duminică, 29 noiembrie 2020

Normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenței psihologice-bullying

 Informare cadre didactice

Bullying. Semne, motive, strategii de prevenție și apărare. Strategii de intervenție

Normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenței psihologice - bullying

 https://www.edu.ro/normele-metodologice-de-aplicare-legii-%C3%AEmpotriva-violen%C8%9Bei-psihologice-bullying-au-fost-publicate-%C3%AEn?fbclid=IwAR2q3JmUkWFcLQS4Cclst5VMI9nnubA01NL2ZF75JWBKMCK6KcVHBRk4Nr0

Webinar Despre bullying: semne, motive, strategii de prevenție și apărare

Bullying-ul este o problemă care ne privește pe noi toți. Psihologul Gáspár György și autoarea Ioana Chicet-Macoveciuc, ne ajută să înțelegem ce înseamnă bullying, de ce se implică copiii în astfel de comportamente agresive și cum putem ajunge la #stopbullying. Un proiect susținut de e.on.

Webinarul a fost prezentat și cadrelor didactice (învățători, diriginți)

Webinar 7 tehnici care să-l facă pe copilul tău să nu urască învățarea

 I. Învățarea și starea de bine

Învățarea de-a lungul vieții (pentru A ȘTII/ed formală, pt A FACE/instruire/training, pentru A FI/dezvoltare personală, pentru A COABITA/implicare în comunitate)

II. 7 tehnici pentru a face din învățare un prieten pe viață  

1. Așează învățarea în primele 5 valori ale familiei

2. Performața pe termen lung (cum ajung campionii campioni)

3. Triunghiul competenței/plan împreună cu copilul

4. Crește competența pas cu pas/ Bara de progres

5.Predă competențe (uită de materii și joburi cu titluri fixe)

6. Construiește responsabilitatea (obiecte personale, sănătatea, responsabilități specifice, Școală/teme/activități extrașcolare) !! Evită pluralul! Dacă Hai să ne facem temele? , a cui e responsabilitatea?

7. Oferă feedback ECHILIBRAT (structura: ce păstrezi, ce schimbi, întrebarea care invită la plan Cum faci să păstrezi + ce să îmbunătățești = ?)



Webinar Cum evaluăm elevii online?


                                                      Trainer Florin Tănase (asq)

1. Didactic

2. ASQ

3. WHITEBOARD.FI

4. QUIZIZZ.COM

5. WORDWALL.NET

6. GOOGLE FORMS

sâmbătă, 28 noiembrie 2020

Webinar 4 pași ca să nu ajungi la limita răbdării

 Webinar: Cum gestionezi cauzele de furie ale copiilor și stările tale de oboseală?

(trainer Maria Tolescu)

1. Cum ajungem la explozie?

2. Nevoile psihologice de bază: conectare, competența, control

3. Definiția furiei (reacție fizică și emoțională împotriva unei amenințări percepute; furia are la bază frica!; e o emoție secundară. Cauza reală este nesatisfacerea nevoilor psihologice de bază și lipsa capacității de autoreglare; Pe masură ce oamenii lucrează cu fricile primare se echilibrează emoțional)

4. Furia sănătoasă vs. furia destructivă

Modul de manifestare al furiei se învăță! Atenție, părinți!

5. Pașii gestionării constructive a furiei și stresului

I. Prevenirea încărcării negative și a stresului (timp pentru relaxare, conștient, în funcție de temperament)

II. Coboară din copac (Contact vizual; Intâi te conectezi, apoi corectezi; Empatizează. Îmbrățișează copilul; Evită sentimentele de: rușine, vinovăție, umilința, frica)

!  Cei mai pedepsiți copii sunt cei mai agresivi!

III. Eliberarea furiei în mod constructiv 

- mișcarea fizică (cea mai potrivită metodă atât pentru relaxare, cât și pentru manifestarea constructivă a furiei): sport, dans etc

- direcționează copilul către activități constructive. Transformă manifestarea furiei, nu îî pune capac.

- manifestă constructiv comportamentul pe care îți vine să îl manifești distructiv

!! fă vizibilă gândirea în fața copilului --- îî oferi un model de gestionare a furiei/ de autoreglare

ex. Uite, x a făcut y , eu m-am speriat si imi vine sa Z, dar nu o sa fac asta. Putem insa sa cantam tare cateva minute.

* Ce facem cu tantrumurile?

IV. Fă un plan (personalizat) pentru modificarea emoțiilor.

Ex. Ma enervez atunci cand  X/ Nevoile nesatisfacute sunt Y/ Atunci cand sunt in situatia asta fac de obicei Z/ Atunci cand voi fi iar in situatia asta voi face: ...../............./.....

Noi Orizonturi, clasa a VIII-a!

Spera, trăiește, visează! Un exercițiu care vizează reziliența.

Spera, trăiește, visează! Un exercițiu care vizează reziliența.

Care sunt superputerile tale?

Invatarea eficienta

vineri, 27 noiembrie 2020

Mi-e dor de școală!

 

E vineri. E timpul meu liber. Lucrez cu gandul la voi.
                                                                                                  Eu vreau la școală! :)