Medic neuropsihiatrie infantilă Ana Vasilescu:
"Există studii care concluzioneaza ca elevul cu probleme de concentrare are nevoie de un anumit grad de miscare pentru a se putea focusa mai bine.
Interventia tipica de stopare a acestui tip de miscare este exact opusul a ceea ce ar trebui facut pentru majoritatea copiilor cu ADHD”, declara Mark Rapport, seful departamentului clinic pentru invatare a Universitatii Centrale din Florida.
Cercetarile lui Rapport au aratat ca hiperchinezia caracteristica copiilor cu ADHD, devine mai accentuata atunci cand sunt solicitate functiile executive si in special, memoria de lucru.
In consecinta, este util sa facilitezi acel grad de miscare necesar pentru cresterea atentiei in activitatile de invatare.
Rolul ’’Fataielii’’ in ADHD
Intr-o studiu, Mark Rapport a aplicat unui lot de 125 de baieti si fete, cu varste intre 8-12 ani, un test de memorie cu grade diferite de dificultate.
Cei cu simtome de ADHD, prezentau o ’’fataiala” previzibila dar care, s-a amplificat cu 25%, odata cu cresterea dificultatii testului.
Concluzia a fost ca, un comportament hiperactiv devine mai accentuat la elevii cu ADHD atunci cand trebuie sa-si creasca concentrarea si memoria de lucru.
Ca urmare, profesorii si parintii ar trebui sa ia in considerare aceasta realitate in managementul clasei, respectiv al conditiilor de invatare acasa."
Intregul articol aici: https://www.atentiainadhd.ro/strategii-de-crestere-a-atentiei-la-copii-cu-adhd/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu