joi, 15 septembrie 2016

Situatii stresante pentru elevi. Chestionar



Încercuiti din enunturile de mai jos pe cele care vi se potrivesc.

Presiunile şcolii

1.      Trebuie să fac fată multor teste( examinări ,probe de cunoştinte).
2.      Nu am aerul unui invidid care ştie să studieze.
3.      Îmi  displace total să fiu atent/ă în clasă.
4.      Trebuie să fac expuneri ( să răspund) în timpul orelor.
5.      Trebuie să amân rezolvarea mai multor sarcini importante pentru  că nu sunt pregătit/ă să le fac fată.
6.      Trebuie  să mă împart între studii şi munca mea care îmi ia o parte din timp.
7.      Îmi vine greu  să suport rigoarea impusă de regulamentul şcolar.
8.      Profesorii sunt de părere că nu sunt o persoană cooperantă.
9.      Trebuie să schimb şcoala şi noua situatiue mă enervează.

Presiunile interpersonale
1.            Sunt în situatia de a decide asupra vietii mele sentimentale şi sexuale.
2.            Am dificultăti în a mă întelege cu prietenii mei.
3.            Am conflicte permanente cu părintii.
4.            Părintii îmi pretind să mă ocup serios de studii,în timp ce prietenii doresc să ne distram.
5.            Am neîntelegeri cu colegii de clasă.
6.            Am multe sarcini de îndeplinit acasă.
7.            În familia mea există stări de tensiune.
8.            Ceva nu merge în relatia cu prietenul ( prietena )meu/mea şi mă gândesc că ar trebui să ne despărtim.

Presiuni personale
1.            Nu am destui bani  pentru a-mi cumpăra lucrurile de care am nevoie sau pe care mi le doresc.
2.            Mă frământă anumite aspecte legate de viată şi moarte.
3.            În ultimul timp adorm greu şi am dificultăti în a mă relaxa.
4.            În anturajul meu au existat mai multe cazuri de boală sau de decese, ceea ce m-a afectat foarte mult.
5.            Mă neliniştesc viitorul şi perspectiva găsirii unei slujbe.
6.            Am probleme cu consumul de alcool (droguri).
7.            Mă tem că lumea nu va fi un loc prea bun pentru mine ca adult.
8.            Am destul de multe probleme personale de pus la punct.


Dacă  ati realizat:
           Între 1 şi 8 puncte (enunturi încercuite) – stresul este redus
Între 9 şi 16 puncte – stresul este mediu
Între 17 şi 25 puncte stresul este foarte ridicat.

Din revista Psihologia, Nr.4/1997

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu