miercuri, 4 iunie 2014

Cum să spui NU în situaţii dificile?



1. PUNE INTREBARI
Exemple:
Ce vrei sa facem? Unde mergem? Cine mai vine ? Ce vrei sa fac eu? etc.

2. VERIFICA IN GAND RAPID CONSECINTELE BUNE SI CELE RELE DACA ACCCEPTI CEEA CE TI S-A PROPUS
Exemple:
Ce o sa simt daca accept? Ce se va intampla daca afla parintii mei ca am facut asa ceva? Ce vor gandi despre mine ceilalti prieteni? Cum ma va afecta asta din punct de vedere al sanatatii sau sentimental? Ce vor face cei de la scoala daca afla? etc.

3. RAMAI CALM, PRIVESTE-TI INTERLOCUTORUL IN OCHI, SPUNE-I PE NUME SI RASPUNDE-I CU “NU”.
Exemple:
Mihaela, Nu doresc sa mai discutam pe tema asta;
Alex, nu vreau sa particip la chestia asta;
Marius , nu ma intereseaza subiectul acesta;
Irina, nu merg cu tine etc.

4. ASUMA-TI RASPUNDEREA SI OFERA PRIETENULUI TAU O ALTERNATIVA AMUZANTA, LEGALA
Exemple:
Hai mai bine sa ne dam cu rolele prin parc! Ce-ai zice sa mergem la un film? Hai mai bine sa mergem pe la magazine, am vazut ca au nistre reduceri fantastice la hainele de sezon. Hai sa mergem in loc de asta la sala de Gim sa tragem de fiare ca sa ne aranjam look-ul , etc. Hai mai bine la o pizza. Iesim cu cainii la o plimbare? etc.

5. DACA INTERLOCUTORUL TAU ESTE INSISTENT, LASA-I TIMP DE GANDIRE, REVINO CU OFERTA TA SI APOI PLEACA
Exemple:
Stii ce, mai gandeste-te putin la mersul la sala. Eu plec ca sa ma schimb si ma gasesti acolo peste o ora. La revedere.
Bine, mai gandeste-te putin la mersul la o pizza. Eu trec pe acasa sa imi iau niste bani si te atept acolo pe la 6. La revedere.
Am inteles ce spui. Te rog sa te mai gandesti la propunerea cu mersul pe la magazine. Ma duc acasa sa ma incalt cu ceva mai comod si astept sa ma suni pe la 5 daca vrei sa vii si tu. La revedere. etc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu