Consilierea şcolară este o variantă particulară a consilierii
psihologice.
Prin consilierea şcolară se
urmăreşte sprijinirea elevilor în amplul proces de construire a caracterului,
evitarea problemelor de comportament, corelarea intereselor personale cu cele
impuse de statutul de elev, şi nu în ultimul rând, orientarea în alegerea
carierei.
Consilierea ca intervenţie în criză survine după apariţia situaţiei
de criză, şi are ca scop soluţionarea, pe termen scurt, prin fixarea asupra
problemei şi utilizarea tehnicilor de intervenţie în criză.
Consilierea ca remediere are ca scop corectarea anumitor carenţe
comportamentale şi evitarea agravării lor prin învăţarea unor abilităţi
sociale, fie inexistente, fie insuficient dezvoltate.
Consilierea ca prevenţie presupune anticiparea, informarea şi prevenirea
manifestării unor probleme cunoscute ca având risc crescut de apariţie:
fumatul, consumul de alcool şi droguri etc.
Consilierea ca dezvoltare personală înseamnă identificarea şi
dezvoltarea acelor capacităţi şi abilităţi care vor contribui la succesul
adaptării şcolare şi sociale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu