duminică, 29 septembrie 2019

Motivatia pentru invatare. Cercetare

In semestrul I al acestuia an scolar, derulam la clasele de gimnaziu studiul cu tema Motivatia pentru invatare.



Obiectivele cercetării
1.Analizarea corelaţiilor opiniilor elevi gimnaziu - profesori- părinţi
2. Identificarea ponderii/proporţiei funcţiilor care influenţează motivaţia în învăţare a elevilor;
3. Determinarea modalităţilor de stimulare a motivaţiei în învăţare;
4.Măsurarea/investigarea disponibilităţilor pentru participarea la un program de dezvoltare motivaţională;
5. Identificarea percepţiei asupra rolului şcolii şi al familiei în elaborarea modelelor de reuşită;
6. Prezentarea concluziilor şi identificarea soluţiilor.

Ipotezele cercetării
1. Existenţa modelelor umane duce la creşterea motivaţiei pentru invăţare;
2. Atitudinea din familie privind invăţarea determină creşterea motivaţiei;
3. Conştientizarea nevoilor personale şi a obiectivelor invăţării determină creşterea motivaţiei;
4. Implicarea în activităţile extraşcolare duce la creşterea motivaţiei;
5. Stilul didactic influenţează pozitiv motivaţia în învăţare;
6. Cultura organizaţională a şcolii influenţează motivaţia în învăţare;
7. Gradul de informare a părinţilor asupra fenomenului educaţional şi asupra unor instituţii de specialitate, contribuie la implicarea lor, mai intensă, în dezvoltarea personală şi accentuarea motivaţiei la proprii copii.

 Metodologie
1. Vor fi  aplicate trei tipuri de chestionare adresate elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor (a se vedea Anexele 1, 2, 3), ca instrumente de cercetare psihosociologică folosite in ancheta sociologică.
2 Va fi aplicată metoda observaţiei indirecte: analiza documentelor de specialitate, a rapoartelor unor cercetări anterioare şi a unor documente statistice.

Instrumente realizate de CMBRAE.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu