miercuri, 14 martie 2012

Inventar de identificare a copiilor supradotati

Inventar de identificare a copiilor supradotati

(Terrassier, 1981)

Nr. crt.

Copilul:

Punctaj

Total

1.

A fost capabil sa invete sa citeasca inainte de inceperea scolii (6 ½ - 7 ani):

- singur sau aproape singur

- ajutat

7 puncte

5 puncte

2.

Citeste mult si rapid, diferite carti (revistele ilustrate nu sunt luate in considerare).

2 puncte

3.

Manifesta un mare interes pentru enciclopedii si dictionare.

2 puncte

4.

A invatat repede sa citeasca, dar a avut dificultati cu scrisul.

1 punct

5.*

Isi alege prieteni mai mari ca el pentru activitatile de interior.

2 puncte

6.*

Ii place mult sa dialogheze cu altii.

2 puncte

7.*

Pune multe intrebari, variate si originale.

2 puncte

8.*

Vrea totdeauna sa stie “de ce”, despre orice.

1 punct

9.*

Cu toate ca, uneori, pare distrat, este capabil cand ceva sau cineva il intereseaza (un film, TV, o persoana) sa faca observatii de o surprinzatoare perspicacitate

2 puncte

10.*

Formuleaza cu placere aprecieri despre oameni

2 puncte

11.*

Este plictisit de activitatile de rutina.

12.*

Este foarte sensibil la injustitie, chiar daca nu el este victima.

2 puncte

13*

Are simtul umorului.

2 puncte

14*

Are adesea un foarte intins vocabular, dar mai ales nivelul reflectiilor este surprinzator.

2 puncte

15*

Ii plac jocurile complicate (sah, go etc., in general jocuri de strategie) si reuseste sa castige.

2 puncte

16

Daca este deja la liceu, el a fost mai popular printre colegii sai de scoala generala.

1 punct

17*

Prefera sa munceasca singur.

2 puncte

18*

Este interesat de univers, de problema originii omului si de preistorie.

2 puncte

19

Este in fruntea clasei, fara un effort aparent.

2 puncte

20*

Are un dezvoltat simt estetic (pentru muzica, arte plastice, dar si pentru mediul inconjurator), este sensibil la armonia a ceea ce-l inconjoara.

2 puncte

21*

Este pasionat de unul sau mai multe hobby-uri pe care le schimba insa destul de des.

1 punct

Observatii:

- inventarul poate fi utilizat pentru identificarea copiilor precoci a caror varsta este de 6-12 ani;

- incepand cu un scor de 13-14 puncte, ipoteza precocitatii are mari sanse de a se dovedi exacta;

- inventarul poate fi utilizat si pentru identificarea copiilor supradotati care au dificultati scolare, pentru aceasta vor fi retinuti numai itemii marcati cu *, la un scor de peste 10 puncte ipoteza precocitatii la acesti copii trebuie verificata prin teste de inteligenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu