Obiectivele cercetării
1.Analizarea corelaţiilor opiniilor elevi gimnaziu - profesori-
părinţi
2. Identificarea ponderii/proporţiei funcţiilor care
influenţează motivaţia în învăţare a elevilor;
3. Determinarea modalităţilor de stimulare a motivaţiei în
învăţare;
4.Măsurarea/investigarea disponibilităţilor pentru
participarea la un program de dezvoltare motivaţională;
5. Identificarea percepţiei asupra rolului şcolii şi al
familiei în elaborarea modelelor de reuşită;
6.
Prezentarea concluziilor şi identificarea soluţiilor.
Ipotezele cercetării
1. Existenţa modelelor umane duce
la creşterea motivaţiei pentru invăţare;
2. Atitudinea din familie privind
invăţarea determină creşterea motivaţiei;
3. Conştientizarea nevoilor
personale şi a obiectivelor invăţării determină creşterea motivaţiei;
4. Implicarea în activităţile
extraşcolare duce la creşterea motivaţiei;
5. Stilul didactic influenţează
pozitiv motivaţia în învăţare;
6. Cultura organizaţională a
şcolii influenţează motivaţia în învăţare;
7. Gradul de
informare a părinţilor asupra fenomenului educaţional şi asupra unor instituţii
de specialitate, contribuie la implicarea lor, mai intensă, în dezvoltarea
personală şi accentuarea motivaţiei la proprii copii.
Metodologie
1. Vor fi aplicate trei tipuri de chestionare adresate
elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor (a se vedea Anexele 1, 2, 3), ca
instrumente de cercetare psihosociologică folosite in ancheta sociologică.
2 Va fi
aplicată metoda observaţiei indirecte: analiza documentelor de specialitate, a
rapoartelor unor cercetări anterioare şi a unor documente statistice.
Instrumente realizate de CMBRAE.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu