DIRECTII DE ACTIUNE
1. ABORDAREA COMPLEMENTARĂ ÎN
PROIECTAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
·
Măsura. Dezvoltarea abordărilor intra-, cross- şi
extracurriculare în procesul instructiv – educativ
Acţiuni:
- Proiectarea aplicaţiilor practice în forma activităţilor utile în viaţa cotidiană;
- Proiectarea activităţilor extraşcolare ca modalitate eficientă de realizare a feedback-ului activităţii didactice derulate la clasă.
Responsabili:
directorul, coordonatorul pentru programe si
proiecte educative, cadrele didactice
Termen:
anual si semestrial
2. REALIZAREA UNUI RAPORT ECHILIBRAT
ÎNTRE CONŢINUTUL EDUCATIV ŞI CEL ŞTIINŢIFIC ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ DE PREDARE
- ÎNVĂŢARE
·
Măsura Introducerea şi valorificarea elementului educativ în fiecare unitate
de învăţare
Acţiuni:
- Introducerea obligatorie, în diferite etape ale lecţiei, a elementului educativ, în mod sistematic, coerent şi integrat.
- Utilizarea elementului educativ ca punct de plecare în implementarea abordării cross-curriculare.
Responsabili:
cadrele didactice
Termen:
permanent
3. RACORDAREA CONŢINUTULUI ÎNVĂŢĂRII
ŞI A DIDACTICILOR LA TENDINŢELE DE
DEZVOLTARE ALE SOCIETĂŢII
·
Măsura Permanenta actualizare a conţinutului învăţării pentru a răspunde
nevoilor de dezvoltare individuala generate de societatea cunoaşterii;
Acţiuni
- Introducerea elementului ştiinţific actualizat în conţinutul învăţării pentru cresterea interesului elevilor în procesul instructiv – educativ;
- Dimensionarea acestuia cu latura educativă/de natură pragmatică;
- Introducerea în oferta educaţională a disciplinelor opţionale conform intereselor de cunoaştere ale elevilor şi intereselor comunităţii.
Responsabili:
directorii, cadrele didactice
Termen:
permanent
·
Măsura: Utilizarea cu preponderenţă a metodelor activ –
participative centrate pe elev
Acţiuni:
- Implementarea metodelor activ – participative pentru cresterea calităţii rezultatelor învăţării
Responsabili: cadrele
didactice
Termen: permanent
·
Măsura: Redimensionarea orei de consiliere şi orientare/dirigenţie din
perspectiva valenţelor educaţiei de impact
Acţiuni:
o Actualizarea conţinutului activităţilor de învăţare, aplicarea programelor de consiliere si orientare in vigoare , in orele de dirigentie;
o Integrarea
componentelor şi subcomponentelor educaţiei şi racordarea acestora la
problematica de actualitate;
o Realizarea
unui studiu referitor la nevoile în educaţia de tip formal şi non-formal.
Responsabili: directorul, coordonatorul pentru programe si proiecte educative, dirigintii
Termen:
permanent
4. COMPLEMENTARIZAREA EDUCAŢIEI
FORMALE CU CEA NON-FORMALĂ PRIN INIŢIEREA DE ACTIVITĂŢI EDUCATIVE
INTERDISCIPLINARE DIVERSE
·
Măsura Restructurarea
activităţii educative şcolare şi extraşcolare în funcţii de priorităţile în
educaţie la nivel local
·
Acţiuni
o
Elaborarea planului de activităţi educative şcolare şi extraşcolare pe baza
propunerilor transmise de cadrele didactice, elevii si parintii elevilor;
o
Organizarea de întruniri de
diseminare şi schimburi de experienţă în domeniul activităţii educative şcolare
şi extraşcolare la nivelul comisiilor metodice;
o
Organizarea de concursuri de
proiecte educative şcolare şi
extraşcolare.
Responsabili:
coordonatorul pentru programe si proiecte
educative, echipele de proiect, coordonatorul Consiliului Elevilor
Termen: anul scolar 2012-2013
5. RECUNOAŞTEREA EDUCAŢIEI
NON-FORMALE CA DIMENSIUNE FUNDAMENTALĂ A PROCESULUI INSTRUCTIV – EDUCATIV
·
Măsuri
Întărirea
statutului educaţiei non-formale ca spaţiu de dezvoltare personală;
Recunoaşterea educaţiei non-formale
ca spaţiu aplicativ pentru educaţia formală;
Dezvoltarea dimensiunii europene a
activităţii educative extraşcolare şi extracurriculare prin multiplicarea
programelor şi proiectelor educative internaţionale;
Creşterea vizibilităţii eficienţei
educaţiei non-formale prin prevenirea şi reducerea fenomenelor antisociale, de
abandon şcolar, absenteism
Acţiuni
o Proiectarea activităţilor de învăţare pentru valorizarea creativitatii
elevilor
o Iniţierea şi dezvoltarea activităţilor de învăţare
inter-cercuri/ateliere
o Derularea de proiecte parteneriale şcoală – comunitate locala
o Accesarea de proiecte europene în parteneriat şcoală – comunitate
locala
o Iniţierea de programe parteneriale şcoală – comunitate locala pentru
reintegrarea copiilor care au abandonat şcoala;
o Integrarea unui numar cât mai mare de elevi în proiecte
educaţionale prin realizarea unei oferte educaţionale parteneriale atrăgătoare;
o
Dezvoltarea proiectelor de voluntariat
educaţional
o Dezvoltarea
proiectelor de dezvoltare comunitară
Responsabili:
directorul, directorul, coordonatorul pentru
programe si proiecte educative, cadrele didactice
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu