  A dezvolta sentimentul respectului de sine. A certa copilul, a-l face să se ruşineze, a-l umili sau răni poate duce la instituirea unui comportament chiar mai rău decât cel anterior. Atenţia, lauda şi aprobarea construiesc sentimentul respectului de sine iar un copil care se simte preţuit se va comporta frumos în continuare.


Sursa: Salvati Copiii

luni, 5 octombrie 2015

Cum ajutăm un elev îndoliat? – 16 sfaturi pentru profesori

Ce pot face profesorii, diriginții și consilierii școlari pentru elevii care au pierdut recent un membru al familiei sau un prieten:

1. Luați în calcul faptul că doliul afectează elevii în plan emoțional, social, comportamental, cognitiv, academic și spiritual ;
2. Stabiliți un contact personal cu familia elevului ;
3. Aveți în vedere că pentru mulți tineri școala oferă o pauză de la durere, comparativ cu atmosfera din familie. Obiceiurile de la școală pot reda un sens de normalitate vieții; Elevii încă își doresc să fie copii și că școala oferă șanse de joacă, râs, de a cânta și a ieși cu prietenii fără a te simți vinovat ;
4. Înainte de a le transmite colegilor de clasă informația despre pierderea unui membru al familiei al unui anumit elev, intrebați elevul în privința informației pe care este dispus să o divulge...

Continuarea articolului AICI  http://planurideviitor.ro/category/in-scoli/