vineri, 27 ianuarie 2012

Înscrierea la clasa pregătitoare și clasa I pentru anul școlar 2012-2013

ORDIN nr. 3064/19.01.2012 pentru aprobarea Metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I pentru anul școlar 2012-2013 și a Calendarului înscrierii

AICI

http://administraresite.edu.ro/index.php/articles/16428

Pentru anul scolar 2012-2013 inscrierea în clasa pregătitoare şi în clasa I se face în etape succesive, după cum urmează:


a) Etapa 1 (5-16 martie 2012)
– vor fi înscrişi copiii care solicită înscrierea la şcoala de circumscripţie;


b) Etapa 2 (20-27 martie 2012) – vor fi înscrişi copiii care solicită înscrierea la o altă unitate şcolară decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere după repartizarea copiilor din circumscripţia şcolară a unităţii de învăţământ solicitate;


c) Etapa 3 (23-25 aprilie 2012) — sunt înscrişi copiii care au solicitat înscrierea la o altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost înmatriculați, din lipsă de locuri sau cei care nu au participat la nicio etapă de înscriere şi, în această etapă, solicită înscrierea la şcoala de circumscripţie;


d) Etapa 4 (2-9 mai 2012) — este asigurată înscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost înmatriculați, din diferite motive.

Mai multe informatii gasiti in brosura MECTS pe care o gasiti aici:




Brosura
View more documents from econsiliere

miercuri, 25 ianuarie 2012

“Consilieri scolari mai bine pregatiti pentru elevii de gimnaziu” – program de formare continua de specialitate de tip “blended learning”

CENTRUL MUNICIPIULUI BUCURESTI DE RESURSE SI ASISTENTA EDUCATIONALA, în parteneriat cu CENTRUL JUDETEAN DE RESURSE SI ASISTENTA EDUCATIONALA GALATI, CENTRUL JUDETEAN DE RESURSE SI ASISTENTA EDUCATIONALA NEAMT, Universitatea Bucuresti si S.C. Softwin S.R.L., deruleaza proiectul “Consilieri scolari mai bine pregatiti pentru elevii de gimnaziu” – program de formare continua de specialitate de tip “blended learning” (POSDRU/87/1.3/S/63906).

OBIECTIV GENERAL: imbunatatirea accesului si a participarii profesorilor psihopedagogi din invatamantul gimnazial la oportunitati de formare continua specifica in domeniul consilierii scolare pentru elevi aflati la varsta pubertatii, prin intermediul unui program de studii postuniversitare, bazat pe resurse digitale si instruire de tip “blended learning”.

OBIECTIVE SPECIFICE:

- Consolidarea competentelor profesionale de specialitate a 400 consilieri scolari din scoli gimnaziale prin participarea la un program postuniversitar de formare continua adecvat nevoilor de ghidare specifice elevilor la varsta pubertatii, cu potential de extindere a specializarii invatarii in acest domeniu pe parcursul intregii vieti.

- Imbunatatirea metodologiei de formare a consilierilor scolari din grupul tinta in sistem blended learning, utilizand noile tehnologii, metode si instrumente moderne de formare.

- Diversificarea si adaptarea ofertei de cursuri de formare continua adresata profesorilor psihopedagogi pentru realizarea unei cariere performante in domeniul consilierii scolare adresate unei populatii scolare dintr-un anumit segment de varsta psihologica.

- Dezvoltarea unei comunitati online de formare continua a cadrelor didactice/consilieri scolari, care sa gazduiasca resurse si comunitati de interinvatare flexibile si accesibile, in vederea initierii unor servicii educationale de calitate pentru elevii din ciclul gimazial.

Prin obiectivele sale proiectul se inscrie in AP 1, DMI 3 prin promovarea imbunatatirii calitatii ofertelor de formare astfel incat acestea sa devina mai flexibile, moderne si mai adaptate unor nevoi multiregionale specifice, facilitand astfel dezvoltarea unor noi oportunitati de promovare in cariera didactica.

Proiectul propune metodologii de formare inovatoare bazate pe utilizarea noilor tehnologii informationale care sa imbunatateasca prestatiile consilierilor scolari din scoli gimanziale prin introducerea unor domenii de formare adecvate ghidarii elevilor puberi si solutionarii problemelor specifice varstei acestora.

Cresterea calitatii serviciilor de consiliere scolara prin formarea continua a consilierilor este conforma cu obiectivul general al POS DRU prin formarea unui corp profesionist de specialisti in consiliere pentru elevii de gimaziu si prin relevanta procesului de consiliere si a rezultatelor acestuia pentru intreg procesul educational (mai multi elevi care raman in sistemul de educatie si formare profesionala pana la finalul studiilor, mai putine riscuri de ramaneri in urma la invatatura si parasire timpurie a scolii asociate cu alegeri profesionale mature, adecvate cerintelor dinamicii viitoare a pietei muncii flexibile si inclusive).

Dintre activitatile proiectului amintim: identificarea nevoilor de formare continua ale cadrelor didactice/consilierilor scolari din grupul tinta, proiectarea si dezvoltarea pedagogica a programului postuniversitar de formare continua in sistem „blended learning”, crearea comunitatii online (portalului) destinate formarii continue a consilierilor scolari, derularea programului postuniversitar de formare continua in sistem „blended learning”, diseminarea rezultatelor proiectului.

marți, 24 ianuarie 2012

Chestionarul S.C (Analiza stilului de comunicare)

Apreciaţi cu ADEVÃRAT / FALS următoarele afirmaţii, după cum vă este caracteristic. Marcaţi printr-un "X" în foaia de răspuns varianta aleasă.

1 - Spun adesea "da" când aş vrea să spun "nu".
2 - Îmi apăr drepturile fără a le încălca pe ale altora.
3 - Prefer să ascund ceea ce gândesc sau ceea ce simt dacă nu cunosc bine persoana cu care vorbesc.
4 - Sunt mai de grabă o persoană autoritară şi decisă.
5 - În general, cred că este mai uşor şi mai abil să acţionezi prin persoane interpuse, prin intermediari, decât direct.
6 - Mă tem să critic oamenii şi să le spun ce gândesc.
7 - Nu îndrăznesc să refuz anumite sarcini, chiar dacă nu intră în atribuţiile mele.
8 - Nu mă tem să-mi exprim părerea chiar dacă acest lucru este primit cu ostilitate.
9 - Când are loc o dezbatere prefer să stau de-o parte, pentru a vedea în ce sens, în ce direcţie o va lua.
10 - Mi se reproşează adeseori că am spirit de contrazicere.
11 - Nu-mi place să ascult pe alţii.
12 - Mă aranjez astfel încât să fiu în apropierea celor cu funcţii mari pentru că aceasta aduce foarte multe beneficii.
13 - Sunt considerat destul de descurcăreţ şi de abil în relaţiile cu alţii.
14 - Întreţin cu ceilalţi raporturi întemeiate mai curând pe încredere, pe cooperare şi mai puţin pe dominare şi calcul.
15 - Prefer să nu cer ajutor colegilor mei, ar gândi că nu sunt competent.
16 - Sunt timid şi mă simt blocat de îndată ce trebuie să realizez o acţiune neobişnuită.
17 - Se spune că sunt nedescurcăresc şi deşi este adevărat, asta mă supără, mă enervează.
18 - Mă simt bine în contactele directe, nemijlocite, de tipul " faţă în faţă".
19 - Pentru a-mi realize scopurile, adesea mă prefac, joc teatru.
20 - Sunt cam guraliv şi adesea retez vorba celorlalţi, fără să-mi dau seama de asta în timp.
21 - Pentru a reuşi ceea ce mi-am propus sunt gata întotdeauna să fac totul.
22 - În general, ştiu la cine trebuie să fac apel şi mai ales când să fac apel; acest lucru m-a condus la reuşită.
23 - În caz de dezacord caut compromisuri realiste pe baza unor interese reciproce.
24 - Prefer să joc "cu cărţile pe faţă".
25 - Am tendinţa de a amâna ceea ce trebuie să fac.
26 - Las adesea un lucru început fără a-l termina.
27 - În general, mă manifest aşa cum sunt, fără a-mi ascunde sentimentele.
28 - E greu să fiu intimidat.
29 - Cred că a-i speria pe alţii prin a fi mai dur cu ei, este un mijloc bun pentru a obţine ascultarea lor.
30 - Dacă am fost prins cu ceva ( "pe picior greşit") ştiu să-mi iau revanşa când se iveşte ocazia.
31 - Consider că pentru a determina pe cineva să fie de acord cu tine, este suficient să-i reproşezi că nu-şi urmează propriile principii.
32 - Ştiu să profit de pe urma unui sistem de relaţii.
33 - Sunt capabil să fiu eu însumi, continuând să fiu acceptat şi de majoritatea celorlalţi.
34 - Când nu sunt de acord cu cineva îndrăznesc să i-o spun şi reuşesc să mă fac înţeles.
35 - Am grijă să nu-i inoportunez, să nu-i supăr şi să nu-i plictisesc pe alţii.
36 - Deşi mă străduiesc să iau hotărâri, ezit îndelung şi uneori evit chiar să aleg.
37 - Dacă părerea mea este singulară într-un grup prefer să tac.
38 - Vorbesc fără teamă în public, în adunări.
39 - După părerea mea viaţa constă în raporturi de forţă, de luptă.
40 - Îmi asum fără teamă riscuri mari în situaţii periculoase.
41 - Consider că prin crearea conflictelor poţi fi mai eficient (poţi obţine mai mult) decât prin reducerea tensiunilor.
42 - Cred că mimarea sincerităţii este un mijloc bun de a câştiga încrederea.
43 - Ştiu să ascult cu răbdare, fără să tai vorba altora.
44 - Duc până la capăt ceea ce am hotărât să fac.
45 - Îmi exprim sentimentele aşa cum le simt.
46 - Ştiu cum să-i fac pe oameni să accepte şi să adere la ideile mele.
47 - Consider că a-i flata pe oameni, a-i măguli, a le face complimente, sunt mijloace bune de a obţine ceea ce vrei.
48 - În conversaţiile cu alţii fac tot posibilul să-mi impun punctul de vedere.
49 - Ştiu să mânuiesc ironia muşcătoare.
50 - Sunt sensibil şi uşor de influenţat şi-mi dau seama că adesea mă las exploatat.
51 - Prefer să observ evenimentele şi discuţiile decât să particip la ele.
52 - Prefer să stau de o parte, în umbră, decât să mă fac remarcat.
53 - Manevrarea şi manipularea celorlalţi nu sunt, după părerea mea, soluţii de folosit.
54 - Opinia mea este că nu trebuie să-ţi anunţi prea repede intenţiile; acest lucru este o probă de neîndemânare.
55 - Şochez adesea prin faptele şi opiniile mele.
56 - Prefer să fiu "lup" şi să-i mănânc pe alţii, decât să fiu "miel" mâncat de ceilalţi.
57 - Cred că a-i manevra şi manipula pe alţii reprezintă adesea singurele mijloace de a obţine ceea ce vrei .
mâncat de ceilalţi.
57 - Cred că a-i manevra şi manipula pe alţii reprezintă adesea singurele mijloace de a obţine ceea ce vrei .
58 - În general ştiu să protestez cu eficacitate dar fără agresivitate excesivă.
59 - Uneori, întârzii prea mult în rezolvarea unora dintre problemele mele.
60 - Evit situaţiile care m-ar pune într-o lumină neplăcută.

COTAREA SI INTERPRETAREA TESTULUI.
Proba a fost construită de S. Marcus, psiholog român cu importante contribuţii în studiul fenomenului empatic.

Proba este relevantă pentru cele 4 stiluri fundamentale de comunicare:



1.- Stilul non-asertiv: 1, 7, 15, 16, 17, 25, 26, 35, 36, 37, 50, 51, 52, 59, 60.

2.- Stilul agresiv: 4, 6, 10, 11, 20, 21, 28, 29, 30, 39, 40, 48, 49, 55, 56.

3.- Stilul manipulator: 3, 5, 9, 12, 13, 19, 22, 31, 32, 41, 42, 46, 47, 54, 57.

4.- Stilul asertiv: 2, 8, 14, 18, 23, 24, 27, 33, 34, 38, 43, 44, 45, 53, 58.

Se acordă câte un punct răspunsurilor "ADEVĂRAT". Se însumează punctele pe stiluri de comunicare. Stilul la care s-a obţinut numărul maxim de puncte indică atitudinea dominantă în comunicare, caracteristicile relativ stabile şi previzibile ale comportamentului comunicativ.

luni, 23 ianuarie 2012

Pregătirea psihologică pentru examen

Ora de consiliere la clasele 8 A, 8 B, 8 C

Plecând de la un brainstorming legat de cuvântul EXAMEN, ora de consiliere derulată la clasele 8 A, 8 B și 8 C s-a dovedit o frumoasă discuție liberă despre:

- emoțiile trăite de elevi în legătură cu acest eveniment din viața lor,

- autocunoaștere și stimă de sine,

- creionarea unui program de studiu și relaxare,

- însușirea unor tehnici de relaxare și a unor tehnici de concentrare,

- metode și tehnici de învățare eficientă,

- regizarea examenului (modele de subiecte găsiți AICI: subiecte2012.edu.ro)

- exprimarea emoțiilor,

- rolul unei atitudini încrezătoare, optimiste manifestate în această perioadă,

- managementul timpului.

O tehnică de lucru și management al timpului învățată de elevi: STING.

Sarcina – Stabilește-ți sarcina de lucru (exemplu: să rezolv problema X)

Timp – Stabilește-ți timpul de lucru necesar pentru relizarea sarcinii (exemplu: să rezolv problema X în 10 minute)

Ignor – Ignoră orice se întâmplă în jurul tău (… în cele 10 minute necesare pentru rezolvarea sarcinii)

Nicio pauză – Nu lua nicio pauză în timpul stabilit de lucru.

Gratificare – La final oferă-ți o gratificare/o răsplată/un premiu (exemplu: o bomboană :) ).

Clopoțelul ne-a surprins în timp ce formulam concluzii: Examenul e un pas firesc în evoluție! Și, cum frumos spunea unul dintre elevi, “marchează un sfârșit și un început”.

duminică, 22 ianuarie 2012

Caracteristici ale copiilor supradotați și/sau talentați

Caracteristici ale copiilor supradotați și/sau talentați

BARBE, RENZULLI, 1975

Notă: Această listă de caracteristici trebuie interpretată mai degrabă ca un model posibil și nu ca un inventar exhaustiv de însușiri ale acestor copii. Puțini copii supradotați și/sau talentați au toate caracteristicile sau comportamentele enumerate mai jos.

Caracteristici generale ale copiilor supradotați și/sau talentați:

1. In mod tipic acestia invata sa citeasca de timpuriu si cu o mai buna intelegere a nuantelor limbii. Mai mult de jumatate dintre copiii supradotati si/sau talentati au invatat sa citeasca inainte de scoala. Toti acesti copii citesc mai mult, mai repede si au un vocabular mai bogat decat altii.

2. Achizitioneaza deprinderile de baza mai bine, mai repede si cu mai putin exercitiu.

3. Sunt mai capabili sa construiasca si sa utilizeze abstractiuni decat colegii lor de varsta.

4. Sunt mai capabili sa observe si sa interpreteze coduri nonverbale si sa traga concluzii, care altor copii ar trebui sa li se explice.

5. Sunt mai putin dispusi sa accepte totul pe incredere, cautand ei insisi raspuns la intrebarile de tipul: de ce? cum?

6. Au o mai buna abilitate de a lucra independent, de la o varsta mai mica si pentru perioade mai lungi de timp decat alti copii.

7. Au perioade mai lungi de concentrare sustinuta a atentiei decat altii.

8. Adesea au interese atat foarte focalizate cat si foarte largi.

9. Au adesea atat de multa energie incat, uneori, sunt in mod gresit diagnosticati ca “hiperactivi”.

10. Au bune relatii si dialoguri cu parintii, profesorii sau alti adulti. Prefera compania copiilor mai mari sau a adultilor, celei a copiilor.

Caracteristici ale creativității

1. Au o gandire fluenta, fiind capabili sa gaseasca sau sa produca o mare cantitate de idei inrudite, consecinte si posibilitati.

2. Au o gandire flexibila, fiind capabili sa utilizeze mai multe alternative sau abordari in rezolvarea problemelor.

3. Au o gandire originala, cautand mereu noul, neobisnuitul, facand asociatii sau combinatii neconventionale ale informatiilor pe care le detin. Au abilitatea de a vedea relatii sau legaturi intre obiecte, idei sau fapte aparent neinrudite.

4. Au o gandire care elaboreaza noi pasi, idei, raspunsuri sau imbunatatiri ale ideilor de baza, situatiilor, problemelor.

5. Sunt dornici de a se confrunta cu situatii complexe si cauta sa rezolve problemele dificile.

6. Formuleaza rapid ipoteze sau isi pun imediat intrebarea in multe situatii “ce-ar fi daca?”

7. Sunt adesea constienti de propria lor impulsivitate si de irationalul din ei si au multa sensibilitate emotionala.

8. Au o vie curiozitate pentru obiecte, idei, situatii sau evenimente.

9. Au o bogata imaginatie si fantezie si le place jocul intelectual.

10. Sunt mai putin inhibati intelectual de colegi in exprimarea opiniilor si ideilor lor si isi manifesta, adesea, dezacordul intr-un mod spiritual.

11. Au sensibilitate pentru frumos si sunt atrasi de dimensiunile estetice ale realiatii.

Caracteristici ale învățării

1. Au o mare capacitate de observatie patrunzatoare, de a sesiza semnificativul si detaliile importante.

2. Citesc adesea o multime de carti, pentru a-si satisface propria curiozitate, preferand, lucrari si reviste destinate celor mai mari ca ei.

3. Activitatile intelectuale le fac o mare placere.

4. Au o mare putere de abstractizare, conceptualizare si de sinteza.

5. Au o rapida intuitie in gasirea relatiei cauza-efect.

6. Au tendinta de a indragi structura, organizarea si constanta mediului lor.

7. Pot fi nemultumiti de violarea structurilor si regulilor.

8. Isi pun intrebari si cauta informatii noi atat de dragul de a le avea, cat si pentru valoarea lor instrumentala.

9. Sunt adesea sceptici, critici si evaluativi. Sesizeaza rapid inconsecventele.

10. Au un bogat bagaj de informatii despre o gama variata de teme, la care pot rapid face apel si utiliza.

11. Au o rapida intelegere a principiilor de baza si pot face ganeralizari valide despre evenimente, oameni sau lucruri.

12. Percep rapid similitudinile, diferentele si anomaliile.

13. Se implica in probleme complexe, separandu-le in componente si analizandu-le sistematic.

14. Au o buna dezvoltare a simtului comun.

Caracteristici comportamentale

1. Sunt dornici sa examineze tot ce este neobisnuit si au o mare curiozitate.

2. Comportamentul lor este adesea bine organizat, directionat spre scop, eficient si cu respect pentru sarcini si probleme.

3. Au o motivatie intrinseca pentru invatare, descoperiri si explorare, fiind in acelasi timp si foarte perseverenti. O atitudine de tipul: ”as face mai degraba eu insumi/insami” este pentru ei comuna.

4. Le place sa invete lucruri noi si cauta noi cai pentru a face ceva.

5. Au un timp de atentie si concentrare mai lung decat colegii lor.

6. Sunt mai independenti si se lasa mai putin supusi presiunilor decat colegii lor de varsta.

7. Pot fi conformisti sau nonconformisti, dupa cum o cer situatiile.

8. Au un foarte dezvoltat simt moral si etic.

9. Pot integra in ei insisi impulsuri opuse, cum sunt comportamentele destructive si constructive.

10. Sunt visatori.

11. Isi ascund uneori aptitudinile lor deosebite, pentru a nu “iesi in frunte”.

12. Au o bine dezvoltata imagine de sine si idei realiste despre capacitatile si potentialele lor”.