luni, 13 decembrie 2021

Principii de management al conflictelor

1.    Menţinerea unei relaţii pozitive pe perioada conflictului prin: ascultare activă, utilizarea întrebărilor deschise pentru clarificarea mesajelor.

2.    Diferenţierea dintre evenimente, comportament şi interpretarea lor, evaluarea diferitelor opţiuni.

3.    Focalizarea pe problemă nu pe persoane, folosirea unor termeni concreţi, specifici, comportamentali în descrierea situaţiei şi nu generali, utilizarea unui limbaj adecvat ("A apărut o problemă..." nu "Tu ai creat o problemă ...").

4.    Utilizarea comunicării directe, fără a reacţiona cu propriile argumente, clarificarea întrebările, solicitarea informaţiilor pentru înţelegerea situaţiei, evitarea învinovăţirii şi etichetării interlocutorului, evaluarea impactului conflictului asupra relaţiei sau grupului.

5.    Identificarea barierelor în rezolvarea conflictului. Acestea pot fi: judecarea persoanei şi nu evaluarea mesajului, căutarea de contraargumente, reacţia prematură, ascultarea interlocutorul pentru a identifica greşelile şi nu pentru a înţelege mesajul, convingerea că numai el /ea are dreptate.

6.    Utilizarea deprinderilor de rezolvare de probleme în abordarea conflictului.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu