SUGESTII PENTRU ABORDAREA PROCESULUI FORMARII CONCEPTELOR SPECIFICE ŞTIINŢELOR NATURII DIN PERSPECTIVA INTELIGENŢEI MULTIPLE (2)
Cunoscând profilul intelectual al elevilor se pot organiza activităţi diferenţiate pentru învăţarea şi formarea conceptelor:
La începutul activităţii de predare-învăţare a unui concept se poate folosi o activitate care stimulează inteligenţele multiple în scopul de a creşte motivaţia elevilor.
Aceste puncte de plecare trebuie să pună problema specifică ştiinţei sub forma unei interogaţii-metaforă care să deschidă perspectiva înţelegerii în codul familiar al copilului.
Cunoscând profilul intelectual al elevilor se pot organiza activităţi diferenţiate pentru învăţarea şi formarea conceptelor:
La începutul activităţii de predare-învăţare a unui concept se poate folosi o activitate care stimulează inteligenţele multiple în scopul de a creşte motivaţia elevilor.
Aceste puncte de plecare trebuie să pună problema specifică ştiinţei sub forma unei interogaţii-metaforă care să deschidă perspectiva înţelegerii în codul familiar al copilului.
Exemple:
Cine poate să imagineze o conversaţie între Soare şi Pământ? (stimulează interpersonalul; folosită atunci când dorim să formăm conceptele de mişcare de rotaţie şi de revoluţie);
Cine poate să realizeze un desen asemănător? (stimulează vizualul; folosită atunci când dorim să formăm conceptele de plantă, rădăcină, tulpină, frunză, floare, fruct, sămânţă);
Dacă aş putea fi un anotimp, ce aş dori să fiu şi de ce? (stimulează intrapersonalul; folosită atunci când dorim să formăm conceptele de anotimp, primăvară, vară, toamnă, iarnă);
Puteţi recunoaşte cine face aceste zgomote? (stimulează muzicalul; folosită atunci când dorim să formăm conceptul de animal).
Solicitarea mai multor coduri de reprezentare în realizarea şi raportarea activităţilor de învăţare şi formare a unui concept/ explorarea unui concept prin diferite coduri de reprezentare.
Activităţile propuse pentru învăţarea şi formarea unor concepte pot fi realizate prin folosirea mai multor forme de exprimare.
Exemplu:
Activitatea de definire a celor patru anotimpuri poate solicita răspunsuri în moduri diferite de prezentare: în cod verbal, imagine sau mişcare. Altfel spus, copiii pot defini anotimpurile folosindu-se de cuvânt, desen sau mim.
.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu