Ora de consiliere
Campanie de informare şi sensibilizare pentru reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar
GRUP ŢINTĂ: elevii claselor V-VIII, diriginţii acestor clase, alte cadre didactice
Scopul proiectului: Reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar
Obiective:
- Prevenirea şi combaterea agresiunilor fizice, verbale sau de altă natură care se pot manifesta între elevi
- Cunoaşterea problematicii fenomenului de violenţă
- Identificarea tehnicilor de rezolvare a conflictelor
Competenţe specifice:
1. Exersarea comunicării eficiente
2. Aplicarea tehnicilor de autocontrol emoţional
3. Identificarea caracteristicilor relaţiilor sociale, din perspectiva calităţii acestora.
Metode de lucru: studiu de caz, dezbatere, reflecţie, brainstorming, joc de rol
Materiale necesare derulării campaniei: fişe de lucru, tablă, Urna Antiviolenţei
Timp de lucru: 50 minute/grup
Desfăşurarea activităţii:
Captarea atenţiei (film)
Anunţarea temei
Desfăşurarea activităţilor specifice tematicii
- Identificarea formelor de violenţă
Analizaţi expresia ... Identificaţi forma de violenţă.
a) M-a lovit de am văzut stele verzi
b) Mi-a spus: Dacă vrei să fim în continuare prieteni, să nu te mai prind cu...
c) S-a uitat prin mine cu o privire de parcă nu eram de faţă.
d) Eşti sărăntoc!
- Care este cea mai des întâlnită?
- Care ne răneşte cel mai puternic?
- Identificarea cauzelor
- individuale: factori genetic – probleme neurobiologice, leziuni cerebrale, efecte ale consumului de droguri/alcool;
- psihologice: nivel redus de dezvoltare psihoindividuale, efecte în plan psihic ale condiţiilor de mediu, lipsa stimei de sine;
- familiale: violenţa în familie, mediu instabil, climat psihoafectiv insecurizant;
- condiţii economice: sărăcia extremă;
- sociale: lipsa relaţiilor comunitare, lipsa comunicării;
- influenţa mass-media: imagini
- La ce ne ajută cunoaşterea cauzelor?
- Ce putem face, fiecare dintre noi, pentru atenuarea fenomenului violenţei? (Urna Antiviolenţei)
Teoria bulgărelui de zăpadă
Strategii de rezolvare a conflictelor: ineficiente (nonacţiunea - creşte intensitatea lui, tendinţa de a observa riscurile procedurilor de rezolvare a conflictului, secretizarea conflictului, culpabilizarea persoanei), eficiente (traiectoria administrativă, negociere şi mediere)
- Consecinţele actelor de violenţă. Cadru legal. Intervenţia agentului Poliţiei de Proximitate
- Întrebări
- Concluzii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu