Joc: “Ghici
ce-am vrut sa faci!”
Instructaj: Veti primi o sarcina pe care o veti realiza fara sa adresati vreo intrebare
lamuritoare. Pur si simplu veti urma instructiunile.
Cerinta: Marcati in caiete 10
puncte. Uniti niste puncte dintre acestea.
Ce
ati obtinut?
Elevii
isi prezinta desenele astfel obtinute.
Analiza:
-
Cum apreciati desenele astfel obtinute?
-
Cum va explicati diferentele existente intre lucrarile voastre?
-
Ce ati gandit cand ati fost obligati sa lucrati fara a avea
posibilitatea de a cere informatii clarificatoare?
-
Cum v-ati simtit executand sarcinile indicate, fara a sti ce urmeaza sa
realizati?
-
Ce intrebare ati fi adresat, daca ati fi avut posibilitatea?
Se
reia exercitiul cu aceeasi cerinta dar cu precizarea ca in final vor obtine
imaginea unui zmeu zambitor. Acest lucru se va realiza astfel:
-
patru din cele 10 puncte, prin unire, vor reprezenta colturile unui
romb;
-
alte cinci se vor afla in interiorul “fetei” si vor reprezenta ochii,
nasul si colturile gurii;
-
al zecelea punct, aflat la distanta de celelalte, prin unirea cu coltul
de jos al “fetei” printr-o linie serpuita, va reprezenta “coada”.
Se
prezinta desenele realizate in urma primirii indrumarilor/pasilor de executie.
Analiza:
-
Cum sunt desenele obtinute de data aceasta fata de cele realizate
anterior?
-
Cum va explicati diferenta?(au primit informatii privind scopul
exercitiului si pasii ce trebuie urmati)
-
Cum v-ati simtit in timpul realizarii sarcinii, avand aceste
coordonate/indrumari?
-
Cat de multumiti sunteti de voi cand desfasurati diferite activitati al
caror scop nu va este cunoscut?
-
Care este avantajul precizarii scopului/tintei intr-o activitate ce
urmeaza a fi desfasurata? Gasiti sinonime pentru cuvaantul “scop”.
-
Formulati enunturi care sa redea mesajul desprins de voi in urma
acestui exercitiu! (Gandire alternativa- analogii)
Exemplu:
Deplasarea in ceata.
Rezolvarea unei probleme cand nu cunoastem cerinta si metoda.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu