luni, 23 ianuarie 2012

Pregătirea psihologică pentru examen

Ora de consiliere la clasele 8 A, 8 B, 8 C

Plecând de la un brainstorming legat de cuvântul EXAMEN, ora de consiliere derulată la clasele 8 A, 8 B și 8 C s-a dovedit o frumoasă discuție liberă despre:

- emoțiile trăite de elevi în legătură cu acest eveniment din viața lor,

- autocunoaștere și stimă de sine,

- creionarea unui program de studiu și relaxare,

- însușirea unor tehnici de relaxare și a unor tehnici de concentrare,

- metode și tehnici de învățare eficientă,

- regizarea examenului (modele de subiecte găsiți AICI: subiecte2012.edu.ro)

- exprimarea emoțiilor,

- rolul unei atitudini încrezătoare, optimiste manifestate în această perioadă,

- managementul timpului.

O tehnică de lucru și management al timpului învățată de elevi: STING.

Sarcina – Stabilește-ți sarcina de lucru (exemplu: să rezolv problema X)

Timp – Stabilește-ți timpul de lucru necesar pentru relizarea sarcinii (exemplu: să rezolv problema X în 10 minute)

Ignor – Ignoră orice se întâmplă în jurul tău (… în cele 10 minute necesare pentru rezolvarea sarcinii)

Nicio pauză – Nu lua nicio pauză în timpul stabilit de lucru.

Gratificare – La final oferă-ți o gratificare/o răsplată/un premiu (exemplu: o bomboană :) ).

Clopoțelul ne-a surprins în timp ce formulam concluzii: Examenul e un pas firesc în evoluție! Și, cum frumos spunea unul dintre elevi, “marchează un sfârșit și un început”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu