In
data de 23 nov. 2016, in cadrul orei de dirigentie (consiliere si orientare),
la clasa a V-a A, prof diriginte Elena State, consilierul scolar a derulat o
activitate de consiliere de grup cu tema Adaptarea scolara a elevilor in clasa
a V-a.
A
fost explicat elevilor conceptul de „adaptare scolara” si au fost dezbatute
principalele aspecte ce tin de aceasta problematica (factori, cauzele
adaptarii/inadaptarii scolare, modalitati de interventie/adaptare/de rezolvare
a problemelor).
Elevii
au completat, NENOMINAL (!), un Chestionar de investigatie a opiniilor.
Datele obtinute astfel stau la baza prezentei microcercetari.
Motivatia
microcercetarii:
- identificarea perceptiilor
elevilor cu privire la fenomenul adaptarii scolare;
- identificarea unor cazuri/situatii
de inadaptare (in stare latenta/ mai putin observabila) in randul elevilor;
- interventia facilitatoare adaptarii scolare.
Scopul
microcercetarii :
·
Identificarea
acelor cazuri/situatii (in randul elevilor) care necesita o interventie
facilitatoare adaptarii scolare;
·
Semnalarea
catre parinti a unor informatii cu privire la calitatea unor strategii
parentale utilizate si la efectul acestora in planul personalitatii elevilor,
din perspectiva sustinerii/ blocarii efortului specific necesar adaptarii in
clasa a V-a;
·
Informarea
profesorilor privind rezultatele initiale ale acestei microcercetari si
constientizarea necesitatii unor schimbari in ceea ce priveste sistemul
personal de reprezentari si strategii educationale cu privire la fenomenul
adaptarii scolare.
Obiectivele programului
1.
Constientizarea si clarificarea conceptului
-
sensibilizarea
fata de problema adaptarii scolare;
-
motivarea
pentru schimbare,
prin: prezentari, sesiuni
informative, transmiterea unor materiale informationale parintilor si cadrelor
didactice, participari la comisia dirigintilor, elaborarea unui suport de curs/
informativ etc.
2. Modificarea comportamentelor - producerea unor
schimbari prin:
-
construirea
unor strategii adecvate de comunicare a dimensiunilor presupuse de procesul
adaptarii scolare;
-
dezvoltarea
de programe specifice care sa faciliteze adaptarea.
3. Modificarea mediului/ contextului
- realizarea unor schimbari in mediu care sa faciliteze/ mentina modificarea
comportamentala prin:
-
controlul
stimulilor;
-
optimizarea
mediului scolar, pentru reducerea factorilor de
stres.
4. Evaluarea rezultatelor
programului - este esalonata in timp:
-
rezultatele
imediate;
-
rezultate
pe termen lung.
Nota: Microcercetarea a fost transmisa parintilor elevilor clasei a V-a A si cadrelor didactice din scoala.
Ea poate fi consultata in Cancelarie, la Cabinetul de consiliere sau la Biblioteca scolii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu