JOC DIDACTIC PENTRU
DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ŞI COMUNICĂRII
SPUNE CUM SE FACE
Sarcina didactică: recunoaşterea
animalelor şi reproducerea onomatopeelor corespunzătoare glasului acestora.
Regulile jocului: la privirea
jucăriei sau a imaginii, copilul trebuie să imite glasul animalului respectiv,
iar ceilalţi copii trebuie să-l recunoască şi să-l denumească. La semnalul dat,
toţi copiii imită glasul animalului şi execută mişcări corespunzătoare
acestuia.
Material didactic:
animale-jucării sau imagini reprezentând câinele, pisica, oaia, calul, găina,
cocoşul, raţa, gâsca, vrabia, albina etc.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Materialul necesar jocului va fi
acoperit sau introdus într-un săculeţ (coşuleţ) pentru a crea surpriza la
prezentare şi a da posibilitatea să se perceapă pe rând fiecare animal al cărui
glas va trebui imitat. Copiii vor fi aşezaţi pe scăunele în jurul mesei cu
materialul de joc.
În desfăşurarea jocului, se va
asigura o anumită succesiune în prezentarea imaginilor sau a jucăriilor,
începând cu cele al căror glas este mai uşor de pronunţat (pisica) şi terminând
cu cele al căror glas (onomatopee) prezintă oarecare dificultate în
reproducere. Se va urmări sistematic ca reproducerea să se facă la început
individual, apoi se va trece la pronunţarea în mod individual cu copiii care
întâmpină dificultăţi în pronunţarea unor sunete.
În complicarea jocului se
modifică ordinea acţiunilor. Copiii ascultă onomatopeea (reprodusă de
educatoare, înregistrată pe bandă de magnetofon) apoi aleg animalul al cărui
glas l-au auzit şi-l reproduc individual sau în colectiv, după cum li se cere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu