Atenţia este condiţia necesară a desfăşurării optime a tuturor proceselor informaţionale şi a obţinerii succesului şcolar.
Ciclul primar exercită influenţe hotărâtoare pentru dezvoltarea atenţiei; în acest interval al vieţii se obţin cele mai importante perfecţionări ale acesteia. Astfel: a) şcoala solicită permanent şi sistematic atenţia copilului, dezvoltând-o şi modelând-o după specificul sarcinilor cognitive; b) sunt mai bine dezvoltate unele însuşiri ale atenţiei, iar altele sunt formate în acest stadiu; c) este special antrenată atenţia voluntară.
La intrarea în clasa I concentrarea atenţiei poate fi fluctuantă şi astfel, copiii pot face greşeli chiar când au cunoştinţele corespunzătoare, dar apoi se obţine gradul necesar de manifestare a acestei însuşiri.
La început atenţia copiilor nu este perfect modelată în raport cu fazele activităţilor din clasă şi deci nu pot să se concentreze mai tare în anumite momente şi să se relaxeze în altele aşa că se întâmplă să le scape unele aspecte importante (ex. momentul în care se comunică tema pentru acasă). Învăţătorii cu experienţă cunosc aceste aspecte şi au bune remedii pentru ele.
La cei de clasa I se constată o tendinţă accentuată către distragerea atenţiei dacă intervin fel de fel de zgomote în mediul ambiant şi acesta ar putea influenţa prestaţia lor şcolară, dar dezvoltarea treptată a reglajelor voluntare diminuează foarte mult acest fenomen. Creşte stabilitatea atenţiei până la 45-50 de minute. Distributivitatea redusă în primele săptămâni de şcoală sporeşte în următorul interval şi facilitează îndeplinirea sarcinilor şi recepţionarea mesajelor învăţătorului. În a doua parte a stadiului creşte şi volumul atenţiei.
Trebuie să fie rezolvate cazurile de neatenţie cronică ce pot avea fie cauze organice (stare de boală, de convalescenţă, de disfuncţionalităţi hormonale) sau educaţionale (existenţa unor interese mai puternice decât cele şcolare; insuficienta pregătire din punct de vedere motivaţional a copilului pentru şcoală).
Ciclul primar exercită influenţe hotărâtoare pentru dezvoltarea atenţiei; în acest interval al vieţii se obţin cele mai importante perfecţionări ale acesteia. Astfel: a) şcoala solicită permanent şi sistematic atenţia copilului, dezvoltând-o şi modelând-o după specificul sarcinilor cognitive; b) sunt mai bine dezvoltate unele însuşiri ale atenţiei, iar altele sunt formate în acest stadiu; c) este special antrenată atenţia voluntară.
La intrarea în clasa I concentrarea atenţiei poate fi fluctuantă şi astfel, copiii pot face greşeli chiar când au cunoştinţele corespunzătoare, dar apoi se obţine gradul necesar de manifestare a acestei însuşiri.
La început atenţia copiilor nu este perfect modelată în raport cu fazele activităţilor din clasă şi deci nu pot să se concentreze mai tare în anumite momente şi să se relaxeze în altele aşa că se întâmplă să le scape unele aspecte importante (ex. momentul în care se comunică tema pentru acasă). Învăţătorii cu experienţă cunosc aceste aspecte şi au bune remedii pentru ele.
La cei de clasa I se constată o tendinţă accentuată către distragerea atenţiei dacă intervin fel de fel de zgomote în mediul ambiant şi acesta ar putea influenţa prestaţia lor şcolară, dar dezvoltarea treptată a reglajelor voluntare diminuează foarte mult acest fenomen. Creşte stabilitatea atenţiei până la 45-50 de minute. Distributivitatea redusă în primele săptămâni de şcoală sporeşte în următorul interval şi facilitează îndeplinirea sarcinilor şi recepţionarea mesajelor învăţătorului. În a doua parte a stadiului creşte şi volumul atenţiei.
Trebuie să fie rezolvate cazurile de neatenţie cronică ce pot avea fie cauze organice (stare de boală, de convalescenţă, de disfuncţionalităţi hormonale) sau educaţionale (existenţa unor interese mai puternice decât cele şcolare; insuficienta pregătire din punct de vedere motivaţional a copilului pentru şcoală).
Asculta mai multe audio Muzica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu