luni, 13 decembrie 2021

Ora de consiliere: Harta vieţii

Ia o foaie de hârtie şi desenează linia vieţii tale. Ea poate fi dreaptă, ascendentă sau descendentă. Marchează cu X locul în care te situezi acum. Marchează evenimentele importante din viaţa ta. Începe cu primele întâmplări.

Pune-ţi următoarele întrebări şi marchează-le cu următoarele simboluri:

-        Dacă reprezintă o experienţă pozitivă, o întâmplare favorabilă (۸)

-        Dacă reprezintă o experienţă negativă, o întâmplare dificilă (*)

-        Dacă am învăţat ceva din ceea ce mi s-a întâmplat (!)

-        Cât de stresant a fost ? S-puţin, SS-destul, SSS-foarte

-        Dacă am riscat ( R )

-        Dacă a fost alegerea mea personală ( A )

-        Dacă a fost singura alternativă pe care am avut-o ( X )

 

Când ai terminat, caută-ţi un partener căruia să-i povesteşti câte ceva despre linia vieţii tale. Pune-ţi următoarele întrebări :

-        Ce-mi spune această linie despre felul meu de viaţă de până acum ?

-        Ce am învăţat din experienţa mea de viaţă ?

-        Cine a luat deciziile, în general ?

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu