miercuri, 25 aprilie 2012

Inundaţia

Ora de consiliere… la cls 7

Un joc care contribuie Ia examinarea procesului de luare a deciziilor prin consens, în grupuri mici. Putem observa modul în care ne decidem priorităţile şi valorile personale, precum şi capacitatea de înţelegere (acceptare) a valorilor altora.

Desfăşurare:

Participanţii trebuie să ia o decizie referitoare la lucrurile care sunt importante într-o situaţie de criză. Orice lucru care nu va fi salvat, va fi distrus. Nu se poate vota! Se acceptă doar hotărârile luate de întreg grupul.

Participanţilor li se citeşte următoarea situaţie:

Când vii acasă din vacanţă, afli că acolo unde trăieşti plouă de trei zile. Exact când ajungi în faţa casei tale te întâlneşti cu poliţia care anunţă evacuarea zonei, înainte ca râul să rupă digul. Discuţi cu poliţistul pentru ca acesta să te lase să intri în casă pentru a lua câteva lucruri dragi ţie. Ai la dispoziţie  5 minute pentru a lua doar 4 lucruri!

Fiecare participant primeşte o listă de obiecte.

Lista de obiecte:

1.       O poezie la care ai lucrat timp de 2 luni şi care e gata pentru a fi prezentată Cercului literar din şcoală

2.       Un album cu fotografii din copilăria ta

3.       Un aparat radio

4.       Rochia de mireasă a bunicii tale (păstrată pentru nunta ta/pentru viitoarea ta soţie)

5.       Jurnalul tău

6.       Un vaporaş în sticlă pe care l-ai făcut în clasa întâi

7.       O chitară de calitate care te ajută să compui cântece melodioase

8.       Arhiva şi documentele grupului social/cultural din care faci parte

9.       Perechea preferată de pantofi

10.   Portofoliul tău cu diplome

11.   Agenda cu adrese

12.   Un atlas foarte preţios, împrumutat de la un prieten

13.   Un covor foarte scump, din Asia, pe care îl ţii în camera ta

14.   Un ghiveci cu o floare rară

15.   Colecţia de timbre a bunicului tău

16.   Prima scrisoare de dragoste

Menţiune: Orice obiect care nu e salvat e distrus de inundaţie. Ai 5 minute să alegi!



Fiecare participant alege 4 obiecte.

Se stabilesc grupuri de 4-5 jucători. Aceştia trebuie să alegă din obiectele salvate de ei doar 4!

Fiecare grup îşi alege un purtător de cuvânt care prezintă lista cu cele 4 obiecte alese. Apoi aceştia formează un nou grup care va alege 4 obiecte!

Se analizează jocul (Ce roluri s-au observant pe parcursul jocului – lideri, pasivi etc?  Cum s-a ajuns la consens? etc)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu