Elevii clasei 6 B au realizat o emisiune TV pe teme ecologice.
În cadrul aceleiași activități, coordonate de consilierul școlar, au vizionat și au dezbătut documentarul Our Planet. Frozen Worlds.
Elevii clasei 6 B au realizat o emisiune TV pe teme ecologice.
În cadrul aceleiași activități, coordonate de consilierul școlar, au vizionat și au dezbătut documentarul Our Planet. Frozen Worlds.
6D, 6 B, 5 D au salvat bulbii de lalele de la serele din jurul Bucureștiului. Primăvara viitoare ne vor întâmpina lalele plantate de ei în gradina școlii. 💚❤️ Mulțumesc și colegilor implicați în activitatea de azi! Mulțumesc și Asociației POT!
Activitatea a fost coordonată de prof. psihopedagog Eta Șerbănoiu, diriginții implicați fiind: prof. Alina Vătui, Elena State, Gabriela Lobodan, Adrian Bulie și Ștefan Gheorghe.
Vremurile prezente, marcate de pandemie, de războiul din vecinătate și de situația economică tot mai incertă ne stresează, ne bulversează și uneori ajung să ne copleșească. Cum găsim resursele de a face față unor astfel de presiuni și provocări cotidiene? Cum ne depășim blocajele și evităm să devenim dependenți de alții? Cum schimbăm în bine părțile nefuncționale din noi și cum acceptăm lucrurile de neschimbat? La aceste întrebări vor răspunde membrii Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), în cadrul unei noi ediții a evenimentului „Fii bine cu tine”, serie de ateliere găzduită de Librăria Cărturești Verona în perioada 27-31 martie.
"Nu pot să fac bine altuia decât dacă sunt bine cu mine. Noi suntem instrumentul prin care lucrăm în lume, de aceea trebuie să avem grijă să ne fie bine”, explică miza întregului eveniment Diana Vasile, președinta ISTT.
Fii bine cu tine este un eveniment organizat de ISTT în colaborare cu Editura Trei și Cărturești, parteneri media fiind Future PSY, Fabrica de PR și Psychologies.
Întâlnirile vor fi cu intrare liberă (în limita locurilor disponibile).
PROGRAM BUCUREȘTI – CĂRTUREȘTI VERONA
Luni, 27 martie, ora 19.00
Ce te ține pe loc și ce te ajută să crești?
Psihoterapeut: Andra Costin
Despre lucrurile care ne ajută să ne maturizăm emoțional și sufletește, dar și despre inhibițiile și blocajele noastre văzute și nevăzute va fi vorba în prima zi a evenimentului. Andra Costin, formată în terapie experiențială, în psihoterapia centrată pe resurse și soluții, precum și în terapia integrativă a traumei, se prezintă: „Sunt un om în căutare de cât mai mult bun și bine atât în viața personală, cât și în viața profesională, alături de toți cei care-mi trec pragul cabinetului. Încerc să trăiesc o viață cu cât mai puține regrete, cât mai autentic, împărtășesc cu mult drag din experiența mea atât ca om, mamă, profesionist și mă bucur de fiecare dată când învăț ceva de la cei din jurul meu”.
Cărți recomandate
Cum să accepți ceea ce nu poți schimba – Janina Scarlet; Legăturile care ne țin în viață. Beneficiile interdependenței – Christophe André, Rébecca Shankland
Marți, 28 martie, ora 19.00
Lasă-mă, dar nu-mi da drumul! Ce este o separare sănătoasă
Psihoterapeut: Ana-Maria Năstase
În legăturile intime, cum e cea dintre părinte și copil sau cea de cuplu, nu va fi întotdeauna simplu să găsești un echilibru între nevoia de celălalt și tendința către autonomie. Despre ce înseamnă o distanțare sănătoasă, veți afla de la Ana-Maria Năstase, psihoterapeut orientat pe resurse și soluții, cu formare în terapia integrativă a traumei.
Pentru Ana-Maria Năstase, „terapia este o călătorie pe care clientul o inițiază, dar, dat fiind că își dorește să ajungă departe, într-un loc important pentru el, își va căuta un tovarăș potrivit de drum. E ca în proverbul african: Dacă vrei să mergi repede, mergi singur. Dacă vrei să ajungi departe, mergi însoțit de cineva”.
Cărți recomandate
Crearea și ruperea legăturilor afective – John Bowlby
Simbioză şi autonomie. Traumă şi iubire dincolo de complicațiile simbiotice – Franz Ruppert
Miercuri, 29 martie, ora 19.00
Adolescenți sub presiune. Cum îi ajuți să facă față stresului
Psihoterapeut: Teodora Bahnă
Anxietatea și depresia sunt văzute ca niște probleme majore de 70% dintre adolescenți, bullyingul sau dependența de droguri fiind teme de îngrijorare pentru doar jumătate dintre tinerii între 13 și 17 ani. De asemenea, 61% dintre adolescenți simt o presiune deosebită pentru a obține note bune, în vreme ce doar o treime dintre ei se simt presați să arate bine sau să se adapteze social, potrivit unui studiu american din 2018. Despre cum pot fi ajutați adolescenții să facă față stresului și presiunilor venite dinspre școală, din cercul de prieteni sau din familie, va discuta Teodora Bahnă, psiholog clinician, formată în psihoterapia integrativă a traumei.
Cărți recomandate
Te aud. Relații mai bune, oameni mai fericiți – Michael Sorensen
Puterea conflictului. De ce suișurile si coborâșurile din relații reprezintă secretul construirii intimității, rezilienței și încrederii – Ed Tronick, Claudia M. Gold
Joi, 30 martie, ora 19.00
Schimbare să fie, dar să o știm și noi!
Psihoterapeut: Diana Vasile
Ce ne motivează să ne schimbăm felul de a fi, de a relaționa, de a reacționa la stimulii din jur? În ce măsură noi suntem cei ce alegem schimbarea și când aceasta vine „peste noi”, din cauza unor evenimente zdrobitoare? Despre mizele și contextul schimbărilor personale (dorite și nedorite), va discuta președinta și cofondatoarea Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei, Diana Vasile. Cadru universitar de peste 22 de ani, doctor în psihologie, formator și supervizor, Diana Vasile este formată în psihoterapia traumei, dar și în terapia de cuplu și a familiei. „Starea noastră de comoditate, de confort, este bună pe termen scurt, pentru că nu putem trăi permanent într-un stres de schimbare, dar nu este benefică pe termen lung, pentru că nu vom avea ocazia să transformăm acele părți care nu funcționează bine în părți mai funcționale”, explică Diana Vasile.
Cărți recomandate
O să treacă și asta. Povestiri despre schimbare, criză și începuturi pline de speranță – Julia Samuel
Cine sunt eu într-o societate traumatizată? – Franz Ruppert
Vineri, 31 martie, ora 19.00
Acceptare, resemnare sau iertare?
Psihoterapeut: Valentin Radu Arsene
Săptămâna „Fii bine cu tine” se încheie cu o discuție despre importanța împăcării (cu tine însuți, cu o pierdere etc.), așa încât să ne permitem să facem următorii pași în dezvoltarea potențialului nostru. Psihoterapeut și supervizor în terapia integrativă a traumei, Valentin Radu Arsene spune că în meseria de psihoterapeut „ai nevoie de tăria de caracter a unui chirurg, la care trebuie să adaugi empatia și smerenia unei asistente de la Crucea Roșie, căci trebuie să iei decizii rapide și precise pentru intervenții fără anestezie, care să aline suferința umană pe care o asiști zi de zi”
Cărți recomandate
Cum să accepți ceea ce nu poți schimba – Janina Scarlet
Cum să vorbești cu tine ca să-ți fie bine – Ethan Kross
Câteva semne ale autismului:
Pierderea achizițiilor precedente de limbaj, lalalizare sau a abilităților sociale
Evitarea contactului vizual
Preferință persistentă pentru a fi singur
Dificultăți în înțelegerea sentimentelor celorlalți
Dezvoltare întârziată a limbajului
Repetarea persistentă a unor cuvinte sau propoziții (ecolalie)
Rezistență la schimbări minore în rutină sau în mediu
Interese restrânse
Comportamente repetitive (fluturatul mâinilor, învârtitul, balansatul etc)
Reacții neobișnuite și intense la sunete, mirosuri, gusturi, texturi, lumini și/sau culori
Puteți parcurge formularul de screening M-CHAT pentru autism pentru copii între 1 an și 4 luni și 2 ani și 6 luni:
Acest test de screening pentru autism vă poate ajuta să decideți dacă un profesionist ar trebui să evalueze copilul.
AICI: https://www.construiestetiviata.ro/test-screening-autism
Medic neuropsihiatrie infantilă Ana Vasilescu:
"Există studii care concluzioneaza ca elevul cu probleme de concentrare are nevoie de un anumit grad de miscare pentru a se putea focusa mai bine.
Interventia tipica de stopare a acestui tip de miscare este exact opusul a ceea ce ar trebui facut pentru majoritatea copiilor cu ADHD”, declara Mark Rapport, seful departamentului clinic pentru invatare a Universitatii Centrale din Florida.
Cercetarile lui Rapport au aratat ca hiperchinezia caracteristica copiilor cu ADHD, devine mai accentuata atunci cand sunt solicitate functiile executive si in special, memoria de lucru.
In consecinta, este util sa facilitezi acel grad de miscare necesar pentru cresterea atentiei in activitatile de invatare.
Rolul ’’Fataielii’’ in ADHD
Intr-o studiu, Mark Rapport a aplicat unui lot de 125 de baieti si fete, cu varste intre 8-12 ani, un test de memorie cu grade diferite de dificultate.
Cei cu simtome de ADHD, prezentau o ’’fataiala” previzibila dar care, s-a amplificat cu 25%, odata cu cresterea dificultatii testului.
Concluzia a fost ca, un comportament hiperactiv devine mai accentuat la elevii cu ADHD atunci cand trebuie sa-si creasca concentrarea si memoria de lucru.
Ca urmare, profesorii si parintii ar trebui sa ia in considerare aceasta realitate in managementul clasei, respectiv al conditiilor de invatare acasa."
Intregul articol aici: https://www.atentiainadhd.ro/strategii-de-crestere-a-atentiei-la-copii-cu-adhd/
"Care sunt valorile tale?" este întrebarea la care au răspuns elevi, părinți, profesori în cadrul proiectului EU CRED ÎN zâne.
consilier școlar, prof. învățământ primar, prof. diriginți
Mulțumim frumos! ❤️