Scopul activităţii: Conştientizarea aspectelor legate de propria persoană
Obiective: Elevii să identifice cel puţin 5 termeni care pot caracteriza propria lor identitate; să explice modul în care se formează şi se dezvoltă identitatea unei persoane
Desfăşurarea activităţii:
1. Cereţi elevilor să completeze pe un bileţel propoziţia lacunară „Eu sunt...”
Strângeţi bileţelele şi realizaţi împreună cu elevii o grupare a acestora (exemple: aspecte legate de gen: băiat-fată; aspecte legate de roluri sociale: fiu, frate, nepot, prieten, coleg etc; aspecte legate de caracteristici de personalitate: vesel, optimist, bun, conştiincios etc).
În funcţie de categoriile identificate, completaţi împreună cu elevii lista caracteristicilor care descriu identitatea unei persoane (gen, vârstă, nume, rol).
2. Solicitaţi elevilor să completeze din nou propoziţia „Eu sunt...”, găsind cât mai multe caracteristici care definesc propria identitate.
3. Încheiaţi activitatea prin analiza răspunsurilor elevilor. Discutaţi despre dezvoltarea identităţii şi aspecte ale acesteia (Caracteristici care pot defini propria identitate; Dezvoltarea propriei identităţi; ”Propria noastră identitate se dezvoltă prin interacţiuni cu ceilalţi în diverse situaţii”).
Alo, eu sunt un fluture.
Asculta mai multe audio diverse
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu