duminică, 11 noiembrie 2012

FIŞĂ DE CARACTERIZARE PSIHOPEDAGOGICĂ



I. DATE PERSONALE

1. Numele şi prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Data şi locul naşterii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Domiciliul .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Clasa  . . . . . . . . . .

II. STRUCTURA FAMILIEI

1. Numele şi prenumele părinţilor                  mama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                                       tata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.Tipul de familie:
q    normală ; 
q    părinţi despărţiţi;
q     părinţi vitregi;    
3. Fraţi (surori) mai mari sau mai mici: .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Atitudinea familiei faţă de copil: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

III. REZULTATE ÎN ACTIVITATEA ELEVULUI

1.Rezultate la învăţătură


clasa
Materii cu rezultate
Cele mai bune
Cele mai slabe



















 
 
clAsa
medii
































Cercul / concursul
Rezultate







 
2. Participare la concursuri :

                  


Rezolvă probleme de:
q  Matematică
q  Fizică
q  Alte domenii
 
Alte activităţi:
q  Arte plastice
q  Muzică
q  Sport
q  Formaţii artistice
 
3. Munca independentă desfăşurată de elev:

Lectura:
q  neselectivă
q  selectivă


III. PROCESELE COGNITIVE ŞI STILUL DE MUNCĂ INTELECTUALĂ

1. Nivelul de inteligenţă: putere de judecată, capacitate de înţelegere, pricepere de a sistematiza, de a desprinde esenţialul, de a stabili legături (asociaţii) etc.


Foarte inteligent
Inteligent
Nivel ( de inteligenţă)
mijlociu
Mai scăzut





 
 
            Q.I. =


Foarte bună
Bună
Suficient dezvoltată
Slabă





 
2. Memoria

4. Limbajul:
- vocabular bogat;
- exprimare frumoasă şi corectă;
- exprimare uşoară şi corectă;
- vocabular redus;
- exprimare greoaie;
- vocabular foarte sărac;
- exprimare incorectă.





q prezintă tulburări de scris – citit;
q prezintă tulburări de pronunţie (dislalii);
q alte menţiuni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Stilul de muncă:
q organizat;
q inegal, cu fluctuaţii în salturi;
q neglijent, copiază temele de la alţii;
q mari lacune în cunoştinţe, rămâneri în urmă la învăţătură şi la alte activităţi;

IV. CONDUITA ELEVULUI LA LECŢIE ŞI ÎN CLASĂ

1. Conduita la lecţie:
q atent, participă activ, cu interes;
q atenţia şi interesul inegale, fluctuante;
q de obicei pasiv, aşteaptă să fie solicitat;
q prezent numai fizic, cu frecvente distrageri
2. Purtarea în general:
q exemplară, ireproşabilă;
q corectă, cuviincioasă, bună;
q cu abateri comportamentale relativ frecvente, dar nu grave;
q abateri comportamentale grave, devianţă.

V. CONDUITA ÎN GRUP, INTEGRAREA SOCIALĂ A ELEVULUI

1. Participarea la viaţa de grup:
q mai mult retras, rezervat, izolat, puţin comunicativ;
q participă la activitatea de grup numai dacă este solicitat;
q este în contact cu grupul, se integrează, dar preferă sarcinile executive;
q caută activ contactul cu grupul, sociabil, comunicativ, stabileşte uşor relaţii, vine cu idei şi propuneri;
q activ, sociabil, comunicativ, cu iniţiativă, bun organizator al grupului.
2. Cum este văzut de colegi:
q bun coleg, sensibil, te înţelegi şi te împrieteneşti uşor cu el;
q bun coleg, săritor la nevoie, te poţi bizui pe el;
q preocupat mai mult de sine, individualist, egoist.
3. Colegii îl apreciază pentru:
q rezultatele la învăţătură;
q pentru că este prietenos, apropiat.

VI. TRĂSĂTURI DE PERSONALITATE

1. Temperamentul:
q puternic exteriorizat, impulsiv, nestăpânit, inegal, iritabil, uneori agresiv, activ, rezistent la solicitări, cu tendinţe de dominare a altora;
q exteriorizat, energic, vioi, mobil, echilibrat, uşor adaptabil, vorbăreţ, guraliv, nestatornic;
q calm, controlat, reţinut, lent, uneori nepăsător, mai greu adaptabil, rezistent la solicitări repetitive;
q hipersensibil, interiorizat, retras, nesigur, anxios;
q tip combinat.
2. Emotivitate (simplă):
q foarte emotiv, excesiv de timid, emoţiile îi perturbă activitatea;
q emotiv, dar fără reacţii dezadaptative;
q neemotiv, îndrăzneţ.
3. Dispoziţie afectivă predominantă:
q vesel, optimist;
q mai mult trist, deprimat.
4. Însuşiri aptitudinale:
q lucrează repede, rezolvă uşor şi corect sarcinile de învăţare;
q rezolvă corect, dar consumă mai mult timp şi investeşte mai mult[ energie<
q lucrează greoi, cu erori, nu se încadrează în timp;
5. Trăsături de caracter în devenire:
a) atitudini faţă de muncă:
q pozitive
q negative
b) atitudini faţă de alţii:
q pozitive
q negative
c) atitudini faţă de sine:
q pozitive
q negative

RECOMANDĂRI EDUCATIVE:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ÎNVĂŢĂTOR – DIRIGINTE                                                                   CONSILIER SCOLAR

                                                                                                                                

Un comentariu:

  1. esti o comoară! mulţumesc! trebuie sp încep să completez fişele celor de-a V-a şi căutam un model bun!

    RăspundețiȘtergere