miercuri, 28 mai 2014

Un training de formare: Să ne cunoaştem elevii



Domeniile tematice abordate:
 
I. Să cunoaştem elevii şi familiile lor
Exerciţii practice de cunoaştere a elevilor, folosite pentru a crea un mediu motivaţional stimulativ în clasă. Exerciţiile permit adaptări creative şi sunt foarte eficiente pentru evaluarea şi diagnoza elevilor. Recomandări practice pentru o relaţie eficientă şcoală-familie.

II.  Teoria Inteligenţelor Multiple
- aplicarea inteligenţelor multiple poate face predarea/învăţarea mult mai atrăgătoare atât pentru profesori, cât şi pentru elevi
- fiecare elev trebuie încurajat să utilizeze tipul de inteligenţă preferat atunci când învaţă
- elevii îşi amintesc mai bine materialele dacă le-au învăţat în modul lor specific
- şcolile noastre se adresează mult mai mult inteligenţei matematice şi verbale. Inteligenţa intrepersonală şi cea interpersonală sunt cel mai puţin dezvoltate în şcoală.
- adesea sunt copii etichetaţi ca având dificultăţi de învăţare sau hiperactivitate, dar în realitate nu sunt implicaţi în învăţare printr-o sarcină adaptată tipului de inteligenţă
- teoria se aplică la fel şi în cazul educaţiei adulţilor

III. Dezvoltarea emoţională şi socială
Personalul din domeniul educaţiei şi consilierii şcolari care lucrează cu copiii încearcă să le dezvolte acestora abilităţi de conştientizare a emoţiilor şi abilitatea de a recunoaşte şi de a acţiona pozitiv asupra emoţiilor. Dacă vă doriţi să lucraţi cu elevi asertivi, independenţi, empatici, optimişti, cu încredere în sine, adaptaţi, cu iniţiativă şi care pot lucra în echipă, atunci nu vă rămâne decât să iniţiaţi un program de dezvoltare a inteligenţei emoţionale.

IV. Motivaţia pentru învăţare
Cele mai eficiente modalităţi de a sprijini şi încuraja elevii în dezvoltarea motivaţiei pentru învăţare.

V. Stiluri de învăţare. Stiluri de predare
Este important pentru noi să recunoaştem modurile de învăţare ale elevilor pentru a putea oferi materiale de învăţare specifice prin metode adecvate fiecăruia.

VI. Stilul de viaţă
Cunoaşterea stilului de viaţă al elevilor şi dezvoltarea abilităţilor de viaţă sunt obiective care se pot constitui în priorităţi ale şcolii, alături de implicarea părinţilor.

VII. Instruirea diferenţiată
Informatiile pot fi de ajutor cadrelor didactice care lucrează în mod diferenţiat cu elevii care au dificultăţi de învăţare, dar recomandă acele strategii de diferenţiere care pot suţine şi elevii de succes.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu