JOC DIDACTIC PENTRU
DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ŞI COMUNICĂRII
GRUPA MICĂ
COCOŞUL ŞI GÂSCA
Sarcina didactică: recunoaşterea
păsării, denumirea acesteia, imitarea sunetelor emise, construirea unei
propoziţii simple care să se refere la acţiunea percepută.
Regulile jocului: copiii imită
sunetele emise de păsările care apar pe rând la teatrul de păpuşi. Copilul
numit enunţă acţiunea şi o execută împreună cu întreaga grupă.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Aşezarea copiilor se poate face
în semicerc sau ca la vizionările de spectacole pe 4-5 rânduri a câte 4-5
scaune, astfel încât toţi să aibă scena în faţa ochilor.
Jocul se desfăşoară prin
prezentarea pe rând a celor două păsări în cadrul teatrului de păpuşi.
Educatoarea poate motiva sosirea lor. Cu această ocazie se precizează şi
denumirea lor, mai ales pentru gâscă, pasăre mai puţin cunoscută de către
copiii de 3-4 ani. După denumirea celor două păsări se pot face câteva
exerciţii de pronunţare corectă a sunetelor prevăzute c şi g. Educatoarea
prezintă modul de articulare: se va urmări ca limba să fie retrasă spre fundul
cavităţii bucale.
În cursul jocului vor fi
executate cu cele două păsări diferite acţiuni menţionate mai sus. Copilul
solicitat va răspunde indicând ce face pasărea, după care grupa va imita
mişcarea şi va pronunţa onomatopeea corespunzătoare.
NOTĂ
Copiii care au dificultăţi în pronunţarea
consoanelor c-g, vor fi solicitaţi să încerce articularea, prin poziţia gurii
larg deschise, limba ghemuită în fundul cavităţii bucale, în timp ce, cu degetul
mare şi cel arătător îşi palpează, apăsând uşor regiunea superioară a gâtului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu