marți, 27 aprilie 2010

eConsiliere



În cele 2 luni scurse de la lansare, blogul eConsiliere a înregistrat 551 de vizitatori unici!

Mulţumesc tuturor celor care au "călătorit" în această perioadă alături de mine, manifestându-şi interesul pentru blogul http://www.econsiliere.blogspot.com/!
Aştept în continuare sugestiile şi comentariile voastre, precum şi detalii despre problemele cu care vă confruntaţi.

CABINETUL DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ, Şcoala Nr. 27 “Principesa Ileana”, Bucureşti
Consiliere online: econsiliere@yahoo.com

Total vizitatori unici: 551
Country Unique Visitors:
România - 536
Statele Unite - 7
Moldova - 3
Marea Britanie - 2
Italia - 1
Columbia - 1
Cehia - 1

Training UNOPA


21-25 aprilie 2010, Sinaia
Training „Consilierea şi orientarea socio-profesională a persoanelor seropozitive – Abordarea holistică a consilierii vocaţionale din perspectiva problematicii tinerilor seropozitivi”
Proiectul „ Integrarea socio-profesională a persoanelor seropozitive în România”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Uniunea Naţională a Organizaţiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA
http://www.unopa.ro/

Avem frumuseţea în noi, dar cât de orbi suntem! Mulţi oameni privesc minunile acestei lumi şi par să nu vadă nimic. Orice clipă trăită este un moment nou şi unic al Universului, un moment care nu a mai existat niciodată şi care nu se va mai întoarce în veci. Iar noi îi învăţăm pe copii, la şcoală, că doi şi cu doi fac patru şi că Parisul este capitala Franţei. Când vom ajunge oare să-i învăţăm ceea ce sunt? Fiecărui copil ar trebui să-i spunem: Ştii ce eşti tu? Eşti un miracol. Eşti unic. În întreaga lume nu mai există nici un copil identic cu tine. Au trecut milioane de ani şi milioane de ani vor mai trece, dar niciodată nu va exista un alt copil ca tine. Uită-te la trupul tău – cât este de minunat! Picioarele tale, braţele tale, degetele tale îndemânatice, felul în care te mişti! Poţi să ajungi un Shakespeare, un Michelangelo, un Beethoven. În tine este toată forţa. Da, eşti un miracol. (PABLO CASALS)

În „Jornal of Antimicrobial Chemotherapy" se afirmă că media duratei de viaţă rămasă după diagnosticarea cu HIV a crescut de la 8 ani în 1995-96 la 23 de ani în 1997-99 şi la 33 ani în 2005. Eficienţa terapiei antiretrovirale împotriva HIV a fost un succes medical. Pentru pacienţii care au acces la acest tratament, o boală mortală s-a transformat într-o afecţiune cronică.
Una dintre temele principale ale literaturii vocaţionale şi psihosociale este Efectul Lazăr, care constă în faptul că, după ani întregi în care şi-au anticipat propria lor moarte prematură, mulţi indivizi care răspund favorabil la tratament se află în faţa unei noi situaţii: nu mai urmează să moară şi se văd nevoiţi să îşi planifice viitorul... (psiholog Silviu Ioniţă)





vineri, 16 aprilie 2010

Windows

"(re)Descoperă capacitatea de a privi in interiorul tău şi primeşte ceea ce-ţi aparţine deja – Bucuria".



Câteva imagini surprinse pe parcursul pelerinajului făcut la Santiago de Compostela în vara anului 2009. 800 km parcurşi pe jos...
Muzica: Robert Plant si Alison Krauss - Killing the Blues

joi, 15 aprilie 2010

Left/Right Brain?

Cum se roteşte balerina? În sensul acelor de ceasornic sau invers?

Activităţile creierului sunt complexe. El este ca un computer care înmagazinează şi integrează informaţii, luând decizii într-o manieră perfect sincronizată.
Funcţionarea lui presupune mult mai mult decât simpla funcţionare a părţilor sale. Se spune că doar 10-15% din potenţialul funcţional al creierului uman este activat şi utilizat...

Află mai multe informaţii despre cele 2 emisfere cerebrale. Află ce parte a creierului foloseşti în mod preponderent. Un material Idea Champions.

Pentru o vizualizare optimă apasă pe Menu, apoi View Fullscreen (în fereastra de mai jos)!

marți, 13 aprilie 2010

RADAR



Cum depăşim blocajele psihologice?

Atitudinile, emoţiile, întâmplările neplăcute din viaţă declanşează uneori blocaje psihologice.

Terence Gorski a propus acronimul RADAR pentru a rezuma acţiunile recomandate pentru evitarea rămânerii în capcana unui blocaj.

R - RECUNOAŞTE că a apărut o problemă.
A - ACCEPTĂ că este normal să ai probleme.
D - DETAŞEAZĂ-TE pentru a vedea lucrurile din perspectivă.
A - APELEAZĂ la ajutor.
R - RĂSPUNDE prin acţiune atunci când eşti pregătit.

Sculptura umană

Team Building
Exerciţiile/jocurile de team building asigură dezvoltarea personală, comunicarea pozitivă, dezvoltarea abilităţilor de lider şi a capacităţilor de a lucra împreună pentru a rezolva o problemă.

Sculptura umană (joc de team building)
Obiective:
Dezvoltarea capacităţii de comunicare; Creşterea coeziunii grupului; Dezvoltarea imaginaţiei
Descriere: Se formează echipe. Fiecare echipă trebuie să realizeze o sculptură umană. Scriu pe o foaie subiectul (ex: o scenă din filmul…, o carte, o reclamă, o disciplină de învăţământ etc), timp de 5 minute creează sculptura umană, apoi o expun. Ceilalţi elevi ghicesc.


Pentru o vizualizare optimă apasă pe "FULL" (în fereastra de mai jos)!

Copilul cu ADHD

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
Denumiri alternative: ADD, ADHD, Sindrom hiperkinetic

ADHD este o problemă legată de neatenţie, hiperactivitate, impulsivitate sau anumite combinaţii ale acestora. Pentru ca aceste probleme să fie diagnosticate ca ADHD, ele trebuie să depăşească nivelul normal corespunzător vârstei şi dezvoltării copilului.

ADHD afectează performanţele şcolare ale copilului şi relaţiile lui cu alţii. Studiile arată că un procent de 5% din copiii de vârstă şcolară prezintă simptome ADHD.

Copiii cu ADHD au o varietate de nevoi. Unii sunt prea hiperactivi sau neatenţi pentru a funcţiona într-o clasă obişnuită, chiar şi cu medicaţie şi un plan de management al comportamentului. Astfel de copii pot fi plasaţi în clase de educaţie specială pentru toată ziua sau o parte a ei. În unele şcoli, profesorul de educaţie specială colaborează cu profesorul clasei pentru a veni în întâmpinarea nevoilor unice ale copilului. Oricum, cei mai mulţi copii sunt capabili să stea într-o clasă obişnuită.

Copiii cu ADHD adesea necesită condiţii speciale pentru a fi ajutaţi să înveţe. De exemplu, profesorul poate aşeza copilul într-o zonă cu mai puţini distractori, îi poate oferi o arie în care copilul se poate mişca pentru a-şi elibera excesul de energie sau stabileşte un sistem clar de reguli şi de recompensare a comportamentului adecvat. Păstrarea unei imagini pe bancă poate servi ca simbol vizual pentru a-i aminti de comportamentul şcolar corect, cum ar fi ridicarea mâinii în loc de a striga sau a sta pe scaun în loc de a se plimba prin clasă. A-i lăsa copilului mai mult timp la teste poate face diferenţa între reuşită şi eşec, oferindu-i o şansă de a arăta ce a învăţat. Revederea instrucţiunilor sau temelor scrise pe tablă şi chiar listarea cărţilor şi materialelor de care au nevoie pentru o sarcină, pot fi utile pentru copiii dezorganizaţi, neatenţi pentru a-şi termina sarcinile.

Elevii cu ADHD adesea au nevoie să înveţe tehnici de monitorizare şi control al atenţiei şi comportamentului propriu.

Pentru că şcoala cere ca copiii să stea liniştiţi, să-şi aştepte rândul, să fie atenţi şi să-şi rezolve sarcinile nu este o surpriză faptul că mulţi copii cu ADHD au probleme la clasă. Minţile lor sunt capabile să înveţe, dar hiperactivitatea lor şi neatenţia face învăţarea dificilă. Cu o combinaţie potrivită de practici educaţionale, medicaţie şi consiliere, aceste probleme pot fi evitate.

Sugestii pentru părinţi: copilul cu ADHD nu este bolnav, el are o dizabilitate sau o disfuncţie care se va ameliora; evitaţi stigmatizarea copilului; între dumneavoastră şi educatoare/ învăţătoare trebuie să existe o permanentă comunicare constructivă; toată familia trebuie să se implice în educarea copilului, e nevoie de multă răbdare şi colaborare; mediul familial trebuie să fie ordonat (copilul să aibe un orar adecvat, constant); gândiţi-vă că surplusul de energie al copilului valorificat în mod corespunzător se poate transforma într-o calitate- El poate deveni un bun sportiv; încurajaţi copilul pentru cel mai mic progres; recompensaţi orice reuşită a lui; oferiţi-i posibilitatea de a-şi alege recompensa; simptomele ADHD pot fi diminuate prin utilizarea unor medicamente, apelaţi la medicul psihiatru care poate prescrie un tratament corespunzător.

Vă recomandăm materialul Cum îi ajutăm pe copiii cu ADHD?, realizat de către dr. Mădălina Linte, medic specialist psihiatrie pediatrică.

Pentru o vizualizare optimă apasă pe Menu, apoi View Fullscreen (în fereastra de mai jos)!

luni, 12 aprilie 2010

Campania Globală pentru Educaţie



Campania Globală pentru Educaţie este un eveniment desfăşurat anual, la nivel mondial. În România este coordonat de către organizaţia Salvaţi Copiii.

Campania Globală pentru Educaţie doreşte să reprezinte un factor de presiune la nivelul liderilor de opinie şi autorităţilor, arătând că este timpul demarării de acţiuni pentru a nu se permite încă unei generaţii de copii şi adulţi să nu beneficieze de educaţie. În acest an, la nivel internaţional, Campania Globală pentru Educaţie va pune accentul pe finanţarea educaţiei.

În România, Campania urmăreşte să atragă atenţia asupra sub-finanţării educaţiei!

În anul 2009, Comitetul ONU pentru Drepturile Copilului formula, printre altele, următoarele recomandări adresate României ca stat parte la Convenţia cu privire la Drepturile Copilului:
- „să se asigure că învăţământul primar este gratuit şi obligatoriu pentru toţi copiii, în speţă prin eliminarea ‹‹costurilor ascunse››”
- „să integreze, să faciliteze şi să pună în practică principiile respectării opiniilor copilului la nivelul familiei, şcolii şi comunităţii, dar şi în activitatea administrativă şi juridică”
- „să adopte o abordare din perspectiva drepturilor copilului în elaborarea bugetului de stat, prin implementarea unui sistem de urmărire a alocărilor şi a folosirii resurselor pentru copii la nivelul bugetului, oferind astfel vizibilitate în ceea ce priveşte investiţiile făcute în folosul copiilor”.

Mesajul general al campaniei: “1Goal: Education for All!” / “ 1Scop: Educaţie pentru toţi!”

Perioada de desfăşurare a activităţilor în şcoli: 12 – 25 aprilie 2010
Colectarea de informaţii şi materiale care să reflecte opinia copiilor referitoare la: costurile educaţiei, modul cum resimt ei impactul măsurilor adoptate de autorităţi cu privire la finanţarea educaţiei şi modul în care pot participa la luarea deciziilor privind alocarea fondurilor.

Data Lecţiei pentru toţi: 20 aprilie 2010
Prin acest eveniment, la nivel internaţional, se doreşte îmbunătăţirea recordului mondial deţinut de Global Campaign for Education pentru lecţia cu cei mai mulţi participanţi implicaţi simultan.
Actualul record pentru un astfel de eveniment este deţinut tot de Global Campaign for Education şi a fost înregistrat în anul 2008, inclusiv prin implicarea şcolilor din România (printre acestea s-a numărat şi Şcoala noastră!).

http://www.salvaticopiii.ro/

„ŢINTA MEA, LICEUL“


PROIECTUL „ŢINTA MEA, LICEUL“ (Ora de consiliere la... clasele 8 A, 8 B, 8 C, 8 D)

Scopul proiectului: Orientarea şcolară şi profesională a elevilor cls. a VIII-a
Coordonatele proiectului: Cercetare, Autocunoaştere, Informare, Consiliere

Cercetare
Studiul privind opţiunile şcolare ale elevilor claselor a VIII-a, ale părinţilor acestora şi ale profesorilor diriginţi - CENTRUL DE RESURSE ŞI ASISTENŢĂ EDUCAŢIONALĂ AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Obiectivele studiului:
Identificarea intenţiei de continuare a studiilor după terminarea clasei a VIII-a; Identificarea distribuţiei opţiunilor şcolare pe filiere şi specializări/calificări; Identificarea factorilor şi motivelor care stau la baza opţiunilor şcolare exprimate; Identificare modalităţilor prin care şcoala poate oferi sprijin elevilor şi părinţilor acestora în procesul de orientare şcolară şi profesională
Studiul poate fi consultat aici:
http://www.cmbrae.ro/legi/studiu%20osp%20clasa%20a%208%20a%202009_2010.pdf

Autocunoaştere
Teste psihologice; Metode de consiliere psihopedagogică
http://www.go.ise.ro/

Informare
Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii
Informaţii necesare cu privire la unităţile de învăţământ (filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, calificări profesionale etc.)
Proiectul “ALEGEŢI LICEUL POTRIVIT”– parteneriat cu CNB George Coşbuc
Ghidul admiterii – mai 2010
Târgul de oferte educaţionale – mai 2010

Consilierea - părinţilor şi elevilor, fără a le influenţa opţiunile, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză

joi, 8 aprilie 2010