Domeniile tematice abordate:
I. Să cunoaştem elevii şi familiile lor
Exerciţii practice de
cunoaştere a elevilor, folosite pentru a crea un mediu motivaţional stimulativ
în clasă. Exerciţiile permit adaptări creative şi sunt foarte eficiente pentru
evaluarea şi diagnoza elevilor. Recomandări practice pentru o relaţie eficientă
şcoală-familie.
II. Teoria
Inteligenţelor Multiple
- aplicarea inteligenţelor
multiple poate face predarea/învăţarea mult mai atrăgătoare atât pentru profesori,
cât şi pentru elevi
- fiecare elev trebuie încurajat să utilizeze tipul de
inteligenţă preferat atunci când învaţă
- elevii îşi amintesc mai bine materialele dacă le-au
învăţat în modul lor specific
- şcolile noastre se adresează mult mai mult inteligenţei
matematice şi verbale. Inteligenţa intrepersonală şi cea interpersonală sunt
cel mai puţin dezvoltate în şcoală.
- adesea sunt copii etichetaţi ca având dificultăţi de
învăţare sau hiperactivitate, dar în realitate nu sunt implicaţi în învăţare
printr-o sarcină adaptată tipului de inteligenţă
- teoria se aplică la fel şi în cazul educaţiei adulţilor
III. Dezvoltarea emoţională şi socială
Personalul din domeniul
educaţiei şi consilierii şcolari care lucrează cu copiii încearcă să le dezvolte
acestora abilităţi de conştientizare a emoţiilor şi abilitatea de a recunoaşte
şi de a acţiona pozitiv asupra emoţiilor. Dacă vă doriţi să lucraţi cu elevi
asertivi, independenţi, empatici, optimişti, cu încredere în sine, adaptaţi, cu
iniţiativă şi care pot lucra în echipă, atunci nu vă rămâne decât să iniţiaţi
un program de dezvoltare a inteligenţei emoţionale.
IV. Motivaţia pentru învăţare
Cele mai eficiente modalităţi
de a sprijini şi încuraja elevii în dezvoltarea motivaţiei pentru învăţare.
V. Stiluri de învăţare. Stiluri de predare
Este important pentru noi să
recunoaştem modurile de învăţare ale elevilor pentru a putea oferi materiale de
învăţare specifice prin metode adecvate fiecăruia.
VI. Stilul de viaţă
Cunoaşterea stilului de viaţă
al elevilor şi dezvoltarea abilităţilor de viaţă sunt obiective care se pot
constitui în priorităţi ale şcolii, alături de implicarea părinţilor.
VII. Instruirea diferenţiată
Informatiile pot fi de ajutor
cadrelor didactice care lucrează în mod diferenţiat cu elevii care au
dificultăţi de învăţare, dar recomandă acele strategii de diferenţiere care pot
suţine şi elevii de succes.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu