marți, 24 ianuarie 2012

Chestionarul S.C (Analiza stilului de comunicare)

Apreciaţi cu ADEVÃRAT / FALS următoarele afirmaţii, după cum vă este caracteristic. Marcaţi printr-un "X" în foaia de răspuns varianta aleasă.

1 - Spun adesea "da" când aş vrea să spun "nu".
2 - Îmi apăr drepturile fără a le încălca pe ale altora.
3 - Prefer să ascund ceea ce gândesc sau ceea ce simt dacă nu cunosc bine persoana cu care vorbesc.
4 - Sunt mai de grabă o persoană autoritară şi decisă.
5 - În general, cred că este mai uşor şi mai abil să acţionezi prin persoane interpuse, prin intermediari, decât direct.
6 - Mă tem să critic oamenii şi să le spun ce gândesc.
7 - Nu îndrăznesc să refuz anumite sarcini, chiar dacă nu intră în atribuţiile mele.
8 - Nu mă tem să-mi exprim părerea chiar dacă acest lucru este primit cu ostilitate.
9 - Când are loc o dezbatere prefer să stau de-o parte, pentru a vedea în ce sens, în ce direcţie o va lua.
10 - Mi se reproşează adeseori că am spirit de contrazicere.
11 - Nu-mi place să ascult pe alţii.
12 - Mă aranjez astfel încât să fiu în apropierea celor cu funcţii mari pentru că aceasta aduce foarte multe beneficii.
13 - Sunt considerat destul de descurcăreţ şi de abil în relaţiile cu alţii.
14 - Întreţin cu ceilalţi raporturi întemeiate mai curând pe încredere, pe cooperare şi mai puţin pe dominare şi calcul.
15 - Prefer să nu cer ajutor colegilor mei, ar gândi că nu sunt competent.
16 - Sunt timid şi mă simt blocat de îndată ce trebuie să realizez o acţiune neobişnuită.
17 - Se spune că sunt nedescurcăresc şi deşi este adevărat, asta mă supără, mă enervează.
18 - Mă simt bine în contactele directe, nemijlocite, de tipul " faţă în faţă".
19 - Pentru a-mi realize scopurile, adesea mă prefac, joc teatru.
20 - Sunt cam guraliv şi adesea retez vorba celorlalţi, fără să-mi dau seama de asta în timp.
21 - Pentru a reuşi ceea ce mi-am propus sunt gata întotdeauna să fac totul.
22 - În general, ştiu la cine trebuie să fac apel şi mai ales când să fac apel; acest lucru m-a condus la reuşită.
23 - În caz de dezacord caut compromisuri realiste pe baza unor interese reciproce.
24 - Prefer să joc "cu cărţile pe faţă".
25 - Am tendinţa de a amâna ceea ce trebuie să fac.
26 - Las adesea un lucru început fără a-l termina.
27 - În general, mă manifest aşa cum sunt, fără a-mi ascunde sentimentele.
28 - E greu să fiu intimidat.
29 - Cred că a-i speria pe alţii prin a fi mai dur cu ei, este un mijloc bun pentru a obţine ascultarea lor.
30 - Dacă am fost prins cu ceva ( "pe picior greşit") ştiu să-mi iau revanşa când se iveşte ocazia.
31 - Consider că pentru a determina pe cineva să fie de acord cu tine, este suficient să-i reproşezi că nu-şi urmează propriile principii.
32 - Ştiu să profit de pe urma unui sistem de relaţii.
33 - Sunt capabil să fiu eu însumi, continuând să fiu acceptat şi de majoritatea celorlalţi.
34 - Când nu sunt de acord cu cineva îndrăznesc să i-o spun şi reuşesc să mă fac înţeles.
35 - Am grijă să nu-i inoportunez, să nu-i supăr şi să nu-i plictisesc pe alţii.
36 - Deşi mă străduiesc să iau hotărâri, ezit îndelung şi uneori evit chiar să aleg.
37 - Dacă părerea mea este singulară într-un grup prefer să tac.
38 - Vorbesc fără teamă în public, în adunări.
39 - După părerea mea viaţa constă în raporturi de forţă, de luptă.
40 - Îmi asum fără teamă riscuri mari în situaţii periculoase.
41 - Consider că prin crearea conflictelor poţi fi mai eficient (poţi obţine mai mult) decât prin reducerea tensiunilor.
42 - Cred că mimarea sincerităţii este un mijloc bun de a câştiga încrederea.
43 - Ştiu să ascult cu răbdare, fără să tai vorba altora.
44 - Duc până la capăt ceea ce am hotărât să fac.
45 - Îmi exprim sentimentele aşa cum le simt.
46 - Ştiu cum să-i fac pe oameni să accepte şi să adere la ideile mele.
47 - Consider că a-i flata pe oameni, a-i măguli, a le face complimente, sunt mijloace bune de a obţine ceea ce vrei.
48 - În conversaţiile cu alţii fac tot posibilul să-mi impun punctul de vedere.
49 - Ştiu să mânuiesc ironia muşcătoare.
50 - Sunt sensibil şi uşor de influenţat şi-mi dau seama că adesea mă las exploatat.
51 - Prefer să observ evenimentele şi discuţiile decât să particip la ele.
52 - Prefer să stau de o parte, în umbră, decât să mă fac remarcat.
53 - Manevrarea şi manipularea celorlalţi nu sunt, după părerea mea, soluţii de folosit.
54 - Opinia mea este că nu trebuie să-ţi anunţi prea repede intenţiile; acest lucru este o probă de neîndemânare.
55 - Şochez adesea prin faptele şi opiniile mele.
56 - Prefer să fiu "lup" şi să-i mănânc pe alţii, decât să fiu "miel" mâncat de ceilalţi.
57 - Cred că a-i manevra şi manipula pe alţii reprezintă adesea singurele mijloace de a obţine ceea ce vrei .
mâncat de ceilalţi.
57 - Cred că a-i manevra şi manipula pe alţii reprezintă adesea singurele mijloace de a obţine ceea ce vrei .
58 - În general ştiu să protestez cu eficacitate dar fără agresivitate excesivă.
59 - Uneori, întârzii prea mult în rezolvarea unora dintre problemele mele.
60 - Evit situaţiile care m-ar pune într-o lumină neplăcută.

COTAREA SI INTERPRETAREA TESTULUI.
Proba a fost construită de S. Marcus, psiholog român cu importante contribuţii în studiul fenomenului empatic.

Proba este relevantă pentru cele 4 stiluri fundamentale de comunicare:



1.- Stilul non-asertiv: 1, 7, 15, 16, 17, 25, 26, 35, 36, 37, 50, 51, 52, 59, 60.

2.- Stilul agresiv: 4, 6, 10, 11, 20, 21, 28, 29, 30, 39, 40, 48, 49, 55, 56.

3.- Stilul manipulator: 3, 5, 9, 12, 13, 19, 22, 31, 32, 41, 42, 46, 47, 54, 57.

4.- Stilul asertiv: 2, 8, 14, 18, 23, 24, 27, 33, 34, 38, 43, 44, 45, 53, 58.

Se acordă câte un punct răspunsurilor "ADEVĂRAT". Se însumează punctele pe stiluri de comunicare. Stilul la care s-a obţinut numărul maxim de puncte indică atitudinea dominantă în comunicare, caracteristicile relativ stabile şi previzibile ale comportamentului comunicativ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu