vineri, 26 februarie 2010

Perechea de Amici



PROIECTUL “Perechea de amici “
Reglarea conflictelor prin intermediul medierii prin perechi de elevi

Scopul proiectului: Reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar

Obiective:
A se conferi elevilor care ajută competenţe care să le permită să gestioneze probleme interpersonale între perechi;
Oferirea ajutorului victimelor violenţei şi ale excluderii sociale
Îngrădirea agresivităţii anumitor elevi

Competenţe specifice: capacitatea de a asculta activ povestirea evenimentelor de către elevul pereche; dorinţa de a ajuta în sensul rezolvării problemei; aptitudinea de a analiza componentele unei dispute; sensibilitatea faţă de emoţiile generate de o dispută între protagoniştii acesteia.

Metode de lucru: activitatea de cooperare în grup, medierea prin intermediul perechilor de elevi/Perechea de Amici, medierea/rezolvarea conflictelor, abordările reparatorii, ascultarea intensă de către elevul pereche.

Sistemul de perechi de amici între elevi presupune solicitarea unuia sau mai multor elevi să aibă un contact amical cu un alt elev.
Locul unde amiciţia prinde formă este deseori informal – de exemplu, în curtea şcolii.

În general, Amicii sunt voluntari fie de aceeaşi vârstă, fie mai mari şi sunt aleşi de către echipa de proiect pentru calităţile lor personale. Ei sunt pregătiţi în domeniul aptitudinilor personale, cum ar fi: ascultarea activă, afirmarea de sine şi calităţile de lider.

Elevii sunt formaţi să dezamorseze dezacordurile interpersonale, utilizând metoda de rezolvare a problemelor între perechile aflate în conflict. Ca urmare a acestei metode se urmăreşte o diminuare importantă a incidentelor comportamentelor agresive.

Încurajarea elevilor să-şi ajute perechile în acest mod are o serie de avantaje: perechile pot repera violenţa mult mai devreme decât adulţii; elevii se destăinuie mai uşor elevului pereche decât unui adult; victimele violenţei au cui să se adreseze şi pot vedea că şcoala se implică în problemă; personalul deseori nu are nici timp nici resursele necesare pentru a se ocupa de toate problemele interpersonale care apar în timpul unei zile; elevii care ajută îşi dezvoltă competenţe interpersonale preţioase şi au un cadru în care pot învaţa în mod activ despre civism; cu timpul, şcoala este percepută de părinţi şi de colectivitate ca o organizaţie care se interesează de binele elevilor săi; sistemul de susţinere prin intermediul perechilor de elevi facilitează legăturile cu alte servicii şi organisme de ajutorare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu