Obiective:
Reprezintă un exerciţiu
unde subiectul se află în faţa
unei uşi imaginare
întredeschise. Are ca scop conştientizarea
strategiilor pe care fiecare le foloseste în anumite situaţii
de viaţă confuze,
limitative, frustrante sau dimpotrivă,
strategii active, directe şi
independente.
Prin
această tehnică
este posibilă conştientizarea
propriilor strategii rezolutive concomitent cu descrierea imaginii de sine în
situaţii ce
implică decizie,
primind din partea grupului sprijin efectiv.
Concepte
- cheie:
- încredere
în sine, - oportunitate, - iniţiativă/ blocaj, - independenţă/
dependenţă, - anxietate, - strategii rezolutive
Materiale
necesare: flipchart, foi de hârtie pentru
copiator, model-imagine de uşă întredeschisă
desenată pe
o foaie de flipchart
Durata:
40 min.
Scenariul
activităţii:
Fiecare membru al grupului va primi un desen cu o uşă
întredeschisă.
Formatorul o poate expune pe flipchart şi
pentru întregul grup. Participanţii
se proiectează în mod
imaginar în faţa acestei uşi
care va însemna ceva pentru fiecare.
1) “Vă aflaţi în faţa unei uşi întredeschise. Ce poate
reprezenta ea? Cum vă simţiţi în faţa uşii?”
2) “Ce credeţi că se află dincolo de uşă? Vizualizaţi!”
3) “Ce vă vine să faceţi?”
4) “Spuneţi şi acţionaţi ca şi cum vă aflaţi în faţa uşii!”
Pe
rând, fiecare îşi va conştientiza
propria strategie rezolutivă împreună cu descrierea emoţiilor, imaginii de sine, încrederii în sine, blocajelor/iniţiativelor,
dependenţei/independenţei, anxietăţii, atitudinii generate de situaţie.
Prin
această provocare
în imaginar, membrii grupului vor descopri propriile oportunităţi,
strategii de rezolvare a unei situaţii,
modalitatea de a se experimenta pe sine, descoperind resurse şi
devenind mai încrezător în sine.