duminică, 3 iulie 2016

Resurse pentru logopedie (1) - Motricitatea generală



Motricitatea generala: miscare gat, cap, trunchi, brate, picioare

Hai sa ne imaginam ca in loc de cap avem o minge. Ce culoare are mingea ta? Dar a mea? Hai sa o rotim (stanga, dreapta)
Hai sa ne imaginam ca suntem pasari. Ce pasare vrei sa fii? Dar eu? Hai sa zburam. Da din aripi. Pe unde zbori tu? Aproape de pamant, aproape de soare? Esti singur sau nu? Ce se vede acolo? Cand obosesti aseaza-te intr-un copac sau unde vrei tu. Va povestiti reciproc experienta de a fi pasare.
Hai sa ne imaginam ca suntem animale care inoata. Ce animal vrei sa fii? Dar eu? Tusti in apa! Cum e apa: calda, rece? Pe unde inoti? Pe la suprafata apei, pe fundul apei? Ce vezi pe acolo? Etc. – miscari ale trunchiului. Povestiti reciproc experienta
Ne imaginam ca suntem copaci cu multe fructe. Ce fructe ai tu? Dar eu? Acum bate vantul Vajjjjjjjj! Hai sa vedem, ne doboara sau avem radacini puternice si ramanem bine infipti? –aplecari ale trunchiului stanga, dreapta sau cum doriti.
Hai sa ne ridicam pe varfuri sa vedem daca reusim sa atingem tavanul cu varful degetelor picioarele.
Hai sa ne imaginam acum ca suntem mingi. Ce culoare ai tu? Dar eu? Hai sa sarim.
Utilitate: pregatirea intregului organism, imbunatatirea circulatiei, a respiratiei, stabilirea relatiei terapeut-copil, parinte-copil in cadrul jocului, motivare, mobilizare afectiva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu