METODE INTERACTIVE DE PREDARE CARE POT FI FOLOSITE LA ORELE DE CONSILIERE SI ORIENTARE
- ACVARIUL
– scopul acestei metode este de a da posibilitatea cât mai multor membri
ai grupului să participe si să discute opiniile lor faţă de un subiect
dat. Se poate
aplica cu succes în abordarea temelor legate de educaţia pentru mediu şi a
modalităţilor de organizare a timpului liber.
- BRAINSTORMING
– are ca scop facilitarea găsirii celei mai bune şi mai adecvate soluţii a
unei probleme de rezolvat, prin mobilizarea tuturor participanţilor la discuţie,
stimulând astfel creativitatea de grup, exprimarea şi afirmarea opiniilor
personale.
- CIORCHINELE – este o metodă de brainstorming
neliniară care stimulează găsirea conexiunilor dintre idei.
- CONVERSAŢIA – este o convorbire sau un dialog între
profesor şi elevi, prin care se stimulează şi se dirijează activitatea de
învăţare a acestora.
- CUBUL – se foloseste atunci când se doreşte
explorarea unui subiect, a unei situaţii din mai multe perspective. Elevii
au posibilitatea de a-şi dezvolta
competenţele necesare unor abordări complexe şi integratoare.
- DEZBATEREA – este un schimb reciproc şi organizat
de idei, informaţii, păreri, impresii, critici, propuneri în jurul unei
teme sau chestiuni determinate în scopul examinării şi clarificării în
comun a unor noţiuni şi idei.
- INTERVIUL GRUPULUI CREATIV – urmăreşte să stimuleze
imaginaţia elevilor, transpunând problema în formă ipotetică.
- JOCUL DE ROL – se bazează pe ideea că se poate învăta
şi prin interpretarea unor personaje în cadrul unui scenariu
- SIMULAREA- prezentarea unei situaţii păstrându-se
identitatea participanţilor
- METODA 6-3-5 – elevii sunt împărţiţi în grupe de
câte 6, un elev formulează trei idei, care sunt îmbunătăţite de ceilalti
cinci.
- METODA
FRISCO – scopul este identificarea problemelor complexe şi dificile şi
rezolvarea lor pe căi simple şi eficiente.
- METODA PIRAMIDEI – îmbină activitatea individuală cu cea de grup. Exerciţiul
începe cu fiecare elev şi se termină prin a implica toată clasa.
- MOZAICUL –
presupune învăţarea prin cooperare la nivelul unui grup şi predarea
achiziţiilor dobândite de către fiecare membru al grupului unui alt grup.
- POVESTIREA – este o expunere orală, sub formă de
naraţiune, sau descriere prin intermediul căreia sunt înfăţisate fapte,
evenimente, întâmplări pe care elevii nu le pot cunoaşte altfel.
- PROBLEMATIZAREA – învăţarea centrată pe probleme
este o direcţie relativ nouă în educaţie, care vizează o contextualizare a
învăţării, incitând elevii la considerarea şi rezolvarea de probleme ale
lumii reale.
- REUNIUNEA –
DISCUŢIA PANEL – este o metodă intuitivă, care pune în valoare competenţele
unui grup de elevi dintr-o clasă (panel – grup, masă rotundă).
- ŞTIU-VREAU SĂ ŞTIU-AM ÎNVĂŢAT – cu grupuri mici sau
cu întreaga clasă, se trece în revistă ceea ce elevii ştiu deja despre o
anumită temă şi apoi se formulează întrebări la care se aşteaptă găsirea
răspunsului în lecţie.
- STUDIUL DE
CAZ – Din punct de vedere metodologic, cercetarea are în vedere: aspectele
de studiat/ întrebările la care se caută un răspuns; informaţiile
relevante; informaţiile care trebuie strânse; modul de analiză a datelor.
Pentru a strânge date se folosesc: observări directe sau observări ale
participanţilor, interviuri, protocoale, teste, analiză de surse (scrise,
orale, artefacte).
- TURUL GALERIEI – presupune evaluarea interactivă şi
profund formativă a produselor realizate de grupuri de elevi.
- METODA PROIECTELOR – identificarea şi soluţionarea
problemelor într-un cadru eficient.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu