marți, 29 octombrie 2013
PLANUL DE ACŢIUNE PRIVIND IMPLEMENTAREA STRATEGIEI DEZVOLTĂRII ACTIVITĂŢII EDUCATIVE FORMALE SI NON- FORMALE IN SCOALA GIMNAZIALA NR 27
DIRECTII DE ACTIUNE
1. ABORDAREA COMPLEMENTARĂ ÎN
PROIECTAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
·
Măsura. Dezvoltarea abordărilor intra-, cross- şi
extracurriculare în procesul instructiv – educativ
Acţiuni:
- Proiectarea aplicaţiilor practice în forma activităţilor utile în viaţa cotidiană;
- Proiectarea activităţilor extraşcolare ca modalitate eficientă de realizare a feedback-ului activităţii didactice derulate la clasă.
Responsabili:
directorul, coordonatorul pentru programe si
proiecte educative, cadrele didactice
Termen:
anual si semestrial
2. REALIZAREA UNUI RAPORT ECHILIBRAT
ÎNTRE CONŢINUTUL EDUCATIV ŞI CEL ŞTIINŢIFIC ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ DE PREDARE
- ÎNVĂŢARE
·
Măsura Introducerea şi valorificarea elementului educativ în fiecare unitate
de învăţare
Acţiuni:
- Introducerea obligatorie, în diferite etape ale lecţiei, a elementului educativ, în mod sistematic, coerent şi integrat.
- Utilizarea elementului educativ ca punct de plecare în implementarea abordării cross-curriculare.
Responsabili:
cadrele didactice
Termen:
permanent
3. RACORDAREA CONŢINUTULUI ÎNVĂŢĂRII
ŞI A DIDACTICILOR LA TENDINŢELE DE
DEZVOLTARE ALE SOCIETĂŢII
·
Măsura Permanenta actualizare a conţinutului învăţării pentru a răspunde
nevoilor de dezvoltare individuala generate de societatea cunoaşterii;
Acţiuni
- Introducerea elementului ştiinţific actualizat în conţinutul învăţării pentru cresterea interesului elevilor în procesul instructiv – educativ;
- Dimensionarea acestuia cu latura educativă/de natură pragmatică;
- Introducerea în oferta educaţională a disciplinelor opţionale conform intereselor de cunoaştere ale elevilor şi intereselor comunităţii.
Responsabili:
directorii, cadrele didactice
Termen:
permanent
·
Măsura: Utilizarea cu preponderenţă a metodelor activ –
participative centrate pe elev
Acţiuni:
- Implementarea metodelor activ – participative pentru cresterea calităţii rezultatelor învăţării
Responsabili: cadrele
didactice
Termen: permanent
·
Măsura: Redimensionarea orei de consiliere şi orientare/dirigenţie din
perspectiva valenţelor educaţiei de impact
Acţiuni:
o Actualizarea conţinutului activităţilor de învăţare, aplicarea programelor de consiliere si orientare in vigoare , in orele de dirigentie;
o Integrarea
componentelor şi subcomponentelor educaţiei şi racordarea acestora la
problematica de actualitate;
o Realizarea
unui studiu referitor la nevoile în educaţia de tip formal şi non-formal.
Responsabili: directorul, coordonatorul pentru programe si proiecte educative, dirigintii
Termen:
permanent
4. COMPLEMENTARIZAREA EDUCAŢIEI
FORMALE CU CEA NON-FORMALĂ PRIN INIŢIEREA DE ACTIVITĂŢI EDUCATIVE
INTERDISCIPLINARE DIVERSE
·
Măsura Restructurarea
activităţii educative şcolare şi extraşcolare în funcţii de priorităţile în
educaţie la nivel local
·
Acţiuni
o
Elaborarea planului de activităţi educative şcolare şi extraşcolare pe baza
propunerilor transmise de cadrele didactice, elevii si parintii elevilor;
o
Organizarea de întruniri de
diseminare şi schimburi de experienţă în domeniul activităţii educative şcolare
şi extraşcolare la nivelul comisiilor metodice;
o
Organizarea de concursuri de
proiecte educative şcolare şi
extraşcolare.
Responsabili:
coordonatorul pentru programe si proiecte
educative, echipele de proiect, coordonatorul Consiliului Elevilor
Termen: anul scolar 2012-2013
5. RECUNOAŞTEREA EDUCAŢIEI
NON-FORMALE CA DIMENSIUNE FUNDAMENTALĂ A PROCESULUI INSTRUCTIV – EDUCATIV
·
Măsuri
Întărirea
statutului educaţiei non-formale ca spaţiu de dezvoltare personală;
Recunoaşterea educaţiei non-formale
ca spaţiu aplicativ pentru educaţia formală;
Dezvoltarea dimensiunii europene a
activităţii educative extraşcolare şi extracurriculare prin multiplicarea
programelor şi proiectelor educative internaţionale;
Creşterea vizibilităţii eficienţei
educaţiei non-formale prin prevenirea şi reducerea fenomenelor antisociale, de
abandon şcolar, absenteism
Acţiuni
o Proiectarea activităţilor de învăţare pentru valorizarea creativitatii
elevilor
o Iniţierea şi dezvoltarea activităţilor de învăţare
inter-cercuri/ateliere
o Derularea de proiecte parteneriale şcoală – comunitate locala
o Accesarea de proiecte europene în parteneriat şcoală – comunitate
locala
o Iniţierea de programe parteneriale şcoală – comunitate locala pentru
reintegrarea copiilor care au abandonat şcoala;
o Integrarea unui numar cât mai mare de elevi în proiecte
educaţionale prin realizarea unei oferte educaţionale parteneriale atrăgătoare;
o
Dezvoltarea proiectelor de voluntariat
educaţional
o Dezvoltarea
proiectelor de dezvoltare comunitară
Responsabili:
directorul, directorul, coordonatorul pentru
programe si proiecte educative, cadrele didactice
luni, 21 octombrie 2013
Adaptarea şcolară
Adaptare suport curs from econsiliere
Adaptarea şcolară
Suport informativ pentru profesori şi părinţi
Adaptarea şcolară
Suport informativ pentru profesori şi părinţi
sâmbătă, 12 octombrie 2013
marți, 17 septembrie 2013
Back to school! :)
Back to school!
Sunteți frumoși, inteligenți, creativi, talentați... Vă doresc să găsiți interesantă fiecare zi din noul an școlar!
Cu drag!
PS.
Orarul Cabinetului de Consiliere: Luni și Marți –
9-14; Miercuri și Joi – 10-12.
Miercuri și joi – 12-14 – cultură civică (clasele 7 B,
8 A, 8 B, 8 C)
marți, 14 mai 2013
Consilierea şcolară
Consilierea şcolară este o variantă particulară a consilierii
psihologice.
Prin consilierea şcolară se
urmăreşte sprijinirea elevilor în amplul proces de construire a caracterului,
evitarea problemelor de comportament, corelarea intereselor personale cu cele
impuse de statutul de elev, şi nu în ultimul rând, orientarea în alegerea
carierei.
Consilierea ca intervenţie în criză survine după apariţia situaţiei
de criză, şi are ca scop soluţionarea, pe termen scurt, prin fixarea asupra
problemei şi utilizarea tehnicilor de intervenţie în criză.
Consilierea ca remediere are ca scop corectarea anumitor carenţe
comportamentale şi evitarea agravării lor prin învăţarea unor abilităţi
sociale, fie inexistente, fie insuficient dezvoltate.
Consilierea ca prevenţie presupune anticiparea, informarea şi prevenirea
manifestării unor probleme cunoscute ca având risc crescut de apariţie:
fumatul, consumul de alcool şi droguri etc.
Consilierea ca dezvoltare personală înseamnă identificarea şi
dezvoltarea acelor capacităţi şi abilităţi care vor contribui la succesul
adaptării şcolare şi sociale.