TRĂSĂTURILE DEFINITORII ALE CONSILIERII EDUCAŢIONALE
Este un proces de dezvoltare;
Are un rol de prevenire şi proactiv;
Optimizează modul în care elevul relaţionează cu şcoala;
Abordează diverse probleme ale subiectului consiliat (personale, educaţionale, sociale, de orientare şcolară şi profesională).
PRINCIPII ÎN CONSILIEREA EDUCAŢIONALĂ
· Toate persoanele sunt speciale şi valoroase pentru că sunt unice;
· Fiecare persoană este responsabilă pentru propriile decizii;
· Clientul (elevul, părintele, cadrul didactic, familia) „trebuie” să se simtă „împuternicit” (engl. empowered), să manifeste autonomie personală şi autoînţelegere, „satisfăcut şi plin de resurse” (See Russell, apud Pete Sanders, 1999);
· Elevul este acceptat ca persoană şi tratat în consecinţă;
· Consilierea este în esenţă o relaţie permisivă;
· Consilierea se bazează pe modul de a gândi împreună cu cel consiliat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu