marți, 29 noiembrie 2011

Orientare școlară și profesională







Ora de consiliere… la cls 8 C.

Proiectul Paşi către Viitor

Scopul proiectului: orientarea şcolară şi profesională a elevilor cls. a VIII-a

Coordonatele proiectului: Cercetare, Autocunoaştere, Informare, Consiliere

În imagini una din activitățile din categoria Informare”:

Prezentarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a admiterii
Informaţii necesare cu privire la unităţile de învăţământ (filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, calificări profesionale etc.)

Panou informativ OSP







Vă invităm să citiţi panoul informativ ORIENTAREA ŞCOLARĂ ŞI PROFESIONALĂ!

Îl găsiţi la parter, chiar la intrarea în şcoală, pe holul dinspre sala de sport.

Găsiţi informaţii pe tematica OSP, proiecte în derulare, Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2012—2013.

sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Festivalul Șanselor Tale



Având în vedere că anul 2011 este Anul European al Voluntariatului, prilej de a atrage atenţia asupra activităţii de voluntariat care pune în practică valorile europene ale solidarităţii, toleranţei şi diversităţii, aducând beneficii atât celor ce se implică voluntar cât şi comunităţilor din care fac parte,

cadrele didactice, elevii și părinții elevilor școlii noastre vor fi implicați în următoarele activităţi în cadrul Festivalului Naţional al Şanselor Tale, derulat în săptămâna 5-11 decembrie 2011 sub genericul Educaţie şi voluntariat:

Proiectul Lecţii fără ghiozdan , Parteneriat cu Organizaţia Salvaţi Copiii


- workshop Implicare socială. Proiectele ONG-ului. Disciplina pozitivă

- activităţi de teambuilding la clasele I-IV (dezvoltare personală, social-emoţională)

CAMPANIE DE INFORMARE “A ŞTI PENTRU A FACE”

- Activități de formare/informare realizate cu elevii în cadrul orelor de dirigenție (cls. V-VIII) cu tematica Educaţie şi voluntariat

- workshop Oportunităţi şi limite ale interdisciplinarităţii proiectate în posibile contexte (non) (in) formale

Expozitia “A şti pentru a face!”
Prezentarea unor oferte educaționale formative/ nonformative. Proiecte de voluntariat

GAUDEAMUS - Carte de învăţătură


Pășește în lumea fascinantă a cărților...

... la “Târgul Internaţional GAUDEAMUS - Carte de învăţătură, ediţia a 18-a care se desfăşoară în perioada 23 - 27 noiembrie la Pavilionul Central Romexpo din Bucureşti.

Profesioniştii din branşă plasează Târgul Internaţional GAUDEAMUS între primele 10 târguri de carte din Europa, ţinând cont de numărul de vizitatori şi expozanţi, dar şi de ţinuta culturală a evenimentelor organizate şi de prestanţa personalităţilor culturale care îi trec pragul.””

Mai multe AICI.

Și totul ACOLO ;)

Dacă vrei... Celelalte Cuvinte





Celelalte Cuvinte, una dintre cele mai longevive și mai admirate trupe rock din România, împlinește 30 de ani. Aniversarea va fi celebrată la Sala Palatului, în data de 8 decembrie, printr-un spectacol-concert pe măsura trupei și a vârstei.

Uneori... "cuvintele pe care le rostim ni se par prea puține pentru a exprima ceea ce simțim." (Celelalte Cuvinte)

luni, 21 noiembrie 2011

Cluj




..."din ceața gândurilor"

Curs Dezvoltator de e-learning




Cluj - Napoca

Iniţiator proiect: S.C. COGNITROM

Standardul ocupațional Dezvoltator de e-learning a fost elaborat în cadrul proiectului “Îmbunătăţirea calificării şi dezvoltarea carierei cadrelor didactice cu funcţie de consiliere şi terapie educaţională: profesori – psihologi şi consilieri şcolari, prin instrumente inovative TIC” – Proiect finanţat din Fondul Social European prin POSDRU / 57 / 1.3 / S / 36217.

Dezvoltatorul de e-learning este un specialist în educaţie şi formare profesională care asigură managementul şi dezvoltarea programelor de educaţie / formare prin e-learning; elaborează politici şi strategii de e-learning şi asigură cadrul instituţional pentru implementarea acestora; asigură managementul programelor de educaţie / formate prin e-learning la nivelul organizaţiei; coordonează activitatea echipei implicate în elaborarea şi implementarea programelor de educaţie / formare prin e-learning; evaluează programele de educaţie / formare prin e-learning şi elaborează recomandări pentru decizie.

În conformitate cu cerinţele specifice ocupaţiei, dezvoltatorul de e-learning realizează următoarele sarcini:

- analizează nevoile de e-learning la nivel individual şi la nivel de organizaţie;

- analizează contextul organizaţional al beneficiarului de e-learning şi stabileşte obiectivele organizaţiei în domeniul e-learning-ului;

- elaborează şi implementează politicile şi strategiile de e-learning şi evaluează eficienţa acestora;

- promovează programele de educaţie / formare prin e-learning;

- selectează şi monitorizează echipa implicată în implementarea programelor de educaţie / formare prin e-learning;

- asigură suportul şi dezvoltarea profesională a echipei implicate în programele de educaţie / formare prin e-learning;

- defineşte obiectivele şi elaborează bugetul programelor de educaţie / formare prin e-learning;

- proiectează şi implemetează programele de educaţie / formare prin e-learning;

- proiectează curriculum-ul şi scenariile didactice pentru programele de educaţie / formare prin e-learning;

- analizează caracteristicile sistemului de educaţie / formare prin e-learning şi stabileşte specificaţiile şi arhitectura soluţiilor pentru LMS (Learning Management System);

- stabileşte şi proiectează conţinuturile şi materialele suport utilizate în programele de educaţie / formare prin e-learning;

- asigură dezvoltarea conţinuturilor şi materialelor suport pentru sistemele de educaţie / formare prin e-learning;

- stabileşte instrumentele de evaluare a programelor de educaţie / formare prin e-learning;

- evaluează programele de educaţie / formare prin e-learning, conţinuturile şi materialele suport şi elaborează recomandări pentru decizie;

- integrează TIC în procesele de formare iniţială şi continuă;

- participă la sesiuni de instruire continuă în scopul dezvoltării competenţelor profesionale;

- implementează standardele de calitate specifice domeniului de activitate.

Cabinetul de Consiliere...




Caracteristicile relaţiei de consiliere (Pete Sanders, 1999)


· sunt într-adevăr auzit – sentimentul că o altă persoană este real interesată de mine şi încearcă să mă înţeleagă, să mă asculte.


· căldura - mă simt bine primit de cineva, ca şi când ei ar fi bucuroşi să mă vadă cu adevărat.


· confidenţialitate - este foarte important să mă simt în siguranţă, să fiu sigur că altcineva nu va afla ceea ce spun, astfel încât să mă simt jenat.


· egalitate - îmi place să mă simt pe picior de egalitate cu altă persoană. Astfel consilierii nu se poartă ca şi cum mi-ar fi superiori, ca nişte “experţi” sau să aibă putere asupra mea.


· non - judecare - nu-mi place să mă simt judecat sau să mi se spună ce să fac. Unii mă fac să mă simt ca şi cum aş fi făcut ceva rău. Prefer să mă simt acceptat ca persoană, astfel mă simt în siguranţă.


· numai pentru oamenii cu probleme - Consilierea este pentru oamenii cu probleme. Eu nu am probleme, deci nu am nevoie de consilier.


· fără limite - Dacă merg la consilier, voi putea să vorbesc despre orice cred eu că este important pentru mine.


· plânsul - este O.K. să plângi când eşti supărat. Consilierea te ajută să-ţi exprimi emoţiile, sentimentele


· relaţia - Consilierea este o relaţie de ajutorare, de suport. Este ceva despre ceea ce se întâmplă între oameni. Fiecare relaţie are aspecte unice. Relaţia de consiliere este construită cu ajutorul instrumentelor de comunicare şi cunoaştere a vieţii cotidiene. Clientul furnizează propria experienţă de viaţă.


· respect pentru client, încredere şi cooperare - Consilierul trebuie să înveţe să se raporteze adecvat la diferenţele culturale şi atitudinale care influenţează relaţia şi să le respecte.


· responsabilitate pentru realizarea scopurilor fixate - “A fi pregătit” şi aşteptările sunt factori importanţi în construirea relaţiei între client şi consilier.


· autodezvăluirea - clientul, „expert în propria lui viaţă” este ajutat de consilier, „expert în strategii de consiliere” să se descoperă. Importantă este latura umană a consilierului.

Cabinetul de Consiliere…






TRĂSĂTURILE DEFINITORII ALE CONSILIERII EDUCAŢIONALE

Este un proces de dezvoltare;

Are un rol de prevenire şi proactiv;

Optimizează modul în care elevul relaţionează cu şcoala;

Abordează diverse probleme ale subiectului consiliat (personale, educaţionale, sociale, de orientare şcolară şi profesională).

PRINCIPII ÎN CONSILIEREA EDUCAŢIONALĂ

· Toate persoanele sunt speciale şi valoroase pentru că sunt unice;

· Fiecare persoană este responsabilă pentru propriile decizii;

· Clientul (elevul, părintele, cadrul didactic, familia) „trebuie” să se simtă „împuternicit” (engl. empowered), să manifeste autonomie personală şi autoînţelegere, „satisfăcut şi plin de resurse” (See Russell, apud Pete Sanders, 1999);

· Elevul este acceptat ca persoană şi tratat în consecinţă;

· Consilierea este în esenţă o relaţie permisivă;

· Consilierea se bazează pe modul de a gândi împreună cu cel consiliat.