UNDE AM AŞEZAT JUCĂRIA ?
Sarcina didactică: folosirea
corectă a cuvintelor care indică poziţia în spaţiu, compararea poziţiei
obiectelor unele faţă de altele.
Regulile jocului: copiii închid
şi deschid ochii la semnal. Ei trebuie să observe ce schimbări de poziţie a
jucăriilor a efectuat conducătorul jocului (educatoarea), iar unul dintre ei să
răspundă la întrebarea acestuia. Un alt copil va modifica poziţia unei jucării
din sala de grupă, reproducând aceeaşi relaţie spaţială.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Copiii sunt aşezaţi la măsuţe
aranjate ăn careu deschis.
În desfăşurarea jocului,
educatoarea va respecta o anumită gradare în succesiunea modificărilor. La
început va acţiona cu un singur obiect – realizând aşezarea unei jucării sau a
alteia pe ceva sau sub ceva. Ulterior vor putea fi utilizate două jucării
deodată.
În complicarea jocului
educatoarea poate folosi flanelograful sau o machetă cu personaje din poveşti
cunoscute şi va efectua unele schimbări, solicitând copiilor să le transpună în
acţiunea cu obiectele. De exemplu: să aşeze păpuşa în aceeaşi poziţie cu
piticul de pe machetă. Astfel, dacă piticul stă pe scaun, copilul va aşeza
păpuşa tot pe scaun sau dacă piticul se află în spatele scaunului, păpuşa va fi
aşezată în aceeaşi poziţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu