vineri, 12 martie 2010

Cine mi-a luat caşcavalul?



Recomandăm: Spencer Johnson. Cine mi-a luat caşcavalul? Bucureşti: Editura Curtea Veche, 2001

Cum pot fi abordate schimbările care intervin în viaţa fiecăruia?

Cum poate o lectură de o jumătate de oră să-ţi dea “teme” de gândire (şi de acţiune!) pentru o viaţă? Zilele trecute am împrumutat această carte unei eleve. La restituire ea mi-a spus: “E grozavă! Curând după ce am terminat s-o citesc, i-am dat-o şi prietenei mele.” Este motivul pentru care azi vorbim despre ea….

Experienţa personajelor acestei cărţi vă poate sluji o viaţă întreagă.

Povestea despre Cine mi-a luat Caşcavalul? începe aşa: “Odată, demult, într-un ţinut îndepărtat, trăiau cei patru mici eroi ai poveştii noastre, ce alergau într-un labirint căutând caşcavalul, care-i hrănea şi-i făcea fericiţi.
E vorba despre doi şoricei numiţi Mirosilă şi Gonilă, şi despre doi omuleţi, care erau tot atât de mici ca şi şoriceii, dar arătau şi acţionau aproape la fel ca oamenii de astăzi. Numele lor erau dl Iepure şi dl Hohot.”

Şoriceii Mirosilă şi Gonilă şi omuleţii dl Iepure şi dl Hohot reprezintă părţi simple şi complexe din noi înşine…

Uneori, s-ar putea să acţionăm ca Mirosilă, care adulmecă o schimbare de la distanţă, sau ca Gonilă, care aleargă şi se antrenează imediat în acţiune, sau ca dl Iepure, care neagă schimbarea şi i se opune, iar frica sa îl duce către ce e mai rău, sau ca dl Hohot, care învaţă să se adapteze în timp ce vede că schimbările îl conduc spre ceva mai bun!

Şi-n toate ipostazele avem ceva comun: nevoia de a ne găsi drumul prin labirint şi de a obţine succesul atunci când vine vremea schimbării!

Câteva citate:

“Când mergi împotriva fricii tale, te simţi liber.”

“Imaginându-mi cum mă bucur de Caşcavalul Nou chiar înainte de a-l fi găsit, sunt condus spre el.”

“Cu cât mai repede laşi în urmă Caşcavalul Vechi, cu atât mai repede găseşti Caşcavalul Nou.”

“Când înţelegi că poţi găsi şi că te poţi bucura de un Caşcavalul Nou, îţi schimbi comportamentul.”

“Schimbările se întâmplă. Ele fac Caşcavalul să se mute dintr-un loc într-altul.”

“Anticipează schimbările. Fii gata când Caşcavalul se va muta din loc.”

“Supraveghează schimbările. Miroase mai des Caşcavalul ca să îţi dai seama când se învecheşte.”

“Adaptează-te schimbărilor. Cu cât pleci mai repede de lângă Caşcavalul Vechi, cu atât te poţi bucura mai curând de Caşcavalul Nou.”

“Schimbă-te. Du-te după Caşcaval.”

“Bucură-te de Schimbare. Savurează aventura şi bucură-te de gustul Noului Caşcaval.”

“Fii gata să te schimbi rapid şi să te bucuri iarăşi şi iarăşi. Caşcavalul se mută din loc tot timpul.”

“Să te muţi odată cu Caşcavalul şi să te bucuri de el!”

“Când mi-am dat seama că cele patru personaje din poveste reprezintă diferite părţi din mine, am decis asemeni cui doream să acţionez şi m-am schimbat”…

Ei, cine eşti tu în poveste, Mirosilă, Gonilă, dl Iepure sau dl Hohot?

Poţi comanda cartea aici: http://www.curteaveche.ro/
sau vino la Cabinetul de Consiliere şi ţi-o împrumut eu :)

Şi nu uita:

“Viaţa nu este un coridor drept şi uşor de străbătut, pe care să călătorim liberi şi nestingheriţi, ci un labirint de treceri prin care trebuie să ne căutăm calea, cercetând uneori şi poteci întunecate. Dar prin credinţă, întotdeauna ni se va deschide o uşă, poate nu chiar aceea la care ne-am fi gândit, ci una care în cele din urmă se va dovedi cu adevărat bună pentru noi.” (A.J.Cronin)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu