joi, 30 mai 2024

Nr 20. Cronicile școlii 27. Citește revista școlii noastre!

 

Dragii noștri elevi, părinți, profesori,❤

Iată-ne la Numărul 20 al revistei Cronicile Școlii 27.

Am ales să începem NR 20 al Cronicilor cu o poveste. Pentru că tot ceea ce trăim împreună de 15 ani, din anul în care a apărut primul număr al Cronicilor…, ESTE O POVESTE! O frumoasă poveste!

Ceva care a început ca un joc pentru a ne umple timpul cu lucruri frumoase într-o clasă veșnic lipită de sufletul nostru, a ajuns să se propage la nivelul întregii comunități și să ne însoțească pe toți de-a lungul atâtor ani.

Probabil că nimic nu ilustrează mai bine sloganul școlii, Împreună suntem bine, decât acest proiect, Cronicile Școlii 27.

Și-acum, la număr aniversar, plină de emoție, nostalgie și mulțumire, cu recunoștință, nu pot spune decât atât: Mulțumesc tuturor, dragii mei dragi!

Voi, cei care mi-ați fost alături din 2009!

#împreunăsuntembine

Prof. consilier școlar Eta Șerbănoiu

Anul acesta, alături de elevii claselor 7 B și 7 D, editorii revistei, și de voi toți, vă invităm să citiți în paginile care urmează NR 20 al Cronicilor.

 

Mici ritualuri de TRĂIT FRUMOS

În zori, fereastra dormitorului lasă să intre lumina gălbuie a felinarului încă nestins de pe stradă. Îmi place să mă trezesc foarte devreme. Pregătesc cafeaua și stau minute în șir, savurând liniștea casei. Viața începe să se așeze. Îi simt iar magia. Alb și vechi. Pur și trecător, două stări, două noțiuni împletindu-se în jurul meu. Citesc puțin, scriu câteva gânduri, apoi pornesc spre școală. Pe Drumul Prieteniei. Aleg pacea și armonia, zâmbetul și atenția față de nevoile celui de lângă mine. Așa viața curge ușor și plăcut. Tu ce ritualuri de trăit frumos ai?

Citește revista, accesând linkul de mai jos!

https://cronicilescolii27.blogspot.com/2024/05/nr-20_29.html

luni, 27 mai 2024

Jocul Nu te supăra!

Aşezaţi în cerc pe scaune sau pe podea, fiecare copil va poziţiona mâna sa dreaptă peste mâna stângă a colegului din dreapta sa, ţinând-o cu palma în sus şi mâna stângă sub mâna dreaptă a colegului din stânga sa.

Pe rând fiecare copil va lovi uşor cu mâna stângă mâna coechipierului din dreapta sa fredonând versurile:

Nu te supăra,

Că nu e bine,

Nici pentru cei din jur,

Nici pentru tine,

Numără în gând până la zece,

Şi poate, poate că

Timpul va trece:

1, 2, 3, 4, ...., 10!

În timp ce se realizează numărătoarea fiecare copil trebuie să fie foarte atent când îi vine rândul şi să îşi retragă repede mâna când urmează cifra 10.

Jocul se continuă până când rămâne doar un singur jucător.

Jocul Elementele naturii

Profesorul va ruga copiii să se ridice în picioare şi le va cere să urmărească cu mare atenţie gesturile sale şi să le reproducă fără a se abate de la reguli, cât mai prompt posibil şi să menţină liniştea.

Respectând regulile indicate de către profesor copiii vor reuşi să redea elemente din natură şi să creeze un efect spectaculos la finalul jocului.

Regulile jocului:

1. Frecaţi uşor mâinile ȋntre ele;

2. Freacã mai puternic mâinile ȋntre ele;

3. Bateţi din palme uşor;

4. Pocniţi din degete;

5. Întorceţi-vã la bãtaia din palme şi bateţi mai puternic;

6. Bateţi foarte puternic din palme;

7. Loviţi-vã usor coapsele cu palmele;

8. Încetaţi jocul bãtând din picioare;

9. Acum reluaţi ȋn mod invers întreg procesul ȋncepând cu bãtaia din picioare;

10. Bateţi puternic din palme.

Jocul Prin pădure

 Aşezaţi în linie sau în cerc cu faţa la cadrul didactic, copiii vor asculta cuvintele cheie transmise de acesta şi vor realiza mişcările corespunzătoare fiecărui mesaj.

Pe parcursul pauzelor dintre mesaje profesorul încurajează copiii să alerge pe loc folosind sintagma

''Alergăm prin pădure, alergăm!''

Spontan profesorul rosteşte aleatoriu cuvintele cheie.

Cuvintele cheie rostite de profesor şi acţiunea asociată:

''buştean'' – copiii trebuie să sară pe loc

''creangă'' – copiii trebuie să se aplece

''lup'' – copiii vor sta nemişcaţi

Fiecare copil care va realiza eronat o mişcare sau nu o varealiza va fi eliminat din joc.

Jocul se sfârşeşte când se elimină penultimul copil, rămânând un singur jucător care va deveni câştigător.

Foaia cu autograf

 

Foaia cu autograf

Distribuie fiecărui participant câte o fișă și un pix sau creion. 

Roagă-i să se reprezinte printr-un desen și să adauge o propoziție care să descrie un lucru unic despre sine, o preferință, o deprindere, o realizare etc (de exemplu, îmi place fotbalul, vorbesc limba spaniolă, mă descurc la jocurile pe calculator etc). 

Când toți au terminat, colectează fișele într-o pungă, amestecă-le și distribuie-le la întâmplare. Dacă cineva a extras fișa sa, spune-i să o schimbe. 

Acum propune participanților să găsească posesorul fișei și să-i ia un autograf.