Obiectivele trainingului:
Focalizare şi îmbunătăţirea procesului de gândire
Incurajarea creativităţii, gândirii paralele şi laterale
Imbunătăţirea procesului de comunicare
Grăbirea procesului de luare a deciziilor
Evitarea contradicţiilor şi dezbaterilor
Six Thinking Hats este o tehnică puternică şi de mare importanţă creată de Dr. Edward de Bono. Este utilizată pentru a privi deciziile din mai multe perspective importante. Aceasta tehnică ne ajută să ieşim în afara stilului obişnuit de gândire şi ne permite să vedem situaţia dintr-o perspectivă globală.
Despre cele şase pălării:
Pălăria Alba (Foaie goala): Informatii & rapoarte, fapte si evenimente (obiectiv)
Pălăria Galbena (Soare): Laude, aspecte pozitive, de ce va functiona (obiectiv)
Pălăria Neagra (Roba Judecatorului): Critici, judecati, aspecte negative (obiectiv)
Pălăria Verde (Planta): Alternative, noi abordari & 'totul functioneaza', generare de noi idei & provocari (speculatii/creatie)
Pălăria Roşie (Foc): Intuitie, opinii&emotii, sentimente (subiectiv)
Pălăria Albastră (Cerul): "Imaginea de Ansamblu," "Palaria de Conducator," "Palaria Meta," "gandind despre gandire", proces global (panorama)
Prezentare AICI
Sistematizarea informaţiilor (tabel) AICI
ATELIER DE LUCRU – Dezbatere Tema: „Creativitatea în demersul didactic”
Grup ţintă: cadre didactice
Desfăşurarea activităţii:
1. Captarea atenţiei şi crearea cadrului tematic - Vizionare fragment Conferinţa „Despre Creativitate” - Ken Robinson („Distruge şcoala creativitatea?”)
Sir Ken Robinson susţine într-un mod profund şi distractiv crearea unui sistem educaţional ce alimentează (în loc să distrugă) creativitatea.
Sir Ken Robinson susţine într-un mod profund şi distractiv crearea unui sistem educaţional ce alimentează (în loc să distrugă) creativitatea.
2. Confecţionarea pălăriilor (fiecare echipă primeşte un set de resurse pentru activitate – cartoane colorate, capsator, marker, lipici, ormanente, fişe de lucru, materiale teoretice despre metoda utilizată şi despre creativitate)
3. Lucru pe grupuri:
Pălăria Albă (Povestitorii): Ce informaţii aveţi despre creativitate?
Pălăria Roşie (Psihologii): Ce simţiţi în legătură cu tema noastră (Creativitatea)?
Pălăria Galbenă (Creatorii): Care sunt beneficiile unui învăţământ creativ?
Pălăria Neagră (Criticii): Care sunt factorii care blochează creativitatea şi activismul elevilor în şcoală?
Pălăria Verde (Gânditorii): Ce modalităţi de stimulare a creativităţii şi a activismului în procesul didactic cunoaşteţi?
Pălăria Albastră (Moderatorii): Care sunt concluziile? Ce reţinem în legătură cu tema - „Creativitatea în demersul didactic” ?
4. Prezentarea lucrărilor realizate
- Fiecare echipă prezintă lucrarea efectuată
- Schimbarea pălăriilor pentru exprimarea altor opinii referitoare la tema dată
Pălăria Roşie (Psihologii): Ce simţiţi în legătură cu tema noastră (Creativitatea)?
Pălăria Galbenă (Creatorii): Care sunt beneficiile unui învăţământ creativ?
Pălăria Neagră (Criticii): Care sunt factorii care blochează creativitatea şi activismul elevilor în şcoală?
Pălăria Verde (Gânditorii): Ce modalităţi de stimulare a creativităţii şi a activismului în procesul didactic cunoaşteţi?
Pălăria Albastră (Moderatorii): Care sunt concluziile? Ce reţinem în legătură cu tema - „Creativitatea în demersul didactic” ?
4. Prezentarea lucrărilor realizate
- Fiecare echipă prezintă lucrarea efectuată
- Schimbarea pălăriilor pentru exprimarea altor opinii referitoare la tema dată
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu