#
împreunăsuntembine
Dragi elevi și părinți,
Astăzi vorbim despre o deprindere care, însușită corect, ne ajută să fim sănătoși: spălatul pe
mâini.
Este foarte important să înțelegem
de ce este important să ne spălăm corect pe mâini,
dar mai ales cât de repede se pot împrăștia germenii și bacteriile.
Vă propunem un mic experiment copil - părinte (inspirat de Edu Class) pentru a exemplifica cum
se împrăștie bacteriile și virușii de pe mâinile murdare.
Folosim:
cremă de mâini
sclipici - două culori diferite (care exemplifică bacteriile)
un cronometru
săpun.
cremă de mâini
sclipici - două culori diferite (care exemplifică bacteriile)
un cronometru
săpun.
Pașii de lucru:
1. Copilul și părintele își dau cu
cremă pe mâini, apoi presară sclipici în palmă. E important ca părintele să
folosească altă culoare de sclipici.
2. Copilul își duce mâna la nas și
pe obraz, apoi se privește în oglindă.
3. Copilul se joacă cu 2 jucării
sau manevrează 2 obiecte, apoi dă mâna cu părintele.
4. Părintele manevrează aceleași 2
jucării sau obiecte.
Observăm că, în câteva minute, părintele are sclipici de la copil
pe mâini, iar copilul are sclipici de la părinte (se observă culoarea!). Jucăriile/obiectele
sunt pline de sclipici de ambele culori.
5. Se discută cu copilul:
Ce s-ar întâmpla dacă ar lua un sandwich să îl mănânce sau dacă ar
băga mâna în gură sau în nas?
Ce s-ar întâmpla dacă ar ieși pe ușă, ar atinge clanța, apoi ușa de la lift, butonul, ușa de la scara blocului și așa mai departe?
Ce s-ar întâmpla dacă ar ieși pe ușă, ar atinge clanța, apoi ușa de la lift, butonul, ușa de la scara blocului și așa mai departe?
Ce s-ar întâmpla când ar veni următorul vecin și ar pune mâna pe
aceleași obiecte?
Puteți ruga un alt membru al familiei, care nu a participat inițial la experiment (!) să manevreze aceleași 2 jucării/obiecte. În câteva secunde va fi plin de sclipici de ambele culori, deși nu a participat la experiment.
Puteți ruga un alt membru al familiei, care nu a participat inițial la experiment (!) să manevreze aceleași 2 jucării/obiecte. În câteva secunde va fi plin de sclipici de ambele culori, deși nu a participat la experiment.
6. Se explică de ce este important să ne spălăm pe mâini când
intrăm în casă.
7. Ultima parte a experimentului constă în spălarea atentă a mâinilor.
Se fixează un cronometru la 20 de secunde. O să constatați că nu sunt suficiente
pentru a curăța tot sclipiciul! :)
Copilul observă singur cât de important este să se
spele bine, chiar și între degete.
8. Cronometrul rămâne în baie pentru
a monitoriza spălatul pe mâini!
Sper că micul experiment să vă amuze, dar
în special să vă fie de folos în păstrarea unui stil de viață sănătos.
Aștept pe aceleași adrese (email econsiliere@yahoo.com sau
pe messengerul de la Facebook Eta Serbanoiu) întrebări/comentarii/impresii
despre acest subiect sau fotografii din timpul experimentului. :)
Pe
blogul cabinetului de consiliere vom posta în continuare informații, materiale,
activități utile din sfera consilierii școlare. Vă invităm să ne urmăriți!
Împreună suntem bine!
Cu drag,
consilier școlar Eta Șerbănoiu
Stimată doamnă consilier,
RăspundețiȘtergereAm primit mesajul cu experimentul și am rămas uimit de cât de repede se răspândește virusul. Sunt foarte interesante mesajele trimise de dumneavoastră și de-a bia aștept să văd următorulfilm/experiment/activitate.
Cu respect,
Tănase Vladimir
Vladimir, multumesc frumos pentru mesajele trimise.
ȘtergereZilele urmatoare am provocat copiii sa aplice orice activitate scrisa in Calendarul rezistentei.
Calendarul il gasesti pe blog sau in mesajele trimise pe grupul clasei tale. Citeste cele 30 de idei si alege sa le faci pe cele care iti plac tie.
Te imbratisez cu mare drag!
Esti un copil minunat! <3