miercuri, 25 ianuarie 2012

“Consilieri scolari mai bine pregatiti pentru elevii de gimnaziu” – program de formare continua de specialitate de tip “blended learning”

CENTRUL MUNICIPIULUI BUCURESTI DE RESURSE SI ASISTENTA EDUCATIONALA, în parteneriat cu CENTRUL JUDETEAN DE RESURSE SI ASISTENTA EDUCATIONALA GALATI, CENTRUL JUDETEAN DE RESURSE SI ASISTENTA EDUCATIONALA NEAMT, Universitatea Bucuresti si S.C. Softwin S.R.L., deruleaza proiectul “Consilieri scolari mai bine pregatiti pentru elevii de gimnaziu” – program de formare continua de specialitate de tip “blended learning” (POSDRU/87/1.3/S/63906).

OBIECTIV GENERAL: imbunatatirea accesului si a participarii profesorilor psihopedagogi din invatamantul gimnazial la oportunitati de formare continua specifica in domeniul consilierii scolare pentru elevi aflati la varsta pubertatii, prin intermediul unui program de studii postuniversitare, bazat pe resurse digitale si instruire de tip “blended learning”.

OBIECTIVE SPECIFICE:

- Consolidarea competentelor profesionale de specialitate a 400 consilieri scolari din scoli gimnaziale prin participarea la un program postuniversitar de formare continua adecvat nevoilor de ghidare specifice elevilor la varsta pubertatii, cu potential de extindere a specializarii invatarii in acest domeniu pe parcursul intregii vieti.

- Imbunatatirea metodologiei de formare a consilierilor scolari din grupul tinta in sistem blended learning, utilizand noile tehnologii, metode si instrumente moderne de formare.

- Diversificarea si adaptarea ofertei de cursuri de formare continua adresata profesorilor psihopedagogi pentru realizarea unei cariere performante in domeniul consilierii scolare adresate unei populatii scolare dintr-un anumit segment de varsta psihologica.

- Dezvoltarea unei comunitati online de formare continua a cadrelor didactice/consilieri scolari, care sa gazduiasca resurse si comunitati de interinvatare flexibile si accesibile, in vederea initierii unor servicii educationale de calitate pentru elevii din ciclul gimazial.

Prin obiectivele sale proiectul se inscrie in AP 1, DMI 3 prin promovarea imbunatatirii calitatii ofertelor de formare astfel incat acestea sa devina mai flexibile, moderne si mai adaptate unor nevoi multiregionale specifice, facilitand astfel dezvoltarea unor noi oportunitati de promovare in cariera didactica.

Proiectul propune metodologii de formare inovatoare bazate pe utilizarea noilor tehnologii informationale care sa imbunatateasca prestatiile consilierilor scolari din scoli gimanziale prin introducerea unor domenii de formare adecvate ghidarii elevilor puberi si solutionarii problemelor specifice varstei acestora.

Cresterea calitatii serviciilor de consiliere scolara prin formarea continua a consilierilor este conforma cu obiectivul general al POS DRU prin formarea unui corp profesionist de specialisti in consiliere pentru elevii de gimaziu si prin relevanta procesului de consiliere si a rezultatelor acestuia pentru intreg procesul educational (mai multi elevi care raman in sistemul de educatie si formare profesionala pana la finalul studiilor, mai putine riscuri de ramaneri in urma la invatatura si parasire timpurie a scolii asociate cu alegeri profesionale mature, adecvate cerintelor dinamicii viitoare a pietei muncii flexibile si inclusive).

Dintre activitatile proiectului amintim: identificarea nevoilor de formare continua ale cadrelor didactice/consilierilor scolari din grupul tinta, proiectarea si dezvoltarea pedagogica a programului postuniversitar de formare continua in sistem „blended learning”, crearea comunitatii online (portalului) destinate formarii continue a consilierilor scolari, derularea programului postuniversitar de formare continua in sistem „blended learning”, diseminarea rezultatelor proiectului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu