- Impărţiţi liste cu stereotipuri de gen şi şi cereţi elevilor să marcheze cu o cruciuliţă acele atribute care se potrivesc pentru categoria "sex feminin" şi pentru categoria "sex masculin". Selectaţi un elev care să scrie pe tablă atributele care au fost cel mai frecvent evocate în raport cu fiecare dintre cele două categorii.
Băieţii/bărbaţii
sunt:
Fetele/femeile sunt:
Sinceri (e)
Descurcăreţi( e)
Puternici (e)
Indrăzneţi (e)
Cinstiţi (e)
Harnici (e)
Inteligenţi (e)
Curajoşi (e)
Săritori (e)
Cheltuitori (e)
2. Se continua lista…
3. Dezbatere
·
Există persoane pe care le cunoaşteţi
şi care nu corespund atributelor menţionate?
·
Trebuie toţi din aceiasi categorie de
sex să aibă aceleaşi
atribute?
·
Dacă
faci parte dintr-o categorie, oamenii aşteapta să te comporţi şi să arăţi
conform anumitor prescripţii pe care nu le înveţi la şcoală la un anume obiect?
·
Intrebaţi elevii dacă îşi amintesc
momente din viaţa lor când li s-a indicat sau sugerat să adopte roluri de sex,
conduite adecvate categoriei de sex la care aparţin. De exemplu, baieţii nu
plîng, fetele se joacă cu păpuşile, băieţii cu maşinuţele, fetele trebuie să
strîngă masa sau să facă curat etc.
·
Le-a
fost vreodată ruşine că sunt fete/băieţi?
·
Au fost vreodată mândri că sunt
fete/băieţi?
·
Se consideră, prin raport cu sexul
căruia aparţin, superiori celorlalţi, de sex opus? De ce?
·
Există
atribute "superioare" şi "inferioare" specifice fiecărui
sex?
·
Se aşteaptă ca prietenul/ prietena de
sex opus să aibe aceleaşi atribute ca toţi reprezentanţii sexului respectiv? Dacă nu, de ce? Dacă da, de ce?
·
Dar ei înşişi, fiecare în parte,
consideră ca au aceleaşi atribute ca toţi reprezentanţii sexului respectiv?
·
De
unde provin diferenţele dintre fiecare şi categoria de băieţi/categoria de
fete?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu