Atelierul de creație
și re-creație
Draga mea/dragul meu,
Ai o serie uriașă de talente,
capacități, posibilități!
Dacă te vei concentra asupra a ceea ce
ai și poți face, vei descoperi că posibilitățile pe care le ai, aici și acum,
sunt fantastice și așteaptă numai să acționezi și să profiți de ele.
Azi te invit să participi la un Atelier de creație și re-creație.
Te provoc să
realizezi un produs CREATIV (la alegere: desen/colaj/machetă/fotografie/creație
literară etc).
Trimite pe adresa
de email econsiliere@yahoo.com o
fotografie cu produsul realizat.
Mesajul tău va fi
publicat în revista Cronicile Școlii 27.
Nu uita: Creativitatea
se află în fiecare dintre noi!
Vă îmbrățișez cu
drag pe toți și pe fiecare în parte!
consilier școlar
Eta Șerbănoiu
PS1. Îi mulțumesc
lui Luca, clasa a VI-a A, cel care a inspirat aceasta
activitate, trimițându-mi
câteva poze absolut geniale realizate de el! (le veți vedea în revistă)
PS2. Înainte de a
începe “creația și re-creația”,
citește povestea de mai jos:
Mi-amintesc cu plăcere o frumoasă
seară de primăvară. Stăteam cu nepoţica mea care avea pe-atunci 4 ani în faţa
unei cărţi de colorat, înconjurate de o mulţime de creioane colorate. Şi ea îmi
arăta ce frumos desenează căluţul, alegând creionul de un roz aprins. Râdea
veselă în timp ce foaia se acoperea de urmele roz.
Peste imaginea aceasta se suprapune
alta: închisese cel de-al treilea an de grădiniţă... Stăteam împreună la
măsuţă, ea sfătoasă, povestindu-mi năzdrăvănii de peste an. Lângă noi – o carte
de colorat şi zeci de creioane. Eu îi spun: “Hai să colorăm un căluţ roz!” Ea
sare contrariată: “Cum roz?!? Cine a mai văzut, Eta, căluţ roz?!?”
Băieţelul – de Helen E. Buckley
Din cartea “Supă
de pui pentru Suflet “ de Jack Canfield şi Mark Hansen, Editura Amaltea, 2002
Odată un băieţel
s-a dus la şcoală.
Era un băiețel
chiar foarte mic.
Iar școala era
chiar foarte mare.
Dar când băiețelul
Văzu că poate intra în clasa lui
Direct pe ușa de-afară
Fu foarte fericit.
Și școala nu mai păru
Chiar atat de mare.
Văzu că poate intra în clasa lui
Direct pe ușa de-afară
Fu foarte fericit.
Și școala nu mai păru
Chiar atat de mare.
Într-o dimineață,
Când băiețelul se afla la școală de ceva vreme,
Învățătoarea a spus:
"Astăzi o sa facem un desen".
"Bine!", se gândi băiețelul.
Ii plăcea să deseneze.
Putea să faca tot felul de lucruri:
Lei și tigri,
Trenuri și bărci -
Așa că scoase creioanele colorate
Și începu să deseneze.
Dar învățătoarea spuse:
"Așteptați! Încă nu puteți să începeți!"
Și aștepta până când toți erau pregătiți.
Când băiețelul se afla la școală de ceva vreme,
Învățătoarea a spus:
"Astăzi o sa facem un desen".
"Bine!", se gândi băiețelul.
Ii plăcea să deseneze.
Putea să faca tot felul de lucruri:
Lei și tigri,
Trenuri și bărci -
Așa că scoase creioanele colorate
Și începu să deseneze.
Dar învățătoarea spuse:
"Așteptați! Încă nu puteți să începeți!"
Și aștepta până când toți erau pregătiți.
"Acum",
spuse învățătoarea,
"O să desenam niște flori".
"Bun!", gândi băiețelul,
Lui îi plăcea să facă flori,
Așa că începu să deseneze flori frumoase
Cu creioanele roz, portocaliu și albastru.
"O să desenam niște flori".
"Bun!", gândi băiețelul,
Lui îi plăcea să facă flori,
Așa că începu să deseneze flori frumoase
Cu creioanele roz, portocaliu și albastru.
Dar învățătoarea
spuse,
"Așteptați! Si o să vă arăt eu cum".
Și desena o floare pe tablă.
Era o floare roșie cu tulpina verde.
"Gata", spuse învățătoarea.
"Acum puteți începe".
"Așteptați! Si o să vă arăt eu cum".
Și desena o floare pe tablă.
Era o floare roșie cu tulpina verde.
"Gata", spuse învățătoarea.
"Acum puteți începe".
Baiețelul se uita
la floarea învățătoarei.
Apoi se uita la floarea sa,
Îi placea mai mult a lui.
Dar nu spuse nimănui,
Întoarse foaia pe partea cealaltă
Și făcu o floare ca a învățătoarei lui.
Era roșie, cu tulpina verde.
Apoi se uita la floarea sa,
Îi placea mai mult a lui.
Dar nu spuse nimănui,
Întoarse foaia pe partea cealaltă
Și făcu o floare ca a învățătoarei lui.
Era roșie, cu tulpina verde.
Într-o altă zi,
Când băiețelul deschise singur
Ușa de la intrare,
Învățătoarea spuse,
"Astăzi o sa facem ceva din lut".
"Bine!", gândi baietelul.
Ii plăcea lutul.
Când băiețelul deschise singur
Ușa de la intrare,
Învățătoarea spuse,
"Astăzi o sa facem ceva din lut".
"Bine!", gândi baietelul.
Ii plăcea lutul.
Putea sa facă tot
felul de lucruri din lut:
Șerpi și oameni de zapadă,
Elefanți și șoricei,
Mașini și camioane -
Așa ca începu să frâmânte și să întindă
Bucata lui de lut.
Șerpi și oameni de zapadă,
Elefanți și șoricei,
Mașini și camioane -
Așa ca începu să frâmânte și să întindă
Bucata lui de lut.
Dar învățătoarea
spuse,
"Așteptați! Inca nu e timpul să începeți!"
Și așteptă până când toți ceilalți fură gata.
"Acum", spuse profesoara,
"O sa facem o farfurie".
"Bun!", gândi baiețelul,
Îi plăcea să facă farfurii,
Așa ca începu sa modeleze
Tot felul de farfurii.
"Așteptați! Inca nu e timpul să începeți!"
Și așteptă până când toți ceilalți fură gata.
"Acum", spuse profesoara,
"O sa facem o farfurie".
"Bun!", gândi baiețelul,
Îi plăcea să facă farfurii,
Așa ca începu sa modeleze
Tot felul de farfurii.
Dar învățătoarea
spuse,
"Așteptati! Și vă voi arata eu cum".
Și le arată cum să facă
O farfurie adancă.
"Iată!," spuse profesoara,
"Acum puteți începe."
Băiețelul se uită la farfuria învățătoarei
Apoi se uită la a sa.
Îi plăceau mai mult ale lui,
Dar nu spuse nimănui,
Ci amestecăă din nou lutul,
Și făcu o farfurie ca a învățătoarei lui.
Era o farfurie adancă.
"Așteptati! Și vă voi arata eu cum".
Și le arată cum să facă
O farfurie adancă.
"Iată!," spuse profesoara,
"Acum puteți începe."
Băiețelul se uită la farfuria învățătoarei
Apoi se uită la a sa.
Îi plăceau mai mult ale lui,
Dar nu spuse nimănui,
Ci amestecăă din nou lutul,
Și făcu o farfurie ca a învățătoarei lui.
Era o farfurie adancă.
Foarte curând
Băiețelul învăță să aștepte
Și să privească
Și să facă lucruri ca ale învățătoarei lui.
Foarte curând,
Nu mai facu nici un lucru așa cum îi placea lui.
Băiețelul învăță să aștepte
Și să privească
Și să facă lucruri ca ale învățătoarei lui.
Foarte curând,
Nu mai facu nici un lucru așa cum îi placea lui.
Apoi se întâmplă
Că familia lui se mută în altă casă,
Într-un alt oraș.
Iar băiețelul
Trebui să meargă la altă școală.
Școala asta era
și mai mare
Decât cealaltăă,
Și în clasa lui nu mai intra direct de afară
Ci străbatea un hol lung sa ajungă la clasa lui.
Decât cealaltăă,
Și în clasa lui nu mai intra direct de afară
Ci străbatea un hol lung sa ajungă la clasa lui.
Chiar în prima zi
Profesoara spuse,
"Astăzi o să facem un desen".
"Bine!",
se gândi băiețelul,
Și asteptă ca învățătoarea
Să-i spună ce să faca.
Dar învățătoarea nu-i spuse nimic.
Se plimba încet printre elevi.
Și asteptă ca învățătoarea
Să-i spună ce să faca.
Dar învățătoarea nu-i spuse nimic.
Se plimba încet printre elevi.
Când ajunse lângă
el,
Îi spuse, "Nu vrei să faci un desen?"
"Ba da," spuse băiețelul.
"Ce o să desenăm?"
"Nu știu până când nu o să-l faceți", spuse învățătoarea.
"Cum să-l fac?" întrebă băiețelul.
"Oricum îți va place ție", spuse învățătoarea.
"Și cu orice culoare vreau?" întrebă băiețelul.
"Cu orice culoare.", spuse profesoara,
"Dacă toată lumea ar face același desen,
Și ar folosi aceleași culori,
Cum aș mai ști cine l-a facut,
Și care cui aparține?"
"Nu știu.", spuse băiețelul.
Și începu să deseneze flori
Roșii, portocalii și albastre.
Îi spuse, "Nu vrei să faci un desen?"
"Ba da," spuse băiețelul.
"Ce o să desenăm?"
"Nu știu până când nu o să-l faceți", spuse învățătoarea.
"Cum să-l fac?" întrebă băiețelul.
"Oricum îți va place ție", spuse învățătoarea.
"Și cu orice culoare vreau?" întrebă băiețelul.
"Cu orice culoare.", spuse profesoara,
"Dacă toată lumea ar face același desen,
Și ar folosi aceleași culori,
Cum aș mai ști cine l-a facut,
Și care cui aparține?"
"Nu știu.", spuse băiețelul.
Și începu să deseneze flori
Roșii, portocalii și albastre.
Îi placea noua
lui școală,
Chiar dacă nu intra în clasă
Direct de afară.
Chiar dacă nu intra în clasă
Direct de afară.
PS3. Dacă ești în
căutarea unui răspuns la întrebarea “Cum să fiu mai creativ?”, își recomand să accesezi
următoarele adrese:
Vă îmbrățișez cu
drag pe toți și pe fiecare în parte!
consilier școlar
Eta Șerbănoiu
Atasam cateva mesaje primite:
Natalia Tudose clasa pregatitoare B participa la atelierul de creatie cu un tablou de primavara cu narcise.😊
Filip Mihnea, clasa a V-a A
Luca, clasa a VI-a A. O fotografie cu mesaj!
Luca, clasa a V a . Decat sa fumati, mai bine va jucati!
Stefan, 6 E :) (prof, Flavia Popa)
Luca, clasa a VI-a A. O fotografie cu mesaj!
Luca, clasa a V a . Decat sa fumati, mai bine va jucati!
Stefan, 6 E :) (prof, Flavia Popa)
Panait Mihaela, 8 A (prof. Flavia Popa)
Adelina Carutasu, 5 B (prof. Flavia Popa)
State Diana Ioana,clasa a 2-a E
Ramona Iancu, 5 C (prof Flavia Popa)
Ermin SAVU - Clasa a 2-a A
Trenul pe care nu trebuie sa-l pierzi
Tudosie Mihai
Construcție grafica/origami
Drăghici Denisa-Cristina clasa 6D
Muscalu Andrada clasa 6B
Autobuzul școlar și nava spațială. Matei Olteanu, clasa a 2-a A
Un curcubeu din baloane în formă de inimi.
Adina (prof. lavinia Mihai)
Delia Popescu, clasa a IV a C
Andrada G.
Tudosie Mihai
Construcție grafica/origami
Drăghici Denisa-Cristina clasa 6D
Muscalu Andrada clasa 6B
Autobuzul școlar și nava spațială. Matei Olteanu, clasa a 2-a A
Un curcubeu din baloane în formă de inimi.
Adina (prof. lavinia Mihai)
Delia Popescu, clasa a IV a C
Andrada G.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu