miercuri, 14 martie 2012

Intrarea în cadru

O metodă de motivare a învățării este „Intrarea în cadru”. Aceasta presupune o serie de activități de învățare în care se folosesc imagini care reprezintă o situație problematică. Elevii sunt solicitați să își exprime înțelegerea proprie a unei teme/ a unui subiect reprezentat în imagini și să discute despre experiențele lor legate de acea temă/subiect.

Obiective:

- dezvoltarea gândirii critice și creative

- dezvoltarea abilităților de luare a deciziilor și de rezolvare de probleme

- dezvoltarea competențelor sociale și civice.

Materiale necesare: imagini sugestive pentru tema de dezbatere aleasă și care să permită exprimarea unei diversități de opinii

Discuții:

1. Cum ai descrie situația prezentată în imagine? Ce ar fi putut să conducă la această situație? Oare ce s-a întâmplat înainte de a se face fotografia respectivă? Ce se întâmplă acum?

2. După părerea voastră, cine sunt persoanele din imagine? Care sunt relațiile dintre ele? De ce credeți asta?

3. Oare ce spun sau ce gândesc persoanele din imagine? Ce vă face să credeți asta?

4. Cum ar putea să continue situația? De ce credeți asta?

5. Imaginați-vă că sunteți una dintre persoanele din imagine. Ce mirosuri simțiți? Ce sunete auziți? Comnţe şi abilităţi vizate

6. Ce nu a intrat în cadru (ce nu ne arată fotograful)?

7. De ce credeți că a ales fotograful să facă această poză?

8. În locul cărei persoane din imagini ați dori/n-ați dori să vă aflați? etc.

etc.

Notă: Puteți lucra cu elevii frontal sau pe grupuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu