vineri, 12 august 2011

Icebreaking Games / jocuri de spargere a gheţii (1)





Prezentăm mai jos câteva din jocurile de spargere a gheţii utilizate de noi în trainingurile sau orele de consiliere derulate.



Prezentarea numelui şi a semnului (intercunoaştere)
Fiecare participant îşi spune numele şi un semn/gest specific. Participanţii următori îşi spun numele şi semnul şi numele participanţilor anteriori.



Jocul numelui (identificarea propriilor trăsături de personalitate; intercunoaştere)
Prenumele însoţit de un adjectiv care să înceapă cu prima literă din prenume.
Ex. Sunt Cristina cea curioasă pentru că îi place să cunoască multe lucruri.



Nume-adjectiv (optimizarea cunoaşterii de sine şi/sau a celorlalţi; identificarea propriilor trăsături de personalitate)
Participanţii stau pe scaune în cerc. Fiecare trebuie să-şi spună numele şi un adjectiv care îi reprezintă şi începe cu aceeaşi literă ca şi numele lor (ex. Sunt Cristi cel Credincios) şi trebuie să-i prezinte şi pe cei care s-au prezentat înainte (ex. Sunt Sivia cea săritoare, ea e Andreea cea amabilă, iar el e Marius cel manierat).



Din fericire/din nefericire (creativitate, lucru în echipă)
Acest joc poate fi jucat pe perechi sau în cerc. Primul jucător începe povestirea cu: „din fericire când m-am trezit azi dimineaţă era frumos...”. Al doilea continuă: „din nefericire ....”. Al treilea continuă: „din fericire...” şi tot aşa procedează şi restul grupului.



Eticheta la gât (intercunoaştere; diferenţierea după simbol)
Pe o bucată de hârtie, fiecare îşi scrie numele şi desenează ceva care să-l reprezinte. Fiecare îşi pune eticheta la gât şi explică ce reprezintă simbolul său.



Sunt vedetă (intercunoaştere)
Participanţii colecţionează unul de la celălalt cât mai multe autografe timp de 5 minute. Cel care reuşeşte să identifice cât mai multe autografe cu persoanele respective, va fi adevărata vedetă.



Alinierea în ordinea zilei de naştere (comunicarea nonverbală)
Fără să vorbiţi, aliniaţi-vă în funcţie de ziua şi luna voastră de naştere
Grupul este lăsat să se descurce singur şi pentru ordinea de aliniere să folosească comunicarea nonverbală.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu