duminică, 7 martie 2010

Lucruri de bază



Recomandăm: George R. Walther. Influenţa limbajului pozitiv – Stăpâneşte puterea limbajului pozitiv, limbajul succesului. Bucureşti: Curtea Veche, 2008
50 de expresii ale limbajului pozitiv (continuare…)

8. CEI CARE FOLOSESC LIMBAJUL POZITIV... REVIN LA LUCRURILE DE BAZĂ

47. Jocul de-a numele
Folosiţi numele oamenilor, în mod conştient, de trei ori în cursul unei conversaţii. Când faceţi cunoştinţă cu cineva, folosiţi-i numele imediat şi reţineţi-l. Când vă întâlniţi cu cineva care e posibil să vă fi uitat numele, aduceţi-i aminte cum vă cheamă. Dacă dumneavoastră i-aţi uitat numele, rugaţi-l să vi-l reamintească. În loc să spuneţi: „Îmi pare rău, dar nu pot să-mi aduc aminte cum te cheamă", spuneţi: „Bună, din nou. Eu sunt... Te rog, spune-mi din nou cum te cheamă."

48. Care este cuvântul magic?
Amintiţi-vă să folosiţi amabilităţile obişnuite în relaţiile cu ceilalţi, mai ales atunci când consideraţi că nu este cazul. Nu faceţi economie de „te rog" şi „mulţumesc". În loc să spuneţi: „Ei ştiu că îi apreciez", spuneţi: „Mulţumesc."

49. Spuneţi că vă pare rău
Ori de câte ori faceţi o greşeală, recunoaşteţi-o imediat şi spuneţi că vă pare rău. Dezamorsaţi potenţialele izbucniri emoţionale, evitaţi confruntările şi întăriţi respectul celorlalţi fată de caracterul dumneavoastră; priviţi adevărul în faţă, recunoaşteţi-vă faptele şi cereţi-vă scuze. În loc să spuneţi: „Uite, ştii că e foarte greu. Nu da vina pe mine. N-am avut ce să fac", spuneţi: „îmi pare rău; era responsabilitatea mea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu