UNDE S-A OPRIT ROATA ?
Sarcina didactică: diferenţierea
şi enunţarea corectă a substantivelor la singular şi la plural constituind
corect propoziţia.
Regulile jocului: copiii trebuie
să recunoască imaginea la care s-a oprit roata şi să indice corect dacă este a
unui obiect sau a mai multor obiecte.
Materialul didactic: un disc cu segmente pe care sunt
desenate obiecte într-un grup sau într-un singur exemplar. Pe acest disc este
fixat de un ax, un alt disc cu un segment lipsă. Prin învârtirea acestuia, se
descoperă pe rând o singură imagine.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Copiii vor fi aşezaţi pe scăunele
dispuse în semicerc.
În timpul jocului se va acorda
atenţia formulării corecte de către copii a propoziţiilor: „Roata s.a oprit la
măr”. În funcţie de nivelul de dezvoltare a grupei se poate cere copiilor să
însoţească substantivele de adjectivul care arată culoarea obiectului din
imagine, de exemplu „Roata s-a oprit la creionul albastru”.
Copiii numiţi vor alege de pe
masă un jeton reprezentând un obiect sau mai multe obiecte după cum indică
imaginea de pe disc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu