duminică, 7 martie 2010

Apreciere


Recomandăm: George R. Walther. Influenţa limbajului pozitiv – Stăpâneşte puterea limbajului pozitiv, limbajul succesului. Bucureşti: Curtea Veche, 2008
50 de expresii ale limbajului pozitiv (continuare…)

2. CEI CARE FOLOSESC LIMBAJUL POZITIV... ÎI APRECIAZĂ PE CEI CARE MERITĂ

12. Ce scuză aveţi?
Încetaţi să mai găsiţi justificări şi să vă cereţi scuze pentru cusururi imaginare. Schimbaţi-vă sau uitaţi de „problema" dumneavoastră. În loc să spuneţi: „îmi cer scuze pentru maşina mea/părul meu/casa mea", nu spuneţi nimic!

13. E doar părerea mea
Nu sunteţi o persoană neglijabilă din nici un punct de vedere. Vorbiţi cu încredere şi mândrie despre dumneavoastră, despre convingerile şi realizările dumneavoastră. În loc să spuneţi: „Eu sunt doar...", spuneţi: „Eu sunt..."

14. E vorba de „noroc" sau de eforturile dumneavoastră?
Când vă bucuraţi de succes, recunoaşteţi cu modestie rolul pe care l-aţi jucat în obţinerea acelor realizări, atât faţă de dumneavoastră înşivă, cât şi faţă de ceilalţi. În loc să spuneţi: „Am avut noroc", spuneţi: „Am făcut planuri bune şi am muncit din greu."

15. Ceea ce ei nu ştiu n-are cum să-i afecteze
Probabil că sunteţi cel mai aspru critic al dumneavoastră. Mai bine bucuraţi-vă de tot ceea ce ştiţi să faceţi. În loc să spuneţi: „Nu mă prea pricep la asta", apucaţi-vă de treabă fără să vă cereţi scuze întruna.

16. Ken şi Spencer aveau dreptate!
Acordaţi-vă răgazul să faceţi complimente oamenilor şi să-i apreciaţi pentru realizările lor, mai ales când nu se aşteaptă la asta. In loc să spuneţi: „Fiica mea mă ajută foarte mult prin casă", spuneţi: „Draga mea, îmi eşti de mare ajutor prin casă şi apreciez asta."

17. Ai vârsta pe care ţi-o dai
Folosiţi expresii neutre sau pozitive cu referire la înaintarea în vârsta. Nu vă erodaţi vitalitatea vorbind negativ despre îmbătrânire. In loc să spuneţi: „Mă simt din ce în ce mai rău. Îmbătrânesc", spuneţi: „Mă simt bine."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu