Un joc care contribuie Ia
examinarea procesului de luare a deciziilor prin consens, în grupuri mici.
Putem observa modul în care ne decidem priorităţile şi valorile personale,
precum şi capacitatea de înţelegere (acceptare) a valorilor altora.
Desfăşurare:
Participanţii trebuie să ia o
decizie referitoare la lucrurile care sunt importante într-o situaţie de criză.
Orice lucru care nu va fi salvat, va fi distrus. Nu se poate vota! Se acceptă
doar hotărârile luate de întreg grupul.
Participanţilor li se citeşte
următoarea situaţie:
Când vii acasă din vacanţă, afli
că acolo unde trăieşti plouă de trei zile. Exact când ajungi în faţa casei tale
te întâlneşti cu poliţia care anunţă evacuarea zonei, înainte ca râul să rupă
digul. Discuţi cu poliţistul pentru ca acesta să te lase să intri în casă
pentru a lua câteva lucruri dragi ţie. Ai la dispoziţie 5 minute pentru a lua doar 4 lucruri!
Fiecare participant primeşte o
listă de obiecte.
Lista de obiecte:
1. O
poezie la care ai lucrat timp de 2 luni şi care e gata pentru a fi prezentată
Cercului literar din şcoală
2. Un
album cu fotografii din copilăria ta
3. Un
aparat radio
4. Rochia
de mireasă a bunicii tale (păstrată pentru nunta ta/pentru viitoarea ta soţie)
5. Jurnalul
tău
6. Un
vaporaş în sticlă pe care l-ai făcut în clasa întâi
7. O
chitară de calitate care te ajută să compui cântece melodioase
8. Arhiva
şi documentele grupului social/cultural din care faci parte
9. Perechea
preferată de pantofi
10. Portofoliul
tău cu diplome
11. Agenda
cu adrese
12. Un
atlas foarte preţios, împrumutat de la un prieten
13. Un
covor foarte scump, din Asia, pe care îl ţii în camera ta
14. Un
ghiveci cu o floare rară
15. Colecţia
de timbre a bunicului tău
16. Prima
scrisoare de dragoste
Menţiune: Orice
obiect care nu e salvat e distrus de inundaţie. Ai 5 minute să alegi!
Fiecare participant alege 4
obiecte.
Se stabilesc grupuri de 4-5
jucători. Aceştia trebuie să alegă din obiectele salvate de ei doar 4!
Fiecare grup îşi alege un
purtător de cuvânt care prezintă lista cu cele 4 obiecte alese. Apoi aceştia
formează un nou grup care va alege 4 obiecte!
Se analizează jocul (Ce roluri
s-au observant pe parcursul jocului – lideri, pasivi etc? Cum s-a ajuns la consens? etc)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu