Au
fost formulate numeroase definiții de-a lungul timpului.
Iată
câteva dintre acestea:
•
a crea obişnuinţe (W. James);
•
a se comporta (B.F. Skinner);
•
a acţiona (P.L. Galperin, A.N. Leontiev);
•
a se adapta (E. Durkheim);
•
a anticipa şi a interioriza (P.L. Galperin);
•
a reuşi şi a înţelege (J. Piaget);
•
a conştientiza (J. Piaget));
•
a interacţiona cu ceilalţi, cu mediul înconjurător, cu profesorul (L. Allal);
•
a-ţi însuşi procese mentale superioare (B.S. Bloom);
•
a-ţi însuşi procese cognitive (J. Bruner);
•
a-ţi însuşi scheme sau structuri cognitive (J. Piaget);
•
a-ţi însuşi concepte (L.S. Vigotski);
•
a-ţi însuşi forme (W. Kohler);
• a-ţi însuşi/
forma reprezentări (G. Bachelard).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu